• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Nifelheim
    Suri skrev 2010-11-04 19:01:44 följande:
     För efter 3 köper man väl knappast en ny vagn?
    *fnissar* Gör man inte?
    Det enda som är värt att dö för är att LEVA ! Frågan är! Vad får dig att känna att du LEVER?
  • Suri

Tack snälla ni för hjälp med mina funderingar. Inte för att jag bestämt mig. Kommer att ha mkt svårt att göra slag i saken och sälja buggan, så jag ska kolla lite på "paraplyvagnar" att komplettera med. Eller så blir det en bee ...

• ami
    Emmelinan skrev 2010-11-04 18:08:33 följande:
    Har i USA skiljer det ratt mycket i pris mellan en frog och en cameleon, men nar jag tittar pa demon sa ser jag inte nagon storre skillnad vagnarna emellan... Vad ar den stora skillnaden egentligen som gor cameleon sa mycket dyrare?

Jag har iaf foralskat mig i frogen och tanker -- som det ser ut nu -- satsa pa en sadan! =)
    Jag hade först Frog, sen Cameleon. Var sen i USA passade då på att köpa en helt ny Frog. Jag rek absolut Frog, som enl mig är MYCKET skönare att köra, speciellt med äldre (från 1,5 år) barn i och speciellt framåtvänt. Cameleon, tycker jag, blir något "ranglig". Frogen känns mycket stabilare. Dock är ju Frogen något kortare i ramen, men har man inga superlånga barn så borde den funka. I USA har ju jättemånga frog, jag tycker man ser lika många Frog som Cam där, iaf där jag varit. Fast dom är väl lite kortare än nordiska vikingar ;)
    Suri skrev 2010-11-04 19:01:44 följande:
    Fr småland (kan inte citera) min cameleon står parkerad i hallen hela veckorna då vi tar bilen till förskolan och på em går vi kanske ev till parken, då utan vagn. Han är ju två och vagnen används främst på helgerna. Fast jag gillar camens så och vill inte göra mig av med den egentligen, fast då kommer jag kanske aldrig att köpa en bee då? För efter 3 köper man väl knappast en ny vagn?
    Vi har haft bee (gamla) också. Mini var då 2 till 3 år. Vi var riktigt nöjda med den. Stabil och lättrullad. Föredrar den hellre än Cameleon till stor-barn, men gillar Frog bäst.
  • Emmelinan

Jag har nu bestallt en frog (ville inte bli utan nu nar de ska sluta producera dem i slutet av aret -- TANK om de skkulle raka ta slut innan man far tummarna loss! Lika bra att sla till! Skrattande). 4264 kronor inkl frakt! Vad jag har uppfattat det som ar det ett bra pris, sa jag kanner mig nojd! Vi valde en orange sa vi syns i trafiken eftersom vi bor i stan. Glad

• stjernan

Hörni. Vinterhjul (nya) till buggan kostar ju 900. En beg UJ kan man få för 1500...

Men jag funderar över en sak... Kan man ha ståbräda på UJ när den är fälld till liggläge, får syskonet plats då på brädan?  (Kanske konstigt att fråga om UJ här men jag chansar på att nån haft/har en)

Iofs får man väl ganska bra betalt för vinterhjulen när man sen ska sälja dem, så det kanske är värt det, eller vad säger ni?

• Hannah74

Fick 600 för mina gamla vinterdäck

• bohusbebis
    stjernan skrev 2010-11-05 10:09:06 följande:

Hörni. Vinterhjul (nya) till buggan kostar ju 900. En beg UJ kan man få för 1500...

Men jag funderar över en sak... Kan man ha ståbräda på UJ när den är fälld till liggläge, får syskonet plats då på brädan?  (Kanske konstigt att fråga om UJ här men jag chansar på att nån haft/har en)

Iofs får man väl ganska bra betalt för vinterhjulen när man sen ska sälja dem, så det kanske är värt det, eller vad säger ni?

Har ju ingen egen erfarenhet, men har förstått att buggan blir lite "stötig" och mer svårkörd m vinterhjul (rätta mig om jag har fel). UJ ju supersmidig att köra i snö... Så om du har plats för ännu en vagn skulle jag satsa på UJ. Men det är ju jag...
  • bohusbebis
    bohusbebis skrev 2010-11-05 12:46:54 följande:
    Har ju ingen egen erfarenhet, men har förstått att buggan blir lite "stötig" och mer svårkörd m vinterhjul (rätta mig om jag har fel). UJ ju supersmidig att köra i snö... Så om du har plats för ännu en vagn skulle jag satsa på UJ. Men det är ju jag...
    oj den gick iväg, skulle bara avsluta med: Jag som i hemlighet drömmer om en Cam fast förnuftet säger nä...
  • Noiis

kan informera om att min denimsuflla till been passade perfa med lodgern! så jag behöver inte gråta floder över att clancy inte passade så bra! men de får bli en denim/gul suffla snart!

Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21