• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Emmelinan

Har i USA skiljer det ratt mycket i pris mellan en frog och en cameleon, men nar jag tittar pa demon sa ser jag inte nagon storre skillnad vagnarna emellan... Vad ar den stora skillnaden egentligen som gor cameleon sa mycket dyrare?

Jag har iaf foralskat mig i frogen och tanker -- som det ser ut nu -- satsa pa en sadan! =)

• Fröken Småland
    Emmelinan skrev 2010-11-04 18:08:33 följande:
    Har i USA skiljer det ratt mycket i pris mellan en frog och en cameleon, men nar jag tittar pa demon sa ser jag inte nagon storre skillnad vagnarna emellan... Vad ar den stora skillnaden egentligen som gor cameleon sa mycket dyrare?

Jag har iaf foralskat mig i frogen och tanker -- som det ser ut nu -- satsa pa en sadan! =)
    Den främsta skillnaden är att Cameleons handtag är ställbart i höjdled och det är inte Frogs. Sedan har Cameleon ställbar fjädring på framhjulen. Frog har självklart också fjädring men den är inte ställbar beroende på last. Skiljer lite grann på tygerna också; Frogs innertyg är quiltat. Och så är Frogs ram fem cm kortare så den är inte fullt lika stor med andra ord. Ja, det var nog det hela.
  • Emmelinan
    Fröken Småland skrev 2010-11-04 18:18:28 följande:
    Den främsta skillnaden är att Cameleons handtag är ställbart i höjdled och det är inte Frogs. Sedan har Cameleon ställbar fjädring på framhjulen. Frog har självklart också fjädring men den är inte ställbar beroende på last. Skiljer lite grann på tygerna också; Frogs innertyg är quiltat. Och så är Frogs ram fem cm kortare så den är inte fullt lika stor med andra ord. Ja, det var nog det hela.
    Ok, tack! =)
  • Fröken Småland
    Emmelinan skrev 2010-11-04 18:23:47 följande:
    Ok, tack! =)
    P.s. Jag gillar Frog bäst Förutom det quiltade innertyget då...
  • Suri

Måste bara bolla lite tankar med er... Har en son som fyllde två nu i oktober och vi har en ääälskad och väl använd cameleon. Har dock funderingar på att köpa en enklare sulky som enkelt fälls ihop på tåg, i bil osv. Som bara blir en del att bära. Har tittat lite på mac laren. Men nu undrar jag om jag kanske skall byta camen mot en bee istället? Har jag en bee behöver jag väl inte camen? Men klarar jag att göra mig av med min älskade vagn? Kommer jag att ångra mig? Ni som haft båda, berätta? Har beslutsångest som heter duga. Ska jag vänta till våren? Hur är Been i snö? Och vad är skilnaden på bee och bee+? Tänkte försöka få tag på en beg, att köpa alt göra ett byte.

• Fröken Småland
    Suri skrev 2010-11-04 18:39:56 följande:
    Måste bara bolla lite tankar med er... Har en son som fyllde två nu i oktober och vi har en ääälskad och väl använd cameleon. Har dock funderingar på att köpa en enklare sulky som enkelt fälls ihop på tåg, i bil osv. Som bara blir en del att bära. Har tittat lite på mac laren. Men nu undrar jag om jag kanske skall byta camen mot en bee istället? Har jag en bee behöver jag väl inte camen? Men klarar jag att göra mig av med min älskade vagn? Kommer jag att ångra mig? Ni som haft båda, berätta? Har beslutsångest som heter duga. Ska jag vänta till våren? Hur är Been i snö? Och vad är skilnaden på bee och bee+? Tänkte försöka få tag på en beg, att köpa alt göra ett byte.
    Jag tycker inte att en Bee på något sätt ersätter en Cameleon/Frog/Gecko då Bee är en sulky, även om det är en extremt lyxig variant. Jag skulle hellre satsat på en sulky t ex MacLaren som du föreslår eller varför inte en Chicco Liteway som komplement till din Cameleon. Jag gillar Bee till stora barn eller som resevagn till mindre barn men den ersätter inte en "riktig" barnvagn om du frågar mig men alla håller i och för sig inte med *chockad*
  • bohusbebis
    Suri skrev 2010-11-04 18:39:56 följande:
    Beror väl lite på hur du använder vagnen. Vi reser mycket och vill ha en rejäl sulky till vår 2-åring och har därför en Bee+. Men vi har även en gammal Mountain Terrain då vi går en hel del långpromenader på grus också. Fast nu har 2-åringen börjat vilja gå mest själv... Behöver du stora hjul då och då = behåll Cam:en och satsa på en liten sulky typ Maclaren Quest el Chicco Liteway. Kör du mest på hyffsat plant underlag och vill ha god sittkomfort för barnet = enbart Bee+. (Bee+ har bl. a höjdjusterbart ryggstöd och är i min smak snyggare)
  • Suri

Fr småland (kan inte citera) min cameleon står parkerad i hallen hela veckorna då vi tar bilen till förskolan och på em går vi kanske ev till parken, då utan vagn. Han är ju två och vagnen används främst på helgerna. Fast jag gillar camens så och vill inte göra mig av med den egentligen, fast då kommer jag kanske aldrig att köpa en bee då? För efter 3 köper man väl knappast en ny vagn?

• Stargirl
    Suri skrev 2010-11-04 19:01:44 följande:
    Fr småland (kan inte citera) min cameleon står parkerad i hallen hela veckorna då vi tar bilen till förskolan och på em går vi kanske ev till parken, då utan vagn. Han är ju två och vagnen används främst på helgerna. Fast jag gillar camens så och vill inte göra mig av med den egentligen, fast då kommer jag kanske aldrig att köpa en bee då? För efter 3 köper man väl knappast en ny vagn?
    Vi tckte Bee kompletterade Cameleon perfekt, men efter 3 års ålder köper man ju ingen ny vagn, så att köpa en Bee nu är det bästa
    ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪ www.finest.se/natali ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫b
  • Frida och Peter

Vi har en Cam och har precis fått stå brädan easy rider. Passar den? Någon som vet eller har erfarenhet?

Nu är vi fyra i familjen, sex stycken med katterna
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21