• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • annroll

Hej alla kunniga! Jag behöver råd om cam. Jag vill gärna ha en mjuklift till min cam men är de helt jävla onödigt!? Om jag kan ha de till, vilket märke blir de då? O har ni haft det eller klara ni er utan?

• stinamaria
    annroll skrev 2010-11-28 06:14:11 följande:
    Hej alla kunniga! Jag behöver råd om cam. Jag vill gärna ha en mjuklift till min cam men är de helt jävla onödigt!? Om jag kan ha de till, vilket märke blir de då? O har ni haft det eller klara ni er utan?
    Jag har ingen mjuklift och jag klarar mig hur bra som helst ändå. De ggr sonen somnat i vagnen och jag inte vill väcka honom har jag bara burit med hela liften. den väger ju inte så mkt så det är inte jobbigt.
    Annars så ska phil&teds mjuklift passa =)
  • Ms Kanga

Jag har Babytravel mjuklift med sufflett(som jag inte har på) som passar bra. Jag kände aldrig att jag behövde någon mjuklift till Junior men eftersom vi har PT Sport som syskonvagn för långpromenader/dagsutflykter skaffade jag en mjuklift som jag använder till Buggan också, den är lite lättare att lyfta med sig in som när jag lämnar storebro på förskolan

Mina ljuvliga pojkar Junior 071017 & Lillebror 100726
  • snöstjärna

Måste få fråga er gurus.

Bugga adaptern till Akta Graco stolarna, funkar det även på äldre Graco? Eller måste det vara nyare modeller.
    En stol som har sån adapter i bilen att klicka fast borde det funka på?!

♡(¯`°?.¸ ღ ♥ Nu är Jordan här! 070822 - snostjarna.blogg.se ♥ღ ¸.?°´¯)♡
  • thj
    snöstjärna skrev 2010-11-28 10:03:16 följande:
    Måste få fråga er gurus.

Bugga adaptern till Akta Graco stolarna, funkar det även på äldre Graco? Eller måste det vara nyare modeller.
    En stol som har sån adapter i bilen att klicka fast borde det funka på?!
    hej!
    Adaptern funkar allfall på modeller från 05 och fram
    Trevlig advent!
    Lev idag,imorgon kan det vara försent!
  • snöstjärna
    thj skrev 2010-11-28 12:03:03 följande:
    hej!
    Adaptern funkar allfall på modeller från 05 och fram
    Trevlig advent!
    Ah, vettifasen vad de e för årsmodell på den stol jag ska få av en kollega. Men en bugga till är ju självklart!
  • Stargirl
    snöstjärna skrev 2010-11-28 13:04:24 följande:
    Ah, vettifasen vad de e för årsmodell på den stol jag ska få av en kollega. Men en bugga till är ju självklart!
    Vad heter stolen?
  • snöstjärna
    Stargirl skrev 2010-11-28 15:42:12 följande:
    Vad heter stolen?
    Jag tittade bara lite snabbt på den, å den hette Graco .. det var allt som stod på stolen.
    Men jag kan ju fråga henne närmare vad den hette. Skulle få den gratis eftersom vi sålde vår förra så tänkte jag det kunde vara smidigt =)
  • Insomnie

snöstjärna: Lite OT kanske men kolla utgångsdatumet på babyskyddet, vi kollade på en begagnad Graco och den var från 07 och jag har för mig att den "går ut" om 1-2 år.. Datumet ska stå på plasten någonstans!

• snöstjärna
    Insomnie skrev 2010-11-28 19:59:53 följande:
    snöstjärna: Lite OT kanske men kolla utgångsdatumet på babyskyddet, vi kollade på en begagnad Graco och den var från 07 och jag har för mig att den "går ut" om 1-2 år.. Datumet ska stå på plasten någonstans!
    mao typ 5 år borde den "hålla" ?!

Vettitusan vad de e för årgång på den ... måste kolla upp det mer.
    Men kollegan använder den nu till sin nyfödda .. den e dock inte ny.
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21