• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Billabong
    ÄrtaMärta skrev 2010-12-15 14:58:55 följande:
    En måndagsexemplar? Alla vagnar är väl lika plastiga? Och plasten gnisslar vad jag vet på de flesta vagnarna.
    De små hjulen är bra men fungerar inte alls när det blir snö.
    Jag trodde helt enkelt att vagnen skulle varit lite exlusivare med tanke på priset på den.
    Är det verkligen ingen annan som har en vagn som gnisslar på plastdelarna?
    Vilka plastdetaljer?
    Vår vagn gnisslade aldrig (hade den två vintrar).
  • Bellbox
    ÄrtaMärta skrev 2010-12-15 18:16:33 följande:
    Nu har jag kikkat på vagnen igen =), gnissla kanske är fel ord att använda men om ni tänker er att man ska sätta på sittdelen, den här delen med de vita knapparna på som även ska tryckas in när man fäller sittdelen över till liggläge, hela dem bitarna "knakar" eller hur man nu ska beskriva ljudet när man sätter dit sittdelen eller när sittdelen är i liggläge och "guppar" när man kör på ojämt underlag, förstår ni vad jag menar?
    Låter det inget alls när ni andra ska sätta på sittdelen?
    Jag försöker komma på om det har låtit såhär ända sne början men kan inte komma på att jag skulle ha reagerat på det innan.
    Vi har ju garanti och kvitto och allt men vill ju inte klaga i onädan om det inte är ngt fel därför frågar jag er som har samma vagn.
    Har aldrig hört minsta antydan till gnissel från min vagn, så jag tycker absolut att du ska reklamera det! Knakar det så knakar det; så ska ingen behöva ha det
    Visst köpte väl du din via nätet?
    Är det därför det känns jobbigt att ta kontakt menar du?
    Jag hade ju fördelen att jag kunde gå till återförsäljaren direkt när ett suflettfäste krånglade (men det är också det enda lilla jag haft problem med)
    (¯`°?.¸ ღ ♥ ღ Stumpan ♀ 08 & Lill-Stumpen ♂ 10 ღ ♥ ღ .?°´¯)
  • humilis

vad säljer man en cameleon för om jag har köpt den i juni 2010. Har verkligen inte använt den mkt.

Vad tror ni?

• Hannah74

Min är över tre år och gnisslar inte alls. Däremot hade jag problem med de där runda knapparna nyss, köpte dock nya och nu är den som ny;)
    Vem var det förresten som skulle köpa nya genom storken? Här i Gbg. Hur gick det?

• ami

Ang gnissel. Vår vagn, rel ny, gnisslade i ena framhjulet helt plötsligt. Minns också svagt att vår förra cam knakade lite nån gång där man justerar sitt-ligg. Dessutom har vi haft ett antal UJ. Där snackar vi gnisslande hjul :) varenda sån vagn gnisslade när det blev neråt nollan..
    Men där det gnisslar, använd silikonspray. Funkar garanterat. Kostar ca 80 kr på närmsta mack eller biltema etc. Funkar på ALLT som är det minsta trögt eller gnissligt :)

• Hannah74

Hmm. Så känner jag mig idag. Kanske lite silikonspray hade gjort susen.

• Bellbox
    ÄrtaMärta skrev 2010-12-15 19:45:57 följande:
    Oj svår fråga.
    Har du kvitto/garanti kvar som du kan uppvisa så folk ser att det är en ny vagn?
    Inte för att garantin kommer att gälla för köpare nr 2.
    Vad jag sett på blocket iaf så ligger de runt 7000 kanske men vad jag förstått så är det rätt svårt att sälja.
    Får man fråga varför du vill sälja?
    vet att det inte alls alltid är svårt att sälja
    (¯`°?.¸ ღ ♥ ღ Stumpan ♀ 08 & Lill-Stumpen ♂ 10 ღ ♥ ღ .?°´¯)
  • LillaJag13

Tack för alla era svar. Är det inte dyrare med en sittdel till bee? Det låter som ett bra pris då ju. Säljaren hade ett helt nytt bee chassi med. Då kunde man ju köpa det och en lös sittdel för totalt 1150kr !! (Säljaren vill ha 650kr för chassit)

Värt att fundera på

• humilis
    OK. tack för hjälpen. Nä jag har helt enkelt inte tyckt att den har varit såååå speciell. Jag använder den inte så mycket  när jag ahr 2barm och tycker det är onödigt mkt pengar som bara står i förrådet.

(sen saknar jag fakiskt vagnen jag hade innan, brio race, konstigt nog!)
  • LillaJag13

Var köper man en lös sittdel till bugaboo bee egentligen?

Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21