• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • stjernan

Om ni tycker att man ska sälja en 2010:a för 7000 så är väl kanske 6500 för högt pris att sälja min vagn för? Har inte fått ändan ur och lagt ut den än... Min är ju 08: a men med nytt chassi från hösten 09, helt nytt toppset på så den känns verkligen fin , men det har legat rätt många ute på blocket senaste tiden så det verkar inte vara lätt. Kanske 6000 är ett mer realistiskt pris för min?

• danosani
    straw2008 skrev 2010-12-16 09:19:53 följande:
    Du knäpper bort knapparna på baksidan, tar bort tre snoddar på vardera sidan o sen drar du bara bort den!!
    Men suflettbågarna sitter ju fast? Drömmer *trög*
    Nike Mathilda 080926 - BF 110416
  • danosani
    stjernan skrev 2010-12-16 09:21:26 följande:
    Om ni tycker att man ska sälja en 2010:a för 7000 så är väl kanske 6500 för högt pris att sälja min vagn för? Har inte fått ändan ur och lagt ut den än... Min är ju 08: a men med nytt chassi från hösten 09, helt nytt toppset på så den känns verkligen fin , men det har legat rätt många ute på blocket senaste tiden så det verkar inte vara lätt. Kanske 6000 är ett mer realistiskt pris för min?
    Det beror ju på var du bor. Kanske svårare att få ett högre pris i ex Sthlm än i Gbg. Här finns det knappt några..
  • Bellbox
    danosani skrev 2010-12-16 09:27:59 följande:
    Det beror ju på var du bor. Kanske svårare att få ett högre pris i ex Sthlm än i Gbg. Här finns det knappt några..
    precis
    (¯`°?.¸ ღ ♥ ღ Stumpan ♀ 08 & Lill-Stumpen ♂ 10 ღ ♥ ღ .?°´¯)
  • stjernan

Jag bor i Sthlm och här finns det gott om buggor...

• Fröken Småland
    danosani skrev 2010-12-16 09:26:31 följande:
    Men suflettbågarna sitter ju fast? Drömmer *trög*
    Har du den gamla modellen? Bara att dra upp de silvriga pinnarna ur de svarta fästena. Sitter lite hårt så du får visa musklerna
  • danosani
    Fröken Småland skrev 2010-12-16 09:52:46 följande:
    Har du den gamla modellen? Bara att dra upp de silvriga pinnarna ur de svarta fästena. Sitter lite hårt så du får visa musklerna
    Japp det har jag. Meh, muskler... Tror du jag sitter inne på såna eller? Tog dessutom loss sittdelen först (ska sprätta bort vingarna som straw gjorde). Kanske lättare när den är tillbaka på plats.

Förresten, trots att jag är andra ägaren kunde jag maila Bugaboo angående extra bromspinnar va? Har en sån där härlig broms som inte tar på båda sidor..
  • Ennalu
    ÄrtaMärta skrev 2010-12-15 18:16:33 följande:
    Nu har jag kikkat på vagnen igen =), gnissla kanske är fel ord att använda men om ni tänker er att man ska sätta på sittdelen, den här delen med de vita knapparna på som även ska tryckas in när man fäller sittdelen över till liggläge, hela dem bitarna "knakar" eller hur man nu ska beskriva ljudet när man sätter dit sittdelen eller när sittdelen är i liggläge och "guppar" när man kör på ojämt underlag, förstår ni vad jag menar?
    Låter det inget alls när ni andra ska sätta på sittdelen?
    Jag försöker komma på om det har låtit såhär ända sne början men kan inte komma på att jag skulle ha reagerat på det innan.
    Vi har ju garanti och kvitto och allt men vill ju inte klaga i onädan om det inte är ngt fel därför frågar jag er som har samma vagn.
    Hej vår bugga började också knaka på det sättet som du beskriver.
    Jag tog då bara silkonspray och spreyade in i de vita runda knapparna (där det faktiskt är plastdetajler som liksom skaver eller går emot varandra när man ändrar läge) och lite varstans jag tyckte det knakade ifrån. Knaket försvann helt efter det. Se bara till att skydda tyget då det kan bli som fettfläckar på det annars.
  • danosani

Update: Sufflett bytt! Vågade ju inte ta i innan, visade sig dock att jag var i klass med Stålmannen Cool Tack för hjälpen.

Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21