• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Nanook
    Asereht skrev 2010-12-22 23:02:08 följande:
    Nanook82 - det går utmärkt att ha en CAM varukorg på Frog.
    Tack för informationen!!! =)
    Mamma till fyra busfrön ♥ o2, o3, o5 och o8 + en på väg bf 11/04 ♥
  • sofie och laura

Hej
    jag har inhandlat en Buggis cameleon idag.

Har en del frågor:

.Cameleon handtaget skall vara rörligt eller?
    .När man tar bort sitt delen, ska man klicka någonstans för att fälla ihop den, för att den är så himla lätt att fälla ihop? Är det sitt delen som håller ihop så att den inte fälls ihop automatiskt???
    .Hur tar man bort bakdäcken och framdäcken, fick aldrig med instruktions böckerna grrrrrr

Kram på er

• stjernan

Ja det ska vara rörligt. Och ja, det är sittdelen som håller ihop chassit så det ska vara så när sittdelen inte är på.

• Tant Pruselius

Jag har planer på en beg cam, känner nog att det får bli en från 07 och bakåt för att slippa glidande chassi risken lite mer...är det feltänkt ? för man kan ju köpa purnya kläder till det gamlachassit väll?

*går på jakt* drömmen är en denim för den är väll just från 07?

• lissats

Ang den personen som säljer flera bugaboo. Jag mailade o frågade hur många vagnar dom hade till salu. Han ringde mig nu och sa att dom var två familjer och att dom först köpt själva o sen fått ytterligare vagnar i present av släkten efteråt. Just nu hade dom två. Skumt värre!

Tänkte på om det är stöldgods. Vart får dom tag på både sitt o liggdel? Ofta har man bara den ena med sig. O vagnen är inte direkt ny?

• Fröken Småland

Nu måste jag ge mig in i diskussionen. Först och främst vill jag klargöra att jag inte har något alls att göra med annonserna som diskuteras, dvs jag har ingen aning om de är seriösa eller inte. Däremot vill jag säga att jag vid flera tillfällen haft både två och tre buggor här hemma och det kan man ju diskutera hur normalt det är. Men det är fullt möjligt och jag har aldrig idkat några skumma affärer.

God jul!

• Kajsan
    Fröken Småland skrev 2010-12-23 12:48:32 följande:
    Nu måste jag ge mig in i diskussionen. Först och främst vill jag klargöra att jag inte har något alls att göra med annonserna som diskuteras, dvs jag har ingen aning om de är seriösa eller inte. Däremot vill jag säga att jag vid flera tillfällen haft både två och tre buggor här hemma och det kan man ju diskutera hur normalt det är. Men det är fullt möjligt och jag har aldrig idkat några skumma affärer.

God jul!
    Håller med, samma här ! {#emotions_dlg.flower}
    Jo just det!
  • the baby
    Fröken Småland skrev 2010-12-23 12:48:32 följande:

God jul!
    Haha, tre vagnar låter lite mycket, håller med. Flört

Jag är så nöjd med min enda än så länge, en all black som rullat bebis i snart 3 månader, funkar finfint! Glad Kanske liiite stötig med vinterhjulen, men det funkar bättre än de små just nu.

Tänkte fråga er experter här inne om att sy en egen suflett. Jag hade tänkt ge mig på det, svart är fint men det blir så väldigt mörkt, och jag kan inte riktigt hitta någon annan färg jag gillar av bugaboos egna. Jag har köpt manchestertyg till utsidan, och ett bomullstyg till fodret. Funderade på om det vore bra att stärka upp fodret med vliselin, vad tror ni? Och har någon av er provat att spraya någon sorts impregnering på yttertyget, eller gjort någon annan behandling för att få det lite mer vatten-avstötande?
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21