• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • annlu748
    Stargirl skrev 2010-04-01 08:57:06 följande:
    Navet är gjort av järn. Har du torkat av hjulen efter att du kommit in? Det är en normal kemisk reaktion när vatten och ofta salt från vägarna möter järn. Du får lätt bort det. Ta stålull och antingen vinäger eller faktiskt cocacola funkar oxå bra just för det. Vi har just gjort samma sak på yngsta sonens cykel. Det spelar ingen roll om du kört vagnen en gång, det kan bildas rost om saltet och vattnet sitter kvar och fräter.
    Tack tack då ska jag torka av den! Fick lite panik bara, såg aldrig det på briohjulen när jag körde den. Men då blir det enkelt fixat.
    Torkar ni alltid av hjulen när ni kommer in?
  • Candra

Visste inte att man kunde ha vinterhjulen svängbara {#lang_emotions_surprised}
    Upptäckte det nu när jag skulle byta till de andra. Haha, fan va drygt att inse det först nu.

Och btw: HUR får man av vinterhjulen? {#lang_emotions_tongue_out} Jag lyckas inte.

• Candra
    Candra skrev 2010-04-01 10:51:48 följande:
    Visste inte att man kunde ha vinterhjulen svängbara Upptäckte det nu när jag skulle byta till de andra. Haha, fan va drygt att inse det först nu. Och btw: HUR får man av vinterhjulen? Jag lyckas inte.
    Fick loss dem! {#lang_emotions_tongue_out}
  • straw2008
    Candra skrev 2010-04-01 10:51:48 följande:
    Visste inte att man kunde ha vinterhjulen svängbara Upptäckte det nu när jag skulle byta till de andra. Haha, fan va drygt att inse det först nu.Och btw: HUR får man av vinterhjulen? Jag lyckas inte.
    Kan man ? Sorry hur gör man då ? Har ingen cam kvar men jag har för mig att de satt fast? Ser ju alla stackars morsor 8som fortfarande trots avsaknad av snö) går o häver sig på styret.
    Ett barn ska jag ha när jag blir stor med smala ben o mjuka skor....
  • Candra
    straw2008 skrev 2010-04-01 11:47:33 följande:
    Kan man ? Sorry hur gör man då ? Har ingen cam kvar men jag har för mig att de satt fast? Ser ju alla stackars morsor 8som fortfarande trots avsaknad av snö) går o häver sig på styret.
    Fanns en grej ner vid hjulen, den vita delen kunde man trycka in och flytta på.. Den hakade innan i det övre svarta.. Hmm, dålig förklaring, men om nån ännu har hjulen så fattar de nog om de kollar =P
  • Candra

Motsvarande sak som man ändrar på de andra hjulen =P

• Stargirl
    Candra skrev 2010-04-01 11:52:01 följande:
    Fanns en grej ner vid hjulen, den vita delen kunde man trycka in och flytta på.. Den hakade innan i det övre svarta.. Hmm, dålig förklaring, men om nån ännu har hjulen så fattar de nog om de kollar =P
    Nej, man kan inte köra dem så. Den funktionen finns bara för att kunna fälla ihop vagnen lika platt som med de små hjulen.
    ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪ www.minmolly.se ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪
  • Candra
    Stargirl skrev 2010-04-01 12:46:44 följande:
    Nej, man kan inte köra dem så. Den funktionen finns bara för att kunna fälla ihop vagnen lika platt som med de små hjulen.
    Ok, jag har ingen aning. Provade att köra så inne, och då var det inga problem iaf.
  • Stargirl
    Candra skrev 2010-04-01 12:48:30 följande:
    Ok, jag har ingen aning. Provade att köra så inne, och då var det inga problem iaf.
    Du kan men de kan ställa sig på tvären då de inte gjorda för att köras i "öppet" läge. Men om du tycker att det funkar så är det bara att köra
    ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪ www.minmolly.se ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21