• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Joddan

En gång i månaden!!! :-0 Jag vågat inte säga hur ofta jag "servat" min Cam. Aldrig så där ordentligt. Men jag har inte använt den knappt heller. Bara tre första månaderna med min son sen blev det Bee och nu Swift. Torkat av den har jag gjort men aldrig smörjt och så. Fick nytt chassi i januari o har inte använt sen dess, och ny bas fick den i höstas, trots att jag inte använder den. Den står ju så fint i hallen!

Silas 2009-03-03
  • Stargirl
    LR75 skrev 2010-04-04 10:41:01 följande:
    Jag kör med silicon, det är ju det som Bugaboo rekomenderat tidigare. Men om det är det bästa vet jag inte? Men jag kan ärligt erkänna att just nu så har maken använt all min siliconspray till bilen...så den här tvätten fick den vara utan. Men jag torkade den noga...hehe tog fram hårtorken och körde med kalluft. Till däcken använder jag just nu amor all. Stora däcken blir som nya. De svängbara blir iaf som nya på sidorna.Vad använder ni andra när ni servar vagnen?Och hur ofta servar ni vagnen?Jag brukar ge vagnen en uppfräschning en gång i månaden, ibland kan det bli oftare om det behövs.
    WOW.....man ser ju allt för många riktigt skabbiga och smutsiga vagnar ute på stan.
    ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪ www.minmolly.se ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪
  • Stargirl
    Fröken Småland skrev 2010-04-04 19:06:20 följande:
    Stargirl: Såg i din blogg att du åker till Göteborg nästa vecka. Kommer du att vara på mässan?
    Maybe...... du får väl skriva ut en bild på mig och spana efter en Odd Molly klädd dåre.....
  • Stargirl
    Fröken Småland skrev 2010-04-04 19:06:20 följande:
    Stargirl: Såg i din blogg att du åker till Göteborg nästa vecka. Kommer du att vara på mässan?
    Kanske ska jag vara med på utagningen till Idol? Har du tänkt på det?
  • Fröken Småland
    Stargirl skrev 2010-04-04 19:15:05 följande:
    Kanske ska jag vara med på utagningen till Idol? Har du tänkt på det?
    *skippar mässan och sticker till Idoluttagningen istället*
  • skrutthumlan2

Nu har jag äntligen hittat in i den här nya tråden (alldeles för sent) 

tänkte bara höra om det är så att tiny tot pallen pasar till den nya ståbrädan? har för mig att den inte göra det....eller har tiny tot gjort en ny version?
    Inget liv är för kort för att vara betydelsefullt
  • annlu748
    Hej måste bara fråga er som har koll. Om man skulle köpa en beg bee vad tycker ni är värt att betala, säg om den är i gott skick, köpt 2008-2009,  och inga tillbehör. Tänker nu när bee plus finns på marknaden.

Har en cam nu men jag fan jag blir alltid så sugen på något nytt när jag har dåligt med pengar, så nu vill jag veta. Nya bee eller en beg gammal bee, tänk om det vore så krasst =) Jag kommer iaf att använda den mest åt min dotter som är 6 mån nu, men även till sonen som fyller 3 snart, när han blir trött i benen. Hur hade ni gjort om ni hade det lite fattigt i kassan?
  • Jen ny

Har för någon vecka sedan fått ett nytt chassi från Bugaboo eftersom mitt andra glider. Jag har inte använt det ännu, och behöver nog inte heller då vagnen knappt används mer.
    Tror ni att ett nytt chassi höjer andrahansvärdet sedan?
    Är det nya chassit speciellt på något vis? (har inte ens öppnat kartongen än! )

• straw2008
    annlu748 skrev 2010-04-04 20:06:00 följande:
    Hej måste bara fråga er som har koll. Om man skulle köpa en beg bee vad tycker ni är värt att betala, säg om den är i gott skick, köpt 2008-2009,  och inga tillbehör. Tänker nu när bee plus finns på marknaden. Har en cam nu men jag fan jag blir alltid så sugen på något nytt när jag har dåligt med pengar, så nu vill jag veta. Nya bee eller en beg gammal bee, tänk om det vore så krasst =) Jag kommer iaf att använda den mest åt min dotter som är 6 mån nu, men även till sonen som fyller 3 snart, när han blir trött i benen. Hur hade ni gjort om ni hade det lite fattigt i kassan?
    Beror ju givetvis på skick! Men 2800-3500 hur fin/sliten den är!! Jag har en bee o jag bara älskar den :O) Tycker dock att 6000 för bee plus är alldelesför mkt!
    Ett barn ska jag ha när jag blir stor med smala ben o mjuka skor....
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21