• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • mollan nu
    jessapessa skrev 2010-04-02 19:33:38 följande:
    Aaah, där sa du något =)Viste inte att det fungerade med cameleon på frog =D
    Jag har ju ett trasit chassi, jag kan skicka bromsdelen till dig om du vill?
    Har redan lovat bort handladesremmen till en kompis som köpte en beggad cam där den var bortklippt
    Finns det fler delar man kan ta bort tro?
    Borde inte vara det...
    ♥♥ Alma 060809 ♥♥ ♥♥August 091030♥♥
  • stinamaria

På tal om handledsremmen så fattar inte jag den. Det finns ju ingen ögla att trä igenom handen så man kan ha den runt handleden? Det fanns det på både min p&t´s och på min UJ. Hur är det tänkt att man ska använda denna?

• Candra
    stinamaria skrev 2010-04-02 22:38:21 följande:
    På tal om handledsremmen så fattar inte jag den. Det finns ju ingen ögla att trä igenom handen så man kan ha den runt handleden? Det fanns det på både min p&t´s och på min UJ. Hur är det tänkt att man ska använda denna?
    Jodå, den är väl "dubbelsydd" längst ner? Trä igenom övriga där så har du din ögla.
  • LR75
    stinamaria skrev 2010-04-02 22:38:21 följande:
    i bildtråden på bild 2 så syns hanledsremmen ganska bra, hur den är konstruerad alltså.
  • jessapessa
    mollan nu skrev 2010-04-02 21:46:53 följande:
    Jag har ju ett trasit chassi, jag kan skicka bromsdelen till dig om du vill? Har redan lovat bort handladesremmen till en kompis som köpte en beggad cam där den var bortklippt Finns det fler delar man kan ta bort tro? Borde inte vara det...
    Vill du göra det? Vore underbart! =) =)
  • stinamaria
    LR75 skrev 2010-04-02 23:03:14 följande:
    i bildtråden på bild 2 så syns hanledsremmen ganska bra, hur den är konstruerad alltså.
    Candra skrev 2010-04-02 22:39:34 följande:
    Jodå, den är väl "dubbelsydd" längst ner? Trä igenom övriga där så har du din ögla.
    Tack=) Nu fattade jag haha
  • LR75

hade lite tråkigt på påskaftonskvällen...så nu är buggan nyservad (igen) putsad, rengjorda däck som glänser, åkpåsen rollad och varukorgen tvättad då den behövde få tillbaka sin egna bruna färg, alla hårstrån i framdäcken borta. Känns bra!!

• Joddan
    LR75 skrev 2010-04-03 23:35:16 följande:
    hade lite tråkigt på påskaftonskvällen...så nu är buggan nyservad (igen) putsad, rengjorda däck som glänser, åkpåsen rollad och varukorgen tvättad då den behövde få tillbaka sin egna bruna färg, alla hårstrån i framdäcken borta. Känns bra!!
    Wow impad! 
    Kör du med silikonspray eller teflonspray? Jag har hört att silicon ska man inte använda av någon anledning. Så det har blivit att jag inte använt något alls {#lang_emotions_surprised}*ajabaja*.
    Silas 2009-03-03
  • LR75
    Joddan skrev 2010-04-03 23:45:27 följande:
    Jag kör med silicon, det är ju det som Bugaboo rekomenderat tidigare. Men om det är det bästa vet jag inte?
    Men jag kan ärligt erkänna att just nu så har maken använt all min siliconspray till bilen...så den här tvätten fick den vara utan. Men jag torkade den noga...hehe tog fram hårtorken och körde med kalluft. Till däcken använder jag just nu amor all. Stora däcken blir som nya. De svängbara blir iaf som nya på sidorna.

Vad använder ni andra när ni servar vagnen?
    Och hur ofta servar ni vagnen?

Jag brukar ge vagnen en uppfräschning en gång i månaden, ibland kan det bli oftare om det behövs.
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21