• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Coca cola light

Hej alla!

Igår provade jag min Bugga på vinterväglag för första gången då jag tog med den in till Uppsala och jag måste säga att den är väldigt smidig på plant underlag men jag upplever den helt värdelös så fort det är snö eller lite ojämnt. En gång fick jag tvärstopp och höll på att flyga över hela vagnen.

Nu känner jag snart att jag skulle vilja sälja den vidare men vad tror ni att man kan få för en fräsch 09a, utan liggdel och med ett glidande chassi. Att chassiet gled nämdes ej i annonsen när jag köpte vagnen beg. men jag  kommer självklart nämna det i min annons. Den enda gången jag har märkt av det är när jag ska ta mig ner för en hög kant och glömmer att hålla lite längre ner på handtaget. Jag vet att man ska kolla Blocket osv. när man vill kolla beg.priser men min vagn har ju en liten defekt.

• thj
    Karo Lina skrev 2011-01-06 10:50:58 följande:
    Vi har en allblack som vi inte har användning av riktigt än. Vi kommer således inte ha så lång garantitid kvar när vi väl börjar använda vagnen. Vad händer om chassit börjar glida då? Kommer det finnas lösa svarta chassin att köpa tror ni som reservdel?
    Var inte orolig,sista året har det varit väldigt få  glidande chassin "felet är åtgärdat,och den felaaktiga testdragningen (som drog sönder ex chassin är glömd)..
    Men skulle du ändå ha otur med glidande chassi så finns det reservdelar även till din Allblack!
    Kram
    Framgång är att få det man vill ha -Lycka är att vilja ha det man får!
  • stjernan

Coca cola light: jag tror tyvärr inte du får mycket för den när den inte har liggdel och med trasigt chassi. Jag har sålt trasiga chassin för 500, så kanske är det t o m bättre att sälja chassi och sittdel samt varukorg, hjul m.m som lösa delar.

Vill också bara kommentera varför jag tyckte att det började bli "otrevligt" i tråden. Jag tycker så himla illa om personer som blir för "extrema" i sin önskan att göra allt rätt för sitt barn och där allt liksom är svart eller vitt. Andra exempel där folk på fl blir extrema är t ex i amningsfrågan, ska man följaWHOs rekommendation, om man ska kunna välja snitt framför vaginal förlossning utan medicinsk orsak och ha, det finns fler exempel dom ni säkert kan komma på själva. Min fråga till alla som strikt ska följa alla rekommendationer och ser ned på andra som av olika anledningar inte gör det är: var bor ni? ( avgaser är farligt för barn..) vad äter era barn? ( ekologiskt och utan tillsatser alltid? ) Det finns ju en hel djungel av saker man ska ta hänsyn till när man är förälder... Självklart är säkerhetsfrågan jätteviktig men man måste också ta in andra aspekter som är individuella för just ditt barn.

Nu fortsätter jag gärna diskutera bugaboo med alla er som gör det så himla bra :)

• Bellbox
    Tant Pruselius skrev 2011-01-06 16:16:33 följande:
    åååå vill ha en all balck till bebisen i mars, om bara plånkan var lite tjockare

*depp*
    "Plötsligt händer det"
    Kanske man skulle köpa en triss ändå Drömmer
    (¯`°?.¸ ღ ♥ ღ Stumpan ♀ 08 & Lill-Stumpen ♂ 10 ღ ♥ ღ .?°´¯)
  • Tant Pruselius
    Bellbox skrev 2011-01-06 16:46:46 följande:
    "Plötsligt händer det"
    Kanske man skulle köpa en triss ändå Drömmer
    jaa fast då måste jag ju nästan köpa lite triss oxå för att ha chasen
  • Honey1982
    Coca cola light skrev 2011-01-06 12:04:33 följande:
    Hej alla!

Igår provade jag min Bugga på vinterväglag för första gången då jag tog med den in till Uppsala och jag måste säga att den är väldigt smidig på plant underlag men jag upplever den helt värdelös så fort det är snö eller lite ojämnt. En gång fick jag tvärstopp och höll på att flyga över hela vagnen.

Nu känner jag snart att jag skulle vilja sälja den vidare men vad tror ni att man kan få för en fräsch 09a, utan liggdel och med ett glidande chassi. Att chassiet gled nämdes ej i annonsen när jag köpte vagnen beg. men jag  kommer självklart nämna det i min annons. Den enda gången jag har märkt av det är när jag ska ta mig ner för en hög kant och glömmer att hålla lite längre ner på handtaget. Jag vet att man ska kolla Blocket osv. när man vill kolla beg.priser men min vagn har ju en liten defekt.
    Jag kör min Cam (med vinterhjul) i pulkabackar och det  går superbra, trots ojämnt underlag.
    ♥ Adam 060123 ♥ Amelia 100907 ♥
  • Sweetheartno1
    Honey1982 skrev 2011-01-06 18:29:26 följande:
    Jag kör min Cam (med vinterhjul) i pulkabackar och det  går superbra, trots ojämnt underlag.
    Vinterhjul  är väl nästan ett måste i den här snön ??!
  • Joddan
    thj skrev 2011-01-04 15:46:13 följande:
    Hihi :)
    Ja de sa så här det kan bli imorgon eller om två veckor eller om ett par månader.
    Jag gissar på 3v 
    Kramelikram
    Hahhah!
    Ännu ett rätt kryptiskt svar . Jag som ÄLSKAR att planera och BEHÖVER planera... Känns så jobbigt att vi inte har syskonvagn bokad eller iaf ett humm om när vi kan köpa .
    Men tre veckor låter bra, hoppas på det! Drömmer 
    Silas 2009-03-03 Lillasyster bf 2011-04-20 minigard.blogspot.se
  • modestyclara
    Pepsi08 skrev 2011-01-05 23:28:06 följande:
    herjazz: Tack för många intressanta inlägg om bilbarnstolar och babyskydd! Vi har en 7-månaders tjej och håller precis på att titta på bakåtvända stolar att byta till nu efter babyskyddet. Har tittat på Maxi Cosi Mobi eftersom vi har varit mycket nöjda med vår Maxi Cosi Cabrifix med bas. Någon som har någon erfarenhet av Maxi Cosi Mobi? Har för mig att det står från 9 kg eller nåt, så då är det väl bäst att vänta lite (hon väger drygt 8 kg nu)?

Håller verkligen med om att man inte kan lite på försäljare, inte bara för att de kanske inte alltid säger exakt som det är utan snarare för att jag inte litar på att någon har så bra koll när det "bara" gäller försäljning. Har man barn så kollar man ju upp saker 1000 ggr för att verkligen vara på den säkra sidan. Pratade med en försäljare från Maxi Cosi på barnmässan som idiotförklarade mig när jag sa att jag hade en Maxi Cosi Cabriofix med en bas som går att fästa både med bälte och isofix - hon hävdade att det inte fanns och aldrig hade funnits, haha! Kan meddela att vi har fäst den basen från Maxi Cosi på båda sätten så vi VET att den finns. Dessutom är det just den kombinationen som har fått allra högst betyg i Råd & Röns test så man tycker att de borde ha koll på den. 
    vi har alltid haft be safe izi kid och tycker den är toppen! den är lite meckig att montera men sedan sitter den som berg och går inte att rubba
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21