• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Bellbox
    LHUF skrev 2011-01-11 12:32:48 följande:
    tack för ditt svar. det chassit vi har nu ser ut att ha en popnit vid fästet iaf.    men får tänka på hur man drar den upp för trappor helt enkelt ändå..   har fått på hjul och så iaf så nu skall bara liggdelen fästas.. men den var superfräsh och snygg så har nog gjort ett kap tror jag. skall bara fylla vinterhjulen med luft så är vi redo när lillebror kikar ut
    ja precis det får man tänka på som med alla barnvagnar...
    Har du fått tipset att antingen hålla under själva snäpfästena i ramen om du lyfter vagnen i trappa/på buss t.ex? Alternativt att man fäller ut handtaget i YTTERSTA läget så det blir som längst och sen låser fästena...
    Lillebror kommer åka snyggt
    (¯`°?.¸ ღ ♥ ღ Stumpan ♀ 08 & Lill-Stumpen ♂ 10 ღ ♥ ღ .?°´¯)
  • Fröken Småland
    Hannah74 skrev 2011-01-11 12:00:28 följande:
    Men - kanske dum fråga- kan man tänka att man kan få mer för en bwgagnad på blocket m vingmuttrar om den är i bra skick än en lite nyare fräschare med snäpp?
    Jag skulle betala mer för ett vingmutterchassi, ja. Men de börjar bli gamla (och välanvända) så värdet är inte särskilt högt på dem heller.
    HugoochVilma skrev 2011-01-11 12:11:33 följande:
    Lite snabb hjälp här! Har precis satt på stäbrädan på bugaboo cam, men hur/var fäster jag den med tillhörande snodd när den inte ska användas??? snodden räcker ju knappast upp till handtaget....
    Kardborren skall fästas på pinnen ovanför varukorgen, den som är det centrala staget i chassit.
    Bellbox skrev 2011-01-11 12:27:12 följande:
    Jag gissar på nej
    LHUF skrev 2011-01-11 11:56:08 följande:
    aha, då fattar jag.. men om dom nu haft så mkt problem med de nya fästena så borde dom ju förbättrat dom?  tyckte det var någon som skrev om det för några sidor sedan att chassin efter ett visst år var säkrare?

jaja får vara försiktig helt enkelt  
    Precis; jag hävdar att självklart hade Bugaboo bytt ut om det nu var "SÅ mycket problem" (som det oftast framställs här i denna tråden... men visst finns de som har haft otur eller hanterat vagnen fel.
    Sen det FÖRSTA av chassina med snapfästen hade en skruv istället för en popnit; det är alltså popniten som inte alls haft så stora problem!Ja JAg fick då sålt den direkt för 6500 utan tillbehör ö.h.t så jag är nöjd
    Stort grattis till den försäljningen! Men för bara några år sen kostade en ny Bugga 8.700 och såldes två år gamla för 6.500 så det är (främst) de tiderna jag refererar till. Nu kostar den så mycket så jag inte ens vill tänka på det och andrahandsvärdet ligger på dryga 50 % istället för 75 %. Det påstår jag beror på chassiproblematiken även om man självklart måste väga in det faktum att begagnatmarknaden är mycket större numera då det säljs fler Buggor i Sverige.
  • Tant Pruselius

Pixter- jag fick höra av försäljare på bugaboo att man endast ska hålla under snäppfästet och INTE fälla ut den till Max då det lät knäcks av... Men det behöver ju inte stämma... Vad vet jag?!

• LHUF
    Bellbox skrev 2011-01-11 12:43:07 följande:
    ja precis det får man tänka på som med alla barnvagnar...
    Har du fått tipset att antingen hålla under själva snäpfästena i ramen om du lyfter vagnen i trappa/på buss t.ex? Alternativt att man fäller ut handtaget i YTTERSTA läget så det blir som längst och sen låser fästena...
    Lillebror kommer åka snyggt
    jo att man skall hålla under fästena har jag fått tips om. men inte det med handtaget, skall lägga det på minnet. 
    Tilde 080319
  • Bellbox
    Fröken Småland skrev 2011-01-11 12:45:33 följande:
    Stort grattis till den försäljningen! Men för bara några år sen kostade en ny Bugga 8.700 och såldes två år gamla för 6.500 så det är (främst) de tiderna jag refererar till. Nu kostar den så mycket så jag inte ens vill tänka på det och andrahandsvärdet ligger på dryga 50 % istället för 75 %. Det påstår jag beror på chassiproblematiken även om man självklart måste väga in det faktum att begagnatmarknaden är mycket större numera då det säljs fler Buggor i Sverige.
    Köpte min NY för 8000 (ja jag hade bra rabatt via enjoyguiden) för 1,5 år sen
    och ja jag tror ffa det beror på den ökade tillgången på begagnade buggor i ffa storstadsregionen (jag bor i en sådan men lyckades ändå)
    men man kan ju "läsa in" vad man själv vill i det, vill man tro att det beror på t.ex "dåligt rykte" så tror man väl på det...
    Håller med dig om att de är på tok för dyra nya nu
    Tant Pruselius skrev 2011-01-11 12:57:11 följande:
    Pixter- jag fick höra av försäljare på bugaboo att man endast ska hålla under snäppfästet och INTE fälla ut den till Max då det lät knäcks av... Men det behöver ju inte stämma... Vad vet jag?!
    Om jag inte minns fel så har någon hänvisat till att det står så i bruksanvisningen, men jag vet inte heller exakt
    Håller med dig om att det känns mycket bättre att hålla under! det är nog det allra bästa rådet! Så gjorde alltid jag de ggr man lyfte av någon anledning...
    (¯`°?.¸ ღ ♥ ღ Stumpan ♀ 08 & Lill-Stumpen ♂ 10 ღ ♥ ღ .?°´¯)
  • HugoochVilma
    Miniigirl skrev 2011-01-11 12:40:24 följande:
    man fäster snoden i stången som sitter under sitsen/liggdelen....den stången som går över varukkorgen
    HugoochVilma skrev 2011-01-11 12:11:33 följande:
    Lite snabb hjälp här! Har precis satt på stäbrädan på bugaboo cam, men hur/var fäster jag den med tillhörande snodd när den inte ska användas??? snodden räcker ju knappast upp till handtaget....
    Kardborren skall fästas på pinnen ovanför varukorgen, den som är det centrala staget i chassit.
    TACK! Ska prova när lillan vaknar. Storebror älskade iallafall sin ståbräda - eller sittstol kanske jag ska säga eftersom det är med sittpall på.
    ~*~*~*~*~*~* Älskade barn du är mig kär ~*~*~*~*~*~*~
  • Joddan
    Jag köpte min sista månaden då den kostade 8700:- och sålde den för 7500:-. Fast med åkpåse också, den affären gillade jag
    Silas 2009-03-03 Lillasyster bf 2011-04-20 minigard.blogspot.se
  • Joddan
    Joddan skrev 2011-01-11 15:52:23 följande:
    Jag köpte min sista månaden då den kostade 8700:- och sålde den för 7500:-. Fast med åkpåse också, den affären gillade jag
    Fast åkpåsen hade jag inte heller betalat fullt pris på utan 600:-
    Silas 2009-03-03 Lillasyster bf 2011-04-20 minigard.blogspot.se
  • Billabong
    Joddan skrev 2011-01-11 15:52:23 följande:
    Påminner om min deal. Köpte vagnen för 6900 (via Babytrader), sålde den 2 år senare, välanvänd med i finfint skick för 5900. Med på köpet gick åkpåse, mugghållare och parasoll - som alla var inhandlade på "rea" med ca 25-30% rabatt. Också mycket nöjd med min Bugaboo-investering på alla sätt. Bästa vagnen med minimal värdeförsämring.

Nypriset har stigit vansinnigt mycket sedan -07 tyvärr.
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21