• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Booble
    Bellbox skrev 2011-01-09 11:22:16 följande:
    Har för mig att jag hört att det ska gå att få tag i "löst"! Har du kollat med Bonti?
    Nej har inte kollat upp det alls, tänkte att jag får svar snabbare här Tack!
    ♥ Melvin ♥ 20060130 ♥ booble.bilddagboken.se/www.booble.blogg.se
  • Pepsi08
    solouniko skrev 2011-01-09 07:07:36 följande:
    Hej experter! Har det kommit några nya bud ang. Donkey? Nääär kommer den till Sverige? Åh vad jobbigt detta är, jag behöver verkligen den i maj! Den känns så ultimat för oss, men vi får nog nöja oss med en p&t tills vidare va för den lär väl inte hinna komma till Sverige innan dess? Obestämd
    Vi har frågat ut dem på NK flera gånger. Behöver också en Donkey nu i vår - är beräknad till 30:e april och kommer då även ha en 11 månaders tjej :) Till Sverige kommer de komma ca i september. De släpps först i USA, Holland och UK (var kanske något ställe till...). Har hört flera bud angående månade - de flesta säger april. Har hört någon som varit rätt säker på att det blir i mars redan. Enklast och billigast lär väl vara att ta flyget över till London och köpa en skulle jag tro. Det är vad vi siktar på i alla fall, om ingen kompis råkar vara i USA då. Hörde först att garantin gäller där man köpte den så att man måste reklamera den i London, men senast när jag pratade med NK så sa de att Bugaboo har garanti som täcker så att man även kan reklamera den från Sverige. Hon sa till och med att vi kunde reklamera den hos dem och vilka andra återförsäljare till Bugaboo som helst. Är det så känns det verkligen värt att ta en sväng till London för att få tag på en Donkey :) Vill gärna kunna vända sittdelarna emot mig, annars hade man ju kunnat köpa en UJ. Dessutom är ju Donkeyn så snygg!

Någon som har sett något om pris? Såg någon som chansade på runt 12 000, men tycker att det låter lite med tanke på att vi betalade 11 000 för vår Cameleon. Tror att det var någon som hade räknat om från vad de trodde att den skulle kosta i USA och där är de ju billigare. Men de brukar väl vara billigare i UK också? 
    Mamma till Josefina 100531
  • Noiis
    Pepsi08 skrev 2011-01-09 12:36:55 följande:
    Vi har frågat ut dem på NK flera gånger. Behöver också en Donkey nu i vår - är beräknad till 30:e april och kommer då även ha en 11 månaders tjej :) Till Sverige kommer de komma ca i september. De släpps först i USA, Holland och UK (var kanske något ställe till...). Har hört flera bud angående månade - de flesta säger april. Har hört någon som varit rätt säker på att det blir i mars redan. Enklast och billigast lär väl vara att ta flyget över till London och köpa en skulle jag tro. Det är vad vi siktar på i alla fall, om ingen kompis råkar vara i USA då. Hörde först att garantin gäller där man köpte den så att man måste reklamera den i London, men senast när jag pratade med NK så sa de att Bugaboo har garanti som täcker så att man även kan reklamera den från Sverige. Hon sa till och med att vi kunde reklamera den hos dem och vilka andra återförsäljare till Bugaboo som helst. Är det så känns det verkligen värt att ta en sväng till London för att få tag på en Donkey :) Vill gärna kunna vända sittdelarna emot mig, annars hade man ju kunnat köpa en UJ. Dessutom är ju Donkeyn så snygg!

Någon som har sett något om pris? Såg någon som chansade på runt 12 000, men tycker att det låter lite med tanke på att vi betalade 11 000 för vår Cameleon. Tror att det var någon som hade räknat om från vad de trodde att den skulle kosta i USA och där är de ju billigare. Men de brukar väl vara billigare i UK också? 
    om den släpps i UK innan sverige så går det ju säkert att beställa den från pramworld.co.uk det hade iaf jag chansat på om jag skulle vänta en liten
  • rosenkind

Hejsan på er alla bugaboo experter!
    Jag har lite ångest vilken vagn jag ska köpa till bebis i magen...En bugaboo (Bee eller Cam) eller en Swift.
    Hade en frog till storasyster och den var bra...men inte perfekt

Jag är intresserad av Swiften för den går säkert bra på alla underlagm grus och snö, MEN så är den bara framåtvänd!
    Bugaboo Cam kan man ju ha både vinterhjul o vanliga hjul på och vänd åt båda håller = BRA!
    Men samtidigt så kommer vagnen inte användas dagligen, känns mera som en cityvagn o jag bor lite mera "på landet" När jag är ute o promenerar hemma föredrar jag en vagn med fast hjul (EL om jag ska vara ärlig)...men behöver ju en cityvagn...
    Därför funderar jag på Bee+, en billigare vagn och perfekt att vika ihop o lägga i bilen...MEN då går ju knappast Been på grus o snö?

Hade jag e swift kunde jag använda den både i city och här hemma...men då är den bara framåtvänd.

Jag blir alltså knäpp! Har ni några synpunkter eller idér vilken vagn jag bör välja o varför?

Nu såg jag Bugaboo denim 107 o den var ju supersnygg

** carpe diem **
  • Hannah74

Köp båda begagnat. Jag har fem olika i källaren för olika behov:)

• Fröken Småland
    Hannah74 skrev 2011-01-09 14:11:44 följande:
    Köp båda begagnat. Jag har fem olika i källaren för olika behov:)
    Precis så skall det låta!
  • stjernan

Rosenkind: jag har just sålt min cam till förmån för en Swift. Min tjej var 7 mån när vi köpte den och det funkar toppen med framåtvänt för oss, men det är ju så olika på vad barnet gillar så det är svårt att ge nåt bra råd om man nu bara ska ha en vagn... Jag gillar inte buggan med vinterhjul, den är som bäst med små hjul fram. Me jag tycker alltid den funkade bra på grusvägar med små hjul, det är väl mest när det är nysnö det inte funkar. Så om du har en emmaljunga och en CAM och byter med tror jag är en perfekt kombo

• annat82

Har en Cam och en Swift och älskar den kombinationen

Men vill man inte ha fler vagnar så har jag nog lite svårt att säga vilken. Vi började med Swiften med liggdel, men när hon inte ville ligga längre, innan hon var 4 månader, hade vi en Emmaljunga ett tag med sittdel. Hon hatade den och jag trodde inte hon var något vagnbarn bara, Swiften gillade hon inte heller och jag ville inte ha henne framåt så lite.
    Testade en Cam och hon älskade den från första stund. Även vid 7-9 månader när vi ibland använde swiften funkade det bara kortare stunder. Hon vill sitta helt plant och rakt upp så buggan är toppen
    Efter så har vi växlat mellan buggan och swiften lite beroende på vad vi gör.
    Jag tycker buggan är helt ok med terränghjulen, klart bättre med swivelhjulen, men det funkar utan problem.
    Det man kan säga om swiften är att liggdelen är liten, det är den. Men hade skruttan bara velat liggdelen längre hade vi kunnat använda den till 6 månader iaf, men hon är född i december så då hade vi ju sluppit allt det tjocka i slutet

• rosenkind

Tack Hanna74, stjernan och annat82!

Jo, allt det ni säger så vet jag ju egentligen redan Och ingen kan ju bestämma åt oss, en kombo vore perfekt, kunde man ha swiften vänd mot sig hade den varit super. Kan inte ritkigt tänka mig att vända en 6 månaders bort från mig, gillar inte att man inte har ögonkontakt. Det är såklart individuellt, men dottern hade iaf inte gillat det när hon var så liten...

Är ni ute o motionerar med buggan? Sover era barn längre pass i dem?

Jag tycker att EL med fasta hjul är bättre när man ska motionera, tycker att buggrna har en tendens att "dra" mot diket eller mitten av vägen...o det gör ju inte vagnar med fasta hjul. Sedan har jag tänkt att bebisen ska sova timtal i vagnen (ute på dagarna) o då känns EL bättre med plans ryggläge. Kan det vara bra att sova i Camens sittdel som är skålad? EL kommer jag ju behålla... Men sedan vet jag inte vad jag köper till... jobbigt

Jag skulle helst välja mellan Bee+ och Swift, de är ju ungefär samma prisklass. Som extra "cityvagn" känns Cam onödigt dyr. Vill inte köpa begagnat (som jag gjorde med frogen) ska köpa nytt den här gången...

Hur är det med Swiften, "drar" den också eller går den rakt o fint på vägen?

Många frågor...tack för er hjälp!

** carpe diem **
  • annat82

Alla med svängbara hjul drar ju, även om kanske olika mycket, om vägen lutar minsta lilla så de lämpar sig väl kanske bäst på plant underlag. Swiftens framhjul går ju såklart att låsa också. Har faktiskt aldrig ännu testat det, har inte behövts äns med snö
    Som cityvagn funkar väl swiften, men ska vi in och röra oss i butiker så föredrar jag klart buggan. Swiften är längre och svårare att styra bland trånga hyllor, gångar, caféer... där slår buggan swiften stort.
    Tror att bee kanske skulle vara något då. Inget för landet direkt, men just som cityvagn.

Antagligen blir det en sån här också frammot våren. Sambon har lovat och det är ju dags att testa något nytt
    Den känns enklare att packa in i bilen och liknande och då skulle den antagligen få bli resevagn också

Att sova i så skulle jag nog tro emmaljungan är bäst, beroende på hur barnet sover. Vår lilla sover enbart på mage egentligen. Självklart en sanning med modifikation. Men hon sover bättre i Cam:en än i vår gamla city cross. Hon har aldrig velat sova mycket i vagn och just där VILL hon inte ens sova på mage, men tror det är för att hon sover lite ihopböjd som hon sover åtminstone någorlunda i camen.
    Bee kan jag ju inte uttala mig om just angående sovande

Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21