• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • imsa
    Haven09 skrev 2011-01-10 00:57:29 följande:
    Imsa, du kan väl testa o lägga ut gratis på Eniro! Om du är osäker:)
    eniro? kan man det? tål att undersökas, tack!
  • Miss Lau
    rosenkind skrev 2011-01-09 15:03:04 följande:

Tack Hanna74, stjernan och annat82!

Jo, allt det ni säger så vet jag ju egentligen redan Och ingen kan ju bestämma åt oss, en kombo vore perfekt, kunde man ha swiften vänd mot sig hade den varit super. Kan inte ritkigt tänka mig att vända en 6 månaders bort från mig, gillar inte att man inte har ögonkontakt. Det är såklart individuellt, men dottern hade iaf inte gillat det när hon var så liten...

Är ni ute o motionerar med buggan? Sover era barn längre pass i dem?

Jag tycker att EL med fasta hjul är bättre när man ska motionera, tycker att buggrna har en tendens att "dra" mot diket eller mitten av vägen...o det gör ju inte vagnar med fasta hjul. Sedan har jag tänkt att bebisen ska sova timtal i vagnen (ute på dagarna) o då känns EL bättre med plans ryggläge. Kan det vara bra att sova i Camens sittdel som är skålad? EL kommer jag ju behålla... Men sedan vet jag inte vad jag köper till... jobbigt

Jag skulle helst välja mellan Bee+ och Swift, de är ju ungefär samma prisklass. Som extra "cityvagn" känns Cam onödigt dyr. Vill inte köpa begagnat (som jag gjorde med frogen) ska köpa nytt den här gången...

Hur är det med Swiften, "drar" den också eller går den rakt o fint på vägen?

Många frågor...tack för er hjälp!

När min son var bebis hade vi en UJ och en Cam men vi sålde Camen och bytte till en Bee istället. Fanns egentligen inga fördelar för oss att ha en Cam när vi ändå använde UJ om vi inte skulle shoppa eller liknande.

Och så hade Camen en massa sidor som jag inte gillade där jag tycker Bee är bättre så mitt tips till dig är en Swift och en Bee+, det låter som en bra kombo.
  • liar

Vilken är den "bästa" ståbrädan till Camen? En som man kan fälla upp utan egna konstruktioner.

• Rödtott
    Sweetheartno1 skrev 2011-01-09 19:29:12 följande:
    Är det Babytrade.eu ? Är det billigare att handla där till buggan ? Behöver köpa alla tillbehör. :)
    Jag har nyligen beställt en vagn därifrån. Cameleon. Det blev 3000kr billigare än att köpa i butik här i sverige (även inklusive frakten). Har hört många som är nöjda med servicen. 
  • rosenkind
    Kajsan skrev 2011-01-09 22:11:57 följande:
    Bugaboo har aldrig årsmodeller.
    Nej, såklart inte! Det visste jag ju egentligen
    ** carpe diem **
  • rosenkind
    alex2010 skrev 2011-01-09 23:19:03 följande:
    Är det någon som köpt sin bugga från muttiundich.de? De har kanonbra pris på cam nu men jag har aldrig beställt utanför sverige innan och behöver tips, råd och erfarenhet från andra.
    babytrader har samma pris, på muttiunddich måste du ju köpa topset till...kanske löns att välja babytrader då när det finns de som har positiv erfarenhet av dem?
    ** carpe diem **
  • mollan nu
    liar skrev 2011-01-10 08:32:43 följande:
    Vilken är den "bästa" ståbrädan till Camen? En som man kan fälla upp utan egna konstruktioner.
    camens egna, nya modellen. Men gummisnodden man får med är rätt klen så man får ta bort hjulet och lägga i varukorgen om man inte gillar att sparka på det när man går.

♥♥ Alma 060809 ♥♥ ♥♥August 091030♥♥
  • liar
    mollan nu skrev 2011-01-10 17:10:26 följande:
    camens egna, nya modellen. Men gummisnodden man får med är rätt klen så man får ta bort hjulet och lägga i varukorgen om man inte gillar att sparka på det när man går.

TACK!
  • LAFLEUR

Ska hem till Sverige snart och ar lite orolig angaende min vagn + snon och slask. Ar det nagon som vet hur det funkar med en buggaboo bee i vinter Sverige?

• alex2010
    rosenkind skrev 2011-01-10 14:49:57 följande:
    babytrader har samma pris, på muttiunddich måste du ju köpa topset till...kanske löns att välja babytrader då när det finns de som har positiv erfarenhet av dem?
    Såg det, tack så mycket för tipset!

Förutom grundutbudet vad rekomenderar ni att man ska köpa? Det finns ju massor av dynor, parasoller och olika åkpåsar. Kort och gott vilka tillbehör kan man inte klara sig utan?

Om man ska köpa begagnat är det något speciellt man behöver tänka på, t.ex. att vissa delar blir slitna osv?

Den här tråden är en guldgruva för en novis som mig :D
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21