• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • HugoochVilma
    LHUF skrev 2011-01-11 16:49:15 följande:
     ah du har en med sittpall på, köpte du den i butik eller på nätet?  vad fick du betala för den?  har funderingar på e sådan med pall på till dottern. 
    Näh, köpte den faktiskt på Blocket! Fick betala hela 1000:-, men tyckte det var värt det ändå. Sonen älskade den så det känns som ett bra köp.

~*~*~*~*~*~* Älskade barn du är mig kär ~*~*~*~*~*~*~
  • Fröken Småland
    HugoochVilma skrev 2011-01-12 08:04:36 följande:
    Näh, köpte den faktiskt på Blocket! Fick betala hela 1000:-, men tyckte det var värt det ändå. Sonen älskade den så det känns som ett bra köp.

Åååh, nu blir jag alldeles nostalgisk. En sån satt min dotter på när lillebror kom till världen för snart fyra år sen *går och hämtar näsdukar*
  • lycktan

Hallå där i tråden!

Adapter till blibarbstol och CAM ska man sattas på det??
    Hade ingen med första men funderar på en nu. Använde ni det första månaderna??

• Tant Pruselius
    Fröken Småland skrev 2011-01-12 08:08:11 följande:
    Åååh, nu blir jag alldeles nostalgisk. En sån satt min dotter på när lillebror kom till världen för snart fyra år sen *går och hämtar näsdukar*
    Baby time flys!!
  • Tant Pruselius
    lycktan skrev 2011-01-12 08:12:18 följande:
    Hallå där i tråden!

Adapter till blibarbstol och CAM ska man sattas på det??
    Hade ingen med första men funderar på en nu. Använde ni det första månaderna??
    hade det på min teutonia fun när dottern va liten, för oss var det oslagbart!
  • LHUF
    HugoochVilma skrev 2011-01-12 08:04:36 följande:

åh så smidigt, kanske får leta något sådant, din son såg ju ut att vara runt 2,5-3? eller ser jag så galet

Tilde 080319
  • rosenkind

Jag har en gammal frog och med den fick jag en ståbräda. Kan jag använda den brädan nu till en Bee+ eller måste jag köpa en ny ståbräda? Ser väldigt praktiskt ut med en sittpall på!

** carpe diem **
  • Asereht
    mollan nu skrev 2011-01-11 22:38:02 följande:
    idag kom för första gången tanken på att sälja båda buggorna upp. 
    Min föräldraledighet är snart slut så det blir mest sambon som ska ratta barnvagn och han sa att han gärna gör sig av med "lite vagnar"
    Så då ville han att vi bara skulle ha en kronan sulky kvar! 

Men alla mina topset då, och ryggdelarna jag sytt själv...
    Det finns en namne här som gärna åker i fint pyntad bugga, man kan ju aldrig få för mkt tillbehör.
    ♥ Grabbarna Bus, Syrrans & Liten Nöffes Mamma ♥   Blogg: www.stickig.se
  • Fröken Småland
    rosenkind skrev 2011-01-12 08:48:53 följande:

Jag har en gammal frog och med den fick jag en ståbräda. Kan jag använda den brädan nu till en Bee+ eller måste jag köpa en ny ståbräda? Ser väldigt praktiskt ut med en sittpall på!

Tyvärr passar inte den gamla ståbrädan på andra vagnar än just Cameleon, Frog och Gecko eftersom den har specialfästen som skall fästas på bakaxeln. Men om det är den nyare modellen med snabbfästen så passar den.
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21