• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • rosenkind
    Tant Pruselius skrev 2011-01-11 20:33:47 följande:
    *gillar att jag väntar på min röda bee+ suffla* Hjärta
    fast jag ska ha min lovely elodie blossom cherry i
    Elodie Blossom cherry är jättefin!
    Men jag ska ha en "pojkbugga"...det ser ni väl att det blir

Du är förstås jättenöjd med din Bee+, visst? Jag har velat så länge mellan Bee+, Cam och Swift men nu har jag bestämt mig
    ** carpe diem **
  • Tant Pruselius
    rosenkind skrev 2011-01-11 20:38:02 följande:
    Elodie Blossom cherry är jättefin!
    Men jag ska ha en "pojkbugga"...det ser ni väl att det blir

Du är förstås jättenöjd med din Bee+, visst? Jag har velat så länge mellan Bee+, Cam och Swift men nu har jag bestämt mig
    det där blir kalas fint!
    Jag velar mellan cam eller frog...
    swift vill jag med ha, men inte förrän bebis är över året eftersom den bara är frånvänd (- enligt mig)

I Hjärta min/vår Bee+
  • Fröken Småland
    Tant Pruselius skrev 2011-01-11 20:33:47 följande:
    *gillar att jag väntar på min röda bee+ suffla* Hjärta
    fast jag ska ha min lovely elodie blossom cherry i
    Oj, det blir nog snyggt! Är vagnen bara till T eller skall lillplutten också få åka?
  • rosenkind
    Tant Pruselius skrev 2011-01-11 20:40:37 följande:
    det där blir kalas fint!
    Jag velar mellan cam eller frog...
    swift vill jag med ha, men inte förrän bebis är över året eftersom den bara är frånvänd (- enligt mig)

I Hjärta min/vår Bee+
    Det var just därför jag dumpade Swiften också! En röd frog har vi också, har nog varit supernöjd med den. Men skulle jag vara dig skulle jag köpa en Cam, mycket enklare att byta typ o hitta reservdelar till den. Men supervagnar är det
    ** carpe diem **
  • Tant Pruselius
    Fröken Småland skrev 2011-01-11 20:43:19 följande:
    Oj, det blir nog snyggt! Är vagnen bara till T eller skall lillplutten också få åka?
    den är avsedd just nu som en T vagn, men lillplutt ska få åka den i sommar.... och på semestern följer den med som T vagn...
    Fick en skrinda i julklapp av pappa/morfar och den ska med på semestern också, det tror jag blir perfekt på dagsutflykter till stranden, skansen osv
  • Liten Mjau

Ställt ner min Cam i källaren. Nu får den invänta bebisen i magen som ska titta ut i Juni. Hur ska jag klara mig utan min Cam?

Blivande storasystern blir snart 3år och jag är rädd att slita onödigt mycket på den så vi köpte en annan vagn till henne som hon kan ha några månader. Hon åker ju knappt vagn längre.

Längtar tills jag ska få styla min Bugga inför nya bebisen. Specielt när jag aldrig haft liggdelen på den

Ja min sambo tycker jag är knäpp..... vet att ni förstår

• mollan nu

idag kom för första gången tanken på att sälja båda buggorna upp. 
    Min föräldraledighet är snart slut så det blir mest sambon som ska ratta barnvagn och han sa att han gärna gör sig av med "lite vagnar"
    Så då ville han att vi bara skulle ha en kronan sulky kvar! 

Men alla mina topset då, och ryggdelarna jag sytt själv...

♥♥ Alma 060809 ♥♥ ♥♥August 091030♥♥
  • stinamaria
    jessii87 skrev 2011-01-11 18:12:52 följande:

Åh tack för tipset. Vi fick Enjoyhäftet i julklapp o kollade upp det o det är helt riktigt som du säger. 20% på Mölndals baby o barn. Det blir ju ganska mycket pengar på en sån dyr barnvagn!! Så tackar för tipset, hade aldrig kollat upp det annars.. =))

10% är det nog du har på barnvagnar men det blir ju en tusenlapp i alla fall och det är ju bra.
  • Billabong
    stjernan skrev 2011-01-11 17:46:18 följande:
    Jag köpte min cam ny från Babytrader i början av 08 för 7500. Sålde den nyss för 6500 ( bor i Sthlm ) med enbart parasoll och mugghållare till. Också mkt nöjd med affären :) Andra tillbehör har jag sålt separat. Har dessutom sålt två trasiga chassin för 500 spänn styck, så jag har gått plus minus noll om man inte räknar med tillbehören...:)
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21