• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • LHUF

om jag tittar på bilder på nya vagnar i butik så ser ju dom fästena ut som dom vi har på vår vagn.. Men men det visar sig väl. Och kikar jag på där det finns reservdelar att köpa så ser det chassit ut att vara likadant..

Tilde 080319
  • Billabong
    LHUF skrev 2011-01-11 11:35:46 följande:
    om jag tittar på bilder på nya vagnar i butik så ser ju dom fästena ut som dom vi har på vår vagn.. Men men det visar sig väl. Och kikar jag på där det finns reservdelar att köpa så ser det chassit ut att vara likadant..
    Ja, och det är för att det bara tillverkats chassin med snäppfästen sedan hösten 2007.
    Så chassin med vingmuttrar hittar du knappast där du letat, utan i annonser på Blocket och Tradera.
  • Fröken Småland
    LHUF skrev 2011-01-11 11:28:58 följande:
    hur ser snäppfästechassit ut då?  jag har ju ingen koll     min pappa skickade bara med det nya chassit som dom fått så vet inte hur det gamla såg ut som dom hade problem med. Men han jag köpte sa att det var det med de nya fästena på och det har jag ju ingen aning om vilka det är
    smint: som du redan räknat ut så har du snäppfästechassit. Det finns bara två modeller: snäppfäste och vingmuttrar. Vingmuttrarna är väl synliga och gör det chassit lättidentifierat.
  • LHUF

aha, då fattar jag.. men om dom nu haft så mkt problem med de nya fästena så borde dom ju förbättrat dom?  tyckte det var någon som skrev om det för några sidor sedan att chassin efter ett visst år var säkrare?

jaja får vara försiktig helt enkelt  

Tilde 080319
  • Hannah74

Men - kanske dum fråga- kan man tänka att man kan få mer för en bwgagnad på blocket m vingmuttrar om den är i bra skick än en lite nyare fräschare med snäpp?

• HugoochVilma
    Lite snabb hjälp här! Har precis satt på stäbrädan på bugaboo cam, men hur/var fäster jag den med tillhörande snodd när den inte ska användas??? snodden räcker ju knappast upp till handtaget....
    ~*~*~*~*~*~* Älskade barn du är mig kär ~*~*~*~*~*~*~
  • Bellbox
    Hannah74 skrev 2011-01-11 12:00:28 följande:
    Men - kanske dum fråga- kan man tänka att man kan få mer för en bwgagnad på blocket m vingmuttrar om den är i bra skick än en lite nyare fräschare med snäpp?
    Jag gissar på nej
    LHUF skrev 2011-01-11 11:56:08 följande:
    aha, då fattar jag.. men om dom nu haft så mkt problem med de nya fästena så borde dom ju förbättrat dom?  tyckte det var någon som skrev om det för några sidor sedan att chassin efter ett visst år var säkrare?

Precis; jag hävdar att självklart hade Bugaboo bytt ut om det nu var "SÅ mycket problem" (som det oftast framställs här i denna tråden... men visst finns de som har haft otur eller hanterat vagnen fel.
    Sen det FÖRSTA av chassina med snapfästen hade en skruv istället för en popnit; det är alltså popniten som inte alls haft så stora problem!
    Fröken Småland skrev 2011-01-11 10:44:14 följande:
    Jag skulle aldrig köpa ett begagnat snäppfästechassi, även om det är långt ifrån alla som har problem så är det alldeles för många vilket har totaldödat andrahandsmarknadens förr så höga priser
    Ja JAg fick då sålt den direkt för 6500 utan tillbehör ö.h.t så jag är nöjd
    (¯`°?.¸ ღ ♥ ღ Stumpan ♀ 08 & Lill-Stumpen ♂ 10 ღ ♥ ღ .?°´¯)
  • Tant Pruselius

HannaH74 - jag skulle betala mer för ett välbevarat m vingmuttrar... Efter att ha blivit uppläxad/lärd av frk s

• LHUF
    Bellbox skrev 2011-01-11 12:27:12 följande:
    Jag gissar på nej
    LHUF skrev 2011-01-11 11:56:08 följande:

Precis; jag hävdar att självklart hade Bugaboo bytt ut om det nu var "SÅ mycket problem" (som det oftast framställs här i denna tråden... men visst finns de som har haft otur eller hanterat vagnen fel.
    Sen det FÖRSTA av chassina med snapfästen hade en skruv istället för en popnit; det är alltså popniten som inte alls haft så stora problem!Ja JAg fick då sålt den direkt för 6500 utan tillbehör ö.h.t så jag är nöjd
    tack för ditt svar. det chassit vi har nu ser ut att ha en popnit vid fästet iaf.    men får tänka på hur man drar den upp för trappor helt enkelt ändå..   har fått på hjul och så iaf så nu skall bara liggdelen fästas.. men den var superfräsh och snygg så har nog gjort ett kap tror jag. skall bara fylla vinterhjulen med luft så är vi redo när lillebror kikar ut
    Tilde 080319
  • Miniigirl
    HugoochVilma skrev 2011-01-11 12:11:33 följande:
    Lite snabb hjälp här! Har precis satt på stäbrädan på bugaboo cam, men hur/var fäster jag den med tillhörande snodd när den inte ska användas??? snodden räcker ju knappast upp till handtaget....
    man fäster snoden i stången som sitter under sitsen/liggdelen....den stången som går över varukkorgen
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21