• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Honey1982

När bytte ni från liggdel till sittdel och hur stora/tunga var era bebisar då?
    Kan man byta mitt i vintern eller är det bäst att vänta tills det blir lite varmare?

♥ Adam 060123 ♥ Amelia 100907 ♥
  • LHUF

Ja en ny kostar ju en halv förmögenhet.. helt galet.. 

HugoochVilma skrev 2011-01-11 14:44:41 följande:
    Fröken Småland skrev 2011-01-11 12:45:33 följande:
    Kardborren skall fästas på pinnen ovanför varukorgen, den som är det centrala staget i chassit.
    TACK! Ska prova när lillan vaknar. Storebror älskade iallafall sin ståbräda - eller sittstol kanske jag ska säga eftersom det är med sittpall på.
     ah du har en med sittpall på, köpte du den i butik eller på nätet?  vad fick du betala för den?  har funderingar på e sådan med pall på till dottern. 
    Tilde 080319
  • Joddan
    Billabong skrev 2011-01-11 16:07:04 följande:
    Påminner om min deal. Köpte vagnen för 6900 (via Babytrader), sålde den 2 år senare, välanvänd med i finfint skick för 5900. Med på köpet gick åkpåse, mugghållare och parasoll - som alla var inhandlade på "rea" med ca 25-30% rabatt. Också mycket nöjd med min Bugaboo-investering på alla sätt. Bästa vagnen med minimal värdeförsämring.

Nypriset har stigit vansinnigt mycket sedan -07 tyvärr.
    Gillar!

Silas 2009-03-03 Lillasyster bf 2011-04-20 minigard.blogspot.se
  • jessii87

Hej!
    Jag har tänkt köpa en bugaboo cam när jag får barn i höst..Bor i göteborg.. Vart finns det bäst utbud o bäst priser? O vad ska man tänka på när man köper en? Tips på bra tillbehör osv.. =))

Taaack

• stjernan

Jag köpte min cam ny från Babytrader i början av 08 för 7500. Sålde den nyss för 6500 ( bor i Sthlm ) med enbart parasoll och mugghållare till. Också mkt nöjd med affären :) Andra tillbehör har jag sålt separat. Har dessutom sålt två trasiga chassin för 500 spänn styck, så jag har gått plus minus noll om man inte räknar med tillbehören...:)

• Bellbox
    jessii87 skrev 2011-01-11 17:28:45 följande:

Hej!
    Jag har tänkt köpa en bugaboo cam när jag får barn i höst..Bor i göteborg.. Vart finns det bäst utbud o bäst priser? O vad ska man tänka på när man köper en? Tips på bra tillbehör osv.. =))

Taaack

Jag rekomenderar Mölndals baby och barn!
    Trevliga, serviceinriktade + att de hittils varit med i enjoyguiden (20-25% rabatt tror jag!!) samt Mölndalshäftet (10-15% rabatt)
    Sen är babyproffsen Storken i stan (Linné) väldigt trevliga...
    Finns säkert ett antal till bra affärer såklart
    (¯`°?.¸ ღ ♥ ღ Stumpan ♀ 08 & Lill-Stumpen ♂ 10 ღ ♥ ღ .?°´¯)
  • jessii87

Åh tack för tipset. Vi fick Enjoyhäftet i julklapp o kollade upp det o det är helt riktigt som du säger. 20% på Mölndals baby o barn. Det blir ju ganska mycket pengar på en sån dyr barnvagn!! Så tackar för tipset, hade aldrig kollat upp det annars.. =))

• Bellbox
    jessii87 skrev 2011-01-11 18:12:52 följande:

Åh tack för tipset. Vi fick Enjoyhäftet i julklapp o kollade upp det o det är helt riktigt som du säger. 20% på Mölndals baby o barn. Det blir ju ganska mycket pengar på en sån dyr barnvagn!! Så tackar för tipset, hade aldrig kollat upp det annars.. =))

(¯`°?.¸ ღ ♥ ღ Stumpan ♀ 08 & Lill-Stumpen ♂ 10 ღ ♥ ღ .?°´¯)
  • rosenkind

Jag är intresserad av en Bee, men det verkar vara mera action i den här tråden än bee tråden så jag frågar er

Passar Bugaboos röda sufflett ihop med buppa brand röd? På bild verkar de vara samma nyans men hur är det irl?

** carpe diem **
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21