• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Bellbox
    straw2008 skrev 2011-01-24 10:50:06 följande:
    Med basen så kan man ju inte vara flexibel med vart man sätter skyddet.  Inte heller kan man fylla bilen med folk på lunchen o åka till kista food court o käka utan att ta bort basen.

Kostar MKT pengar på den lilla tiden man har den.

Vi har maxi cosi o den sätter man SJUKT lätt på samma sätt som man själv sätter på sig bilbältet.

Vårt babyskydd satt alltid fast i bilen, vi tog aldrig ur det utan la helllre över barnet i barnvagnen eller bar det efter bilturen.

Skulle ta en bas om de var gratis men aldrig i livet betala för det.

Kanske skillnad om man har tre stolar därbak? Då skulle jag nog inte komma åt bältena, fast skulle ändå då välja att ha en bilstol fram o två bak varav den minsta i mitten (babyskyddet då)
    Jo man kan sätta skyddet enbart i vilken bil som helst; man måste inte ha basen för att sätta fast det (i alla fall inte Logico S; den har uttag för att placeras med vanligt bilbälte också)
    Sen OM det är ens egna bil & man ska köra kollegor plcokar man bara bort basen med ett enkelt handgrepp 6 den tar då inte mkt plats i bagaget
    Vi satte fast barnet/barnen INNOMHUS sen bar man smidigt ut dem till bilen och klickade fast i basen eller spände fast! Sjukt smidigt
    (¯`°?.¸ ღ ♥ ღ Stumpan ♀ 08 & Lill-Stumpen ♂ 10 ღ ♥ ღ .?°´¯)
  • straw2008
    Bellbox skrev 2011-01-24 11:00:45 följande:
    Jo man kan sätta skyddet enbart i vilken bil som helst; man måste inte ha basen för att sätta fast det (i alla fall inte Logico S; den har uttag för att placeras med vanligt bilbälte också)
    Sen OM det är ens egna bil & man ska köra kollegor plcokar man bara bort basen med ett enkelt handgrepp 6 den tar då inte mkt plats i bagaget
    Vi satte fast barnet/barnen INNOMHUS sen bar man smidigt ut dem till bilen och klickade fast i basen eller spände fast! Sjukt smidigt
    Jo klart man KAN sätta stolen på andra platser, men basen har man väl för att man VILL ha stolen på den platsen ?

Äh vi hade ingen användning för bas, men hade vi fått den gratis så kanske ?

Vi bor litet o vill helst inte ta med bilbarnstolarna upp i lägh, men sov babyn o så länge den väger under 6kg så kan man väl bära den i stolen.

Som sagt hade jag fått den gratis så kanske!

Adaptrarna DE älskade vi dock, så man kan fästa skyddet på chassit BÄSTA tillbehöret!
    Ett barn ska jag ha när jag blir stor med smala ben o mjuka skor....
  • Bellbox
    straw2008 skrev 2011-01-24 11:33:25 följande:
    Jo klart man KAN sätta stolen på andra platser, men basen har man väl för att man VILL ha stolen på den platsen ?

Äh vi hade ingen användning för bas, men hade vi fått den gratis så kanske ?

Vi bor litet o vill helst inte ta med bilbarnstolarna upp i lägh, men sov babyn o så länge den väger under 6kg så kan man väl bära den i stolen.

Som sagt hade jag fått den gratis så kanske!

Adaptrarna DE älskade vi dock, så man kan fästa skyddet på chassit BÄSTA tillbehöret!
    Menar bara att det är ganska smidigt; man kan ha basen eller utan (utan bas har man ju inget val)
    & vill man ta bort basen så går det lätt...
    Sen när man har en större bilbarnstol kan man ju ändå inte köra kollegor hur som helst så lite meck blir det ju alltid med bilbarnstolar -och under babyskyddstiden är det nog inte så många som kör kollegor

Håller med dig om priset dock; omd et är stor skillnad i pris får man väga för/emot som med allt annat
    -men för 1395 inkl bas tycker jag det var kanon
  • AnPa

Jag älskar att ha bas! Vi har en akta graco logico s och den är kanon med bas :) saknar dock att vi inte köpte adapter då vi blev med bugga (sonen var 2 mån då och vi hade en mistral s med adapter innan). Tänkte då att det var onödigt för att vi ändå skulek bli tvungna att byta ut babyskyddet snart, tji fick vi! Han sitter fortfarande bra i babyskyddet (11 månader idag och 78 cm). Antar att det är dags att köpa "riktig" stol till 1 års dagen ungefär. Har vänner som fått byta ut sina maxi cosi babyskydd mycket tidigare än så. Så jag säger: köp med bas och adapter!

• Sweetheartno1
    AnPa skrev 2011-01-24 11:47:53 följande:
    Jag älskar att ha bas! Vi har en akta graco logico s och den är kanon med bas :) saknar dock att vi inte köpte adapter då vi blev med bugga (sonen var 2 mån då och vi hade en mistral s med adapter innan). Tänkte då att det var onödigt för att vi ändå skulek bli tvungna att byta ut babyskyddet snart, tji fick vi! Han sitter fortfarande bra i babyskyddet (11 månader idag och 78 cm). Antar att det är dags att köpa "riktig" stol till 1 års dagen ungefär. Har vänner som fått byta ut sina maxi cosi babyskydd mycket tidigare än så. Så jag säger: köp med bas och adapter!
    Tror också att det verkar jätte smidigt med bas. Men Det var så himla dyrt med maxi cosin. Skyddet 1850:- och basen ca1600:- ?
    Så för mig blir det nog en Akta istället, då får man ju med bas ! Glad
  • Bellbox
    Sweetheartno1 skrev 2011-01-24 12:56:22 följande:
    Tror också att det verkar jätte smidigt med bas. Men Det var så himla dyrt med maxi cosin. Skyddet 1850:- och basen ca1600:- ?
    Så för mig blir det nog en Akta istället, då får man ju med bas ! Glad
    oj! Ja det var dyrt
  • FruFA79

Vår son är snart 2 år, 90 cm lång och vi har en Bugaboo Cam sedan nyfödd. Nu skall vi åka på solsemester och jag undrar om vi skall ta med oss Buggan? Isf måste vi köpa Bugaboos förvaringsväska.
    Skulle ni ta med Buggan till Teneriffa eller köpa en paraplyvagn typ Maclaren och ta med???

• Haven09
    FruAhlander skrev 2011-01-24 13:59:38 följande:
    Vår son är snart 2 år, 90 cm lång och vi har en Bugaboo Cam sedan nyfödd. Nu skall vi åka på solsemester och jag undrar om vi skall ta med oss Buggan? Isf måste vi köpa Bugaboos förvaringsväska.
    Skulle ni ta med Buggan till Teneriffa eller köpa en paraplyvagn typ Maclaren och ta med???
    Vette tusan om det är värt o ta med en så dyr vagn för en vecka eller två...
    Men har den några år på nacken så kanske det är okej ändå:)
  • FruFA79
    Haven09 skrev 2011-01-24 14:03:40 följande:
    Vette tusan om det är värt o ta med en så dyr vagn för en vecka eller två...
    Men har den några år på nacken så kanske det är okej ändå:)
    Buggan är knappt 2 år men i superfint skick. En 09:aGlad. Min ögonsten, förutom sonenFlört

Frågan är; skall jag köpa en Maclaren á 3700:- eller ta med Buggan???
  • Haven09
    FruAhlander skrev 2011-01-24 14:07:04 följande:
    Buggan är knappt 2 år men i superfint skick. En 09:aGlad. Min ögonsten, förutom sonenFlört

Frågan är; skall jag köpa en Maclaren á 3700:- eller ta med Buggan???
    Ja du, det kanske är värt o lägga på en ny sulky om du älskar din Buggan.
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21