• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • imaj

Swenglish: Att min dotter växt ur den beror nog mest på att hon är låång, hon fyller tre i slutet av april och är 1meter. Så om din fyraåring är detsamma så beror det nog på det för oss . När vi sålde den i somras var just det att huvudet buktade ut i liggläget, precis som FruAhlander också sa.

Nu buktar huvudet även ut på Swiften när hon ligger så gissar att hon växt ur de flesta vagnarna nu!

Tur att sambon lovade att jag skulle få köpa en helt ny till nästa bebis, så i maj kommer nästa cameleon till våran familj! Och denna gång den underbara All Black ...

• Haven09

Annat82: haha den jag köpte va den stora med locket på och färgen rosa!
    Jag sa till personalen att dom tog 1800kr för den på NK så när jag sa det ville dom typ inte sälja den till mig för dom tog endast 1400kr så jag kände typ att jag gjorde ett litet kap... Haha fast det är ändå tok mycket!

• Tant Pruselius
    Karo Lina skrev 2011-02-04 11:47:36 följande:
    Nu ääääääntligen är jag också gravid! Köpte en bugaboo all black redan för ett halvår sedan Längtar sååå efter att få använda den!
    grattis, när kommer den lill*? och grattis till all balck *avis*
  • FruFA79
    imaj skrev 2011-02-04 21:12:28 följande:
    Swenglish: Att min dotter växt ur den beror nog mest på att hon är låång, hon fyller tre i slutet av april och är 1meter. Så om din fyraåring är detsamma så beror det nog på det för oss . När vi sålde den i somras var just det att huvudet buktade ut i liggläget, precis som FruAhlander också sa.

Nu buktar huvudet även ut på Swiften när hon ligger så gissar att hon växt ur de flesta vagnarna nu!

Tur att sambon lovade att jag skulle få köpa en helt ny till nästa bebis, så i maj kommer nästa cameleon till våran familj! Och denna gång den underbara All Black ...
    Vilken vagn fick ersätta Camen?? Letar ny vagn nu!!
  • imaj
    FruAhlander skrev 2011-02-05 12:30:37 följande:
    Vilken vagn fick ersätta Camen?? Letar ny vagn nu!!
    Vi hade en Swift sedan tidigare som jag köpt som komplement till Camen över vintrarna... Så det är den som bor kvar fortfarande. Dock tycker jag att hon redan börjat växa ur den med på längden; somnar hon i vagnen får vi inte lägga den i liggläge för att hon känner sig ihoptryckt så hon får alltid sova halvsittandes. Men den är helt klart längre i ryggen än cameleonen!
  • Karo Lina
    Tant Pruselius skrev 2011-02-04 22:14:48 följande:
    grattis, när kommer den lill*? och grattis till all balck *avis*
    Om allt går vägen så kommer Knodden 15/10. Men jag går och oroar mig för MF heeeela tiden!
    Vagnen är så läcker! Jag längtar så efter att få gå ut och gå med bebisen i den. Hoppas vintern inte kommer lika tidigt nästa år, vore tråkigt om bebisen vuxit ur liggdelen innan man kan använda den ordentligt.

Hur länge hade ni liggdelen innan ni bytte till sittdelen? 
  • AnPa

Vi blev med Cam i slutet av april -10, sonen är född i slutet av feb. Använde liggdelen till i slutet på juni, början på juli någongång. Dock ville han sitta tidigare så han satt men hjälp av en kudde i huvudänden. Nu så här i efterhand kan jag ångra att vi bytte så tidigt, var mkt mysigare i liggdelen, å anda sidan var det så varmt att det fläktade bättre i sittdelen. Hade jag fått bebis då din kommer hade jag försökt att använda liggdelen över hela vintern, till typ april :)

• AnPa

Förresten: oroa dig inte för mf, det blir som det blir. Det är ingen idé att oroa sig i onödan :) Du ska se att du rullar all black med bebis i sent i höst :)

Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21