• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • rosenkind
    Fröken Småland skrev 2011-02-06 10:34:39 följande:
    Jag är inte representativ för genomsnittet men eftersom du frågar och jag är här så... Drömmer

Jag tycker att Bee är en riktigt lyxig sulky, absolut bäst i sin klass. Men det är och förblir en sulky som inte lämpar sig för de riktigt små eftersom den är alltför omysig, har dålig fjädring och saknar fotstöd om barnet åker bakåtvänt vilket jag vill att det skall göra väääldigt länge. För mig funkade den först i treårsåldern men riktigt så neurotisk är nog onödigt att vara

Som sagt, det är en enda isolerad åsikt men den är min och den efterfrågades
    Tack för dina svar!  Och jag tror ju faktiskt du har rätt...jag har lite samma känsla faktiskt...tråkigt men sant.
    ** carpe diem **
  • Fröken Småland
    rosenkind skrev 2011-02-06 10:36:51 följande:
    Tack för dina svar!  Och jag tror ju faktiskt du har rätt...jag har lite samma känsla faktiskt...tråkigt men sant.
    Klart jag har rätt Drömmer En Cameleon eller en Frog är världens bästa vagn så jag rekommenderar dig att kolla åt det hållet istället, de går ju att komplettera med vinterhjul *älskar multifunktion*
    ~~~~~~ Ladda ned Counting Cars till din iPhone ~~~~~~
  • rosenkind
    Fröken Småland skrev 2011-02-06 10:39:24 följande:
    Klart jag har rätt Drömmer En Cameleon eller en Frog är världens bästa vagn så jag rekommenderar dig att kolla åt det hållet istället, de går ju att komplettera med vinterhjul *älskar multifunktion*
    Har/hade en frog...men det blev skadad på vår sista semester så jag fick ut försäkringspengar...därför kliar det i shoppingfingrarna Frogen var vi supernöjda med och skulle vilja ha en lika bra vagn...o för att få det så är det väl Frog eller Cam...men vill köpa nytt den här gången...så det blir väl Cam. Jag lär knappast blir besviken
    ** carpe diem **
  • Pepsi08
    rosenkind skrev 2011-02-06 11:04:40 följande:
    Har/hade en frog...men det blev skadad på vår sista semester så jag fick ut försäkringspengar...därför kliar det i shoppingfingrarna Frogen var vi supernöjda med och skulle vilja ha en lika bra vagn...o för att få det så är det väl Frog eller Cam...men vill köpa nytt den här gången...så det blir väl Cam. Jag lär knappast blir besviken
    Jag skulle köpa en Cam (eller rättare sagt, vi har en Cam). Vår 8-månaders sitter jättebra i den och har gjort det sen vi bytte till sittdel runt halvåret. Vill gärna köpa en Bee+ sen, men kan inte tänka mig att använda den på vintern. Vi bor ändå i Sthlms innerstad men som det var i vintras så behövde man en Cam+terränghjul för att kunna ta sig fram. Såg alltför många som kämpade med att ta sig fram i snön med Bee och det såg ruggigt jobbigt --> verkligen inget jag skulle rekomendera. Men på semester och sommarhalvåret är den nog jättebra :)
    Mamma till Josefina 100531
  • Noiis

Jag kör bee till min lilla kille. Han är iof inte så liten längre utan blir 3 i mars.
    Jag har haft den sedan i sommras då camen fick flytta ut till förmån för been.
    Jag kan säga så här, jag tillhör nog en av dom mest extrema mellan att byta mellan cam och bee.
    Jag ville så gärna bli nöjd med been när Noa var liten men de blev jag aldrig. om man jämför bee och cam så är skillnaden väääldigt stor. och det är först nu när Noa är stor som jag med handen på hjärtat kan säga att jag älskar been.
    Jag har haft been nu under vintern och jag har haft en EL SC som kompliment.
    Men faktum är att under vintern som var så funkade been bättre än EL.
    Dom dagarna de va plogat kom man fram med been som en dröm. dom andra dagarna körde man ju fast oavsätt vilken vagn man än körde. och då e been bättre för den kan man lyfta lätt själv om man fastnar. Fastnar man med en EL så e de ju inte bara att ta den under armen och lyfta
    Emmaljungan rök härifrån för den gjorde ingen nytta mer än att ta plats och samla damm. been rullas varje dag!

• rosenkind

Sjukhus mamman: Tack för dina åsikter!
    Min tjej blir 3 nu i mars och hon har inte åkt vagn på över ett halvår tror jag...just nu sitter hon på kälke eller i pulka om hon är lat (bor på landet ). När vi far på shopping går hon själv.
    Så vagnen skulle bara vara till bebis. Så jag tror det blir Cam + ståbräde....och vinterhjul.

** carpe diem **
  • rosenkind

Pepsi08: Tack till dig också! Missade dina kommentarer i brådskan!
    Eftersom vi varit så nöjda med frogen så är ju risken stor att vi blir missnöjda med Bee+ om fjärdringen inte är lika bra... Nu återstår det att bestämma färg

** carpe diem **
  • bebbe10

Jag sitter och kollar åkpåse till våren.
    Någon som har förslag på en till Cam?

• annat82
    Tant Pruselius skrev 2011-02-06 18:26:38 följande:
    men hurrenini ! Det finns ju inte svart bas, vad är nu detta?!
    www.blocket.se/stockholm/Bugaboo_Cameleon__07...
    Frågan är om det inte bara är en väldigt dålig motljusbild.

Har sett flera bilder på mörkgrå vagnar som ser svarta ut i visst ljus.

Med tanke på att det är ett chassi med vingmuttrar så tror jag det är ännu mindre troligt att den skulle vara falsk
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21