• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Tant Pruselius
    Swenglish skrev 2011-02-04 19:58:43 följande:
    Oj, vad många som tycker att barnen växt ut Cameleon! Sonen fyller fyra i mars och är väl ca en meter lång, och han åker bekvämt Cam varje dag till dagis (vi har lååång promenad till dagis...). Tycker inte det ser konstigt ut, men jag kanske har vant mig?
    kan du inte visa bild?
    Jag tror att mkt är en vane sak...
  • Tant Pruselius
    imaj skrev 2011-02-04 21:12:28 följande:
    Swenglish: Att min dotter växt ur den beror nog mest på att hon är låång, hon fyller tre i slutet av april och är 1meter. Så om din fyraåring är detsamma så beror det nog på det för oss . När vi sålde den i somras var just det att huvudet buktade ut i liggläget, precis som FruAhlander också sa.

Nu buktar huvudet även ut på Swiften när hon ligger så gissar att hon växt ur de flesta vagnarna nu!

Tur att sambon lovade att jag skulle få köpa en helt ny till nästa bebis, så i maj kommer nästa cameleon till våran familj! Och denna gång den underbara All Black ...
    är inte swiften kortare en en uj?
  • annat82
    Tant Pruselius skrev 2011-02-05 14:45:48 följande:
    är inte swiften kortare en en uj?
    Har för mig att rygglängden bara skiljer nån cm. Men tror sits och benutrymmet är sämre i Swiften och bredden då så klart. Har ingen UJ att jämföra med
  • Tant Pruselius
    annat82 skrev 2011-02-05 14:52:50 följande:
    Har för mig att rygglängden bara skiljer nån cm. Men tror sits och benutrymmet är sämre i Swiften och bredden då så klart. Har ingen UJ att jämföra med
    okej, fick för mig att hela swiften var som en uj man kört i 60grader sugen på en till denna kotte som kommer i mars men det får bli istället för suky då ... vill ju inte ha bortvänt förrän mkt senare...
  • annat82
    Tant Pruselius skrev 2011-02-05 14:54:52 följande:
    okej, fick för mig att hela swiften var som en uj man kört i 60grader sugen på en till denna kotte som kommer i mars men det får bli istället för suky då ... vill ju inte ha bortvänt förrän mkt senare...
    Trodde jag också tills jag blev upplyst om fakta Lite därför vi har både buga och swift, swiften funkade inte bra efter liggvagn förrän dottern var drygt 10 månader och hon föredrar fortfarande oftast buggan
    Men jag ger inte upp swiften och tror den kommer funka ännu bättre när hon blir ännu äldre.

Ibland är det ganska praktiskt att ha en liten skrutt, för i hennes växttakt kan jag inte se henne växa ur varken swiften eller buggan innan hon kommer vägra vagn (och det gör hon antagligen alldeles för tidigt)
  • Swenglish
    Tant Pruselius skrev 2011-02-05 14:41:14 följande:
    kan du inte visa bild?
    Jag tror att mkt är en vane sak...
    Asså hans huvud buktade också ut i somras när han fortfarande sov i vagnen, nu sover han inte (och åker i prinicp bara fram och tillbaka till dagis) men sufletten skulle vi inte kunna använda längre. Jag älskar ju buggan just för att vi inte behövt nån annan vagn på hela fyra år (jo en miniresesulky men det räknas inte ). 

• Tant Pruselius
    annat82 skrev 2011-02-05 15:08:11 följande:
    Trodde jag också tills jag blev upplyst om fakta Lite därför vi har både buga och swift, swiften funkade inte bra efter liggvagn förrän dottern var drygt 10 månader och hon föredrar fortfarande oftast buggan
    Men jag ger inte upp swiften och tror den kommer funka ännu bättre när hon blir ännu äldre.

Ibland är det ganska praktiskt att ha en liten skrutt, för i hennes växttakt kan jag inte se henne växa ur varken swiften eller buggan innan hon kommer vägra vagn (och det gör hon antagligen alldeles för tidigt)
     chilli? lime ? eller flint?
  • annat82
    Tant Pruselius skrev 2011-02-05 16:18:19 följande:
     chilli? lime ? eller flint?
    chili
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21