• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Tant Pruselius
    annat82 skrev 2011-02-06 18:39:38 följande:
    Frågan är om det inte bara är en väldigt dålig motljusbild.

Har sett flera bilder på mörkgrå vagnar som ser svarta ut i visst ljus.

Med tanke på att det är ett chassi med vingmuttrar så tror jag det är ännu mindre troligt att den skulle vara falsk
    men, det står i annonsen att den är helsvart ju... nej jag tror inte heller att den är fejk men svart bas går väll inte att få tag i löst? utan bara som ocean eller all black, eller red- varianten? Thj!?
  • hjärtan81

Hur kan man veta om det är falsk eller riktig Bugaboo?

• annat82
    Tant Pruselius skrev 2011-02-06 18:46:22 följande:
    men, det står i annonsen att den är helsvart ju... nej jag tror inte heller att den är fejk men svart bas går väll inte att få tag i löst? utan bara som ocean eller all black, eller red- varianten? Thj!?
    Missade det lite snabbt, men har sett oändligt många bugaboo-annonser där grå/svart kallas svart rakt av bara. Kanske för att helsvart inte funnits tidigare och gråsvart varit det närmsta svart man kunnat komma. Har ingen aning, men brukar stör mig lite att de inte kan skriva mörkgrå bas när det är det

Bara ocean och allblack som är helsvarta

Red har mörkdenimklädsel till det svarta chassit
  • Miniigirl
    Tant Pruselius skrev 2011-02-06 18:26:38 följande:
    men hurrenini ! Det finns ju inte svart bas, vad är nu detta?!
    www.blocket.se/stockholm/Bugaboo_Cameleon__07...
    Jag tror att den har grå bas dendär...
    jämför liggdelen med sufletten, jag tycker att den ser grå ut, fast väldigt mörk...men bilden var ju inte den bästa!
  • Tant Pruselius
    annat82 skrev 2011-02-06 18:55:57 följande:
    Missade det lite snabbt, men har sett oändligt många bugaboo-annonser där grå/svart kallas svart rakt av bara. Kanske för att helsvart inte funnits tidigare och gråsvart varit det närmsta svart man kunnat komma. Har ingen aning, men brukar stör mig lite att de inte kan skriva mörkgrå bas när det är det

Bara ocean och allblack som är helsvarta

Red har mörkdenimklädsel till det svarta chassit
    tycker dock onekligen att det ser välldigt svart ut fast det kan ju vara som du säger en dålig bild...
    men då är det även ett darkgreytopset då eftersom det är precis samma nyanser.... klurigt!
  • annat82
    hjärtan81 skrev 2011-02-06 18:48:26 följande:
    Hur kan man veta om det är falsk eller riktig Bugaboo?
    Har sett ett par riktigt dåliga kopior tidigare och där kan nog vem som helst som sett en äkta se att det är en kopia, men det har kommit många riktigt bra kopior också
    Den här länken postades för ett tag sedan i tråden, kan va bra att kolla
    http://www.bigbaby.se/artikel.php?id=68

Däremot har jag aldrig hört talas om kopior med gamla chassit, med vingmuttrar, men man skulle ju kunna få tag i klädsel som är kopia och byta även till ett sådant chassi kanske. Jag är absolut inte expert på Bugaboo och har haft min bara snart ett år
  • annat82
    Tant Pruselius skrev 2011-02-06 18:58:36 följande:
    tycker dock onekligen att det ser välldigt svart ut fast det kan ju vara som du säger en dålig bild...
    men då är det även ett darkgreytopset då eftersom det är precis samma nyanser.... klurigt!
    Jag tror som Miniigirl att det är bilden som är väldigt dålig. Ljuset faller på det svarta topsetet så det ser ljusare ut samtidigt som man inte har något ljus på det mörgrå och det ser mörkare ut.

Och som sagt, jag har inte hört talas om så bra kopior med vingmutter-chassi, men har det funnits får gärna någon i tråden som kan bättre upplysa mig Glad
  • Joddan

De svarta som finns är ju frog! Så det är nog dem du sett. Angående annonsen på blocket är det väl en mörkgrå eller en frogbas

• annat82
    Joddan skrev 2011-02-06 20:41:25 följande:
    De svarta som finns är ju frog! Så det är nog dem du sett. Angående annonsen på blocket är det väl en mörkgrå eller en frogbas
    Frog är det väl inte, den har väl inte liggdelslock med dragkedja. Eller?
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21