• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • AnPa

Vi har offwhite till grå bas just nu, love it! Nästan alla färger på åkpåse passar till också (vi har klarblå). MEN hade jag haft en liten tjej så hade jag velat ha en rosa suffla (skulle dock sattsa på sommarsufletten isf) och då hinner de nya färgerna komma innan man kanske vill använda en suffla med "hål" i.

• finbusen

Kan man tvätta frogs sittdelsbas i maskin?
    Den har pinnar i ryggstödet som inte går att ta ur.

• Alisa
    finbusen skrev 2011-02-07 18:58:16 följande:
    Kan man tvätta frogs sittdelsbas i maskin?
    Den har pinnar i ryggstödet som inte går att ta ur.
    Jag tvättade camens sittdelsbas som (väl?) också har pinnar i ryggen. Det enda som jag blev orolig över var att skumgummit överst i ryggstödet ligger dubbelvikt och vek om sig i maskinen. Jag fixk hålla på och pilla och försöka få det rätt utifrån så att säga. Det gick, men jag lovade mig själv att INTE tvätta den i maskin någon mer gång. Hellre ha sittdynor och annat som skyddar mot smuts...
  • finbusen
    Alisa skrev 2011-02-07 19:02:15 följande:
    Jag tvättade camens sittdelsbas som (väl?) också har pinnar i ryggen. Det enda som jag blev orolig över var att skumgummit överst i ryggstödet ligger dubbelvikt och vek om sig i maskinen. Jag fixk hålla på och pilla och försöka få det rätt utifrån så att säga. Det gick, men jag lovade mig själv att INTE tvätta den i maskin någon mer gång. Hellre ha sittdynor och annat som skyddar mot smuts...
    Tack! Då blir det skrubba med svamp istället :)
  • Sara E

Hoppar in här och slänger in ett par frågor
    Läste igenom Faq men hittade inte det jag sökte. Jag hoppas ni kan hjälpa mig.

Väntar mitt 3 barn i oktober och är enormt sugen på en Cam.
    Det är bara det att jag är lite för sugen! Så jag skulle vilja inhandla den och använda den redan nu till min yngsta kille.
    Han är stax över 2 år, vägen snart 13 kg och är ca 82-83 cm lång.
    Skulle vagnen funka att använda till honom eller är han för stor?

♥Oscar 11/2-07♥William 22/11-08♥
  • Fröken Småland
    finbusen skrev 2011-02-07 19:14:57 följande:
    Tack! Då blir det skrubba med svamp istället :)
    Nej, nej, nej, det går jättebra att tvätta den i maskinen! 30 grader, lite tvättmedel och inget sköljmedel så blir den som ny. Helst något skontvättprogram om du har. Jag har aldrig någonsin hört talas om Alisas problem, har själv tvättat baser säkert tjugo gånger och inga problem. Det enda man skall tänka på är att stänga kardborrarna ordentligt så att de inte riskpar upp selbanden.
    ~~~~~~ Ladda ned Counting Cars till din iPhone ~~~~~~
  • jean1
    AnPa skrev 2011-02-07 18:38:48 följande:
    Vi har offwhite till grå bas just nu, love it! Nästan alla färger på åkpåse passar till också (vi har klarblå). MEN hade jag haft en liten tjej så hade jag velat ha en rosa suffla (skulle dock sattsa på sommarsufletten isf) och då hinner de nya färgerna komma innan man kanske vill använda en suffla med "hål" i.
    Tycker också den kombon är fräsch!

Hur är sommarsufletterna egentligen, hörde om något barn som blivit solbränd igenom, kan det stämma??
    ~ Tyra Lykke 091224 ~
  • linaenn
    jean1 skrev 2011-02-07 16:27:29 följande:
    Är det någon som vet när de nya färgerna släpps och kanske även vilka färger det blir?

Och av de "gamla", vilken ska man satsa på om man vill göra vagnen vårfräsch i sommar, jag har beslutsångest :). Har grå bas och är sugen på rosa eller offwhite...
    Det ryktas att de nya färgerna är pastellfärger så det kanske kommer en ny nyans av rosa? Jag tycker iaf att Tyra ska få en rosa topp!
    * August 100217 * www.i-fokus.se/blogg *
  • jean1
    linaenn skrev 2011-02-07 21:11:39 följande:
    Det ryktas att de nya färgerna är pastellfärger så det kanske kommer en ny nyans av rosa? Jag tycker iaf att Tyra ska få en rosa topp!
    Jo, jag är ju svag för rosa och har suktat efter en rosa suflett ganska länge nu ! Pastellrosa låter fint...
    ~ Tyra Lykke 091224 ~
  • AnPa

@ Sara E: klart du ska ha en Cam! :D Våran son som blir 1 nu den 24 feb är ca 80 lång och väger 10,5 och han är rätt liten i camen, i alla fall på benlängden. Så din 2-åring får nog lätt plats tills bebben kommer :) Har du funderat något över färg? *nyfiken*

Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21