Viola, i början av denna graviditeten så har jag upplevt att oron faktiskt var större än graviditeten med Sander. Nu tror jag det bytt lite. Kanske är det för att jag känner igen mej lite nu och känner när det känns konstigt så ofta vet jag att det är ok ändå. Svårt att beskriva kanske. Nu när dagarna går så vet jag ju att chanserna ökar just för varje dag som går att det kan gå bra ifall nått skulle hända. Avsaknaden av foglossningen gör nog att det känns bättre denna gången också. Men just de där dagarna man passerar när man förlorade ett barn, de är nog tunga oavsett. Jag tar en dag i taget hel tiden, det är lättast så.
Kan du inte köpa sånna där självteststickor för uvi?
MiScHoOo, tufft, jag hoppas du kommer gå ett tag till och att du inte ska behöva ha så ont! Du har ju kommit så långt nu!
Milagross, välkommen hit! Hoppas cerklaget sitter bra nu och att det kan hjälpa dej många veckor framöver. Själv har jag fått två planerade cerklage i två olika graviditeter och det har gått bra, inte blödit så mycket men efter cerklagesättning har jag alltid fått lite mer sammandragningar. De har visats sig inte påverka tappen det minsta än så länge. Jag tycker du kan be att de tar en odling på dej så ni vet att du inte har nån typ av infektion. Jag har fått ta odling inför cerklageoperationerna och har haft bakterier båda gångerna som behandlats med ab.
Tänkt en del på att det borde vara rutin men så är det väl inte?