-
-
Becka, nej jag hade något förhöjt värde på sockerbelastningen som de gjorde så de vill kolla upp det. Därför TUL, annars brukar det ju inte vara standard. Blir ett till i v 38+0 men det verkar ju osannolikt att det skulle hålla tills dess.
Jomajano, vad roligt! Samma dag! Jag har 9.30 men det behövs inget fastande. Nu sitter det ju så dåligt ändå så det blir nog enkelt att klippa. Jag tror inte det är så vanligt att det sätter igång direkt efter klipp, det har hänt här i tråden men det verkar inte vara vanligt. Snarare att man går lite till efter.
-
-
MiScHoOo, Har du kollat ifall du redan är imun mot vattkoppor? Du kan ju haft det ändå fast vääääldigt lindrigt?
Casipoeia, hej och välkommen! Fråga på bara! Här är INGET konstigt!
-
MiScHoOo,
Du kan säkert kolla upp det i samband med att du gör något annat prov. Värt att kolla. En del får det fast det knappt syns. Sander blev hemskickad i våras från dagis för de var övertygade ( förskollärare är nästintill proffs på barn och sjukdomar. ) om att han hade fått vattkoppor. Han hade lite röda prickar som blev lite utslag, aldrig blåsor och två dagar senare så var de försvunna. Han har utsatts för vattkoppor efter det men inte fått det än så vi får väl se. Höstblåsorna han hade nu i höstas var däremot hemska! Fast han hade bara i munnen , nån enstaka på handen som knappt syntes så det kan vara lurigt.
-
Casipoeia,
förlorade också vårat första barn i v 21+4, likadant där, tyst öppnande och när jag vaknade mitt i natten av att det gjorde ont så åkte vi in direkt men då var jag helt öppen och det fanns inget att göra.
Sedan blev jag gravid med Sander och cerklaget satt hur bra som helst fram till klipp, behövde inte ligga ner men var sjukskriven helt. ( har ett fysiskt jobb och klättrar på väggarna här hemma när jag måste vara still, skitjobbigt)
Hade ett tidigt mf i vintras och sen gravid igen. Denna gången har jag mått jättedåligt, hela sommaren försvann i en dimma av illamående och trötthet men hösten har gått bra, den jobbiga foglossningen försvann tom som jag dragits med sen 2007 i stort sett! Oron har varit lite mindre nu och jag har kunnat känna igen mej mer fram tills i tisdags då de ser att cerklaget sitter lite sådär... Nu känns det lite som dag till dag igen men idag är ändå 30+0 och skulle det sätta igång så borde det mesta vara ok men inte roligt med en massa veckor på neo nu direkt. Vi får se.
Jomajano,
Jag är sjuskriven fram till 18/12 eller om det var 19... sen är det meningen att gravidpenningen ( fd havandeskapspenningen ) ska ta över. Sjukskriven tror jag bara du kan vara till 37+0 då det beräknas som full tid. Annars är det nog f-dagar eller har du sparad komp eller semester att tulla på?
-
MammaMys, en liten nobelbäbis beställd kanske! Heja heja!!
Becka, Förra cerklagegraviditeten så kollades tappen med vul och mättes ung 1 gång i månadenoch prover togs för odling. Denna gång så har allt kännts bra så de har tagit prover lite mer sällan, inga bakterier sen v 15 , jo en gång efter det, och så har cerklaet suttit bra rent visuellt. Ja nu fram tills i tisdags i alla fall. Men jag hade inga bakterier och ingen GBS så det var ju nått ändå!
Jomajano, jo de har döpt om HP till graviditetespenning istället.
-
MammaMys, inte säkert att sd är utan nytta!
Trodde jag skulle behöva åka in i natt, tryckte ordentligt förmodligen låg väl Snodden och tryckte men ändå! Jag skulle föredra om Snodden väntade liiite till och att eländescerklaget håller...
-
Denna gången har ju tapen bara besiktigats okulärt så att säga vi har aldrig mätt den. Cerklaget har sett ut att sitta fint osv och jag har inte känt av det eller att de sd jag haft skulle påverkat. Nu känner jag mer men hoppas det håller till 6 v till sen är det ok. Snodden vägde ju 1,7kg nu så det är ju rätt bra ändå!MiScHoOo skrev 2011-12-09 16:43:00 följande:Trassel. Det du beskrev hade och har jag och tappen var som en dokumentarserie för läkarna. En dag kunde den vara 4,7 andra dagen nere på 2,5 och för tredje dag på 4,5. Det har tryckt och det har gjort ont och jag lider verkligen med dig på tanke att du har några månader till. -
Den här kombinationen börjar göra mej lite matt
Tapp som är kort, lite öppen och cerklage som börjar skära in ( oro över vad som kan hända ifall den skär in så pass att det börjar blöda en massa och läget blir akut )
(pga detta måste jag helst ligga ner större delen av dagen få se om det kommer nya order imorn)
Graviditetesdiabetes och kosthållning som krockar med magen.
Förkylning som pågått mer eller mindre sen oktober och som nu eskalerat i slemhosta ( inte bra att hosta med tappen som den är nu ) öm i bihålor och öron. Jag kan inte ligga ner helt och hållet vilket skulle vara bäst för tappen och skulle jag göra det skulle jag nog snart få lunginflammation, eller bihåleinflammation.
30+3 idag.....vill verkligen inte vara på neo en massa veckor.
Slapptapparnas BFlista