• Trassel

Cerclage?

MiScHoOo, ja det hade varit skönt att få bli nedsövd ett par veckor! Ja, kolla TENSen den kan göra små stunder av under för fogarna!

Mamma till Gabriel f/d 25/8 2007 & Sander f 4/12 2008
  • Trassel

Viola, å vad jag känner igen mej. Tiden kryper fram!! Imorgon har jag faktiskt nått 26+0 vilket känns mycket bättre än det kändes för några veckor sen! V 30 känns ändå långt bort...

Tips angående toapapper och för att undvika att ge sig själv eller övriga familjemedlemmar en chock.
    Köp inte toappare med små röda hjärtan på...
    Om du får näsblod och slänger pappret i toan, glöm inte spola!!

• Trassel

Tiden här går ju en hel del tack vare Sander. Han går 15timmar på dagis men därmellan är det ändå rätt fullt upp med vanliga vardagsbestyr. Annars försöker jag sticka en hel del och lite annat småpyssel.Hänger upp veckorna på lite TVserier som jag annars har svårt att hinna följa. Nu är det väl förvisso mest Anno1790...
    Sen förösker jag göra upp en liten plan på saker som ska fixas, pappershögar och annat som blivit liggande. Idag började jag med att rensa i tvättstugan för där har det sett ut som hej kom och hjälp mej länge nu!
    Har tur att det är lite andra kompisar som är hemma och föräldralediga så vi försöker träffas och fika lite!

• Trassel
    Viola, jo jag kan röra på mej en hel del trots allt verkar det som. det var värre sist. Och sist hade jag en foglossning som inte var skoj på nått sätt heller och det gjorde att det var svårt ibland att känna vad det var som gjorde ont. Jag känne av cerklaget när jag får sammandragningar, det spänner mer över det om man jämför med hur det känns utan. Stickandet tror jag är trådarna, hade så sist men inte nu.

LillZ, jag har haft ryggbedövning båda gångerna. Gillar inte att bli sövd men attans vad ryggbedövning sitter i på mej, 6-7 timmar. Nu sist tog den sådär där den verkligen behövdes så de fick lägga på extra lokalbedövning.
  • Trassel

Jag har en förmodad försvagning. Det går ju inte att se i normalatillstånd så läkarna gissar väl på att det är det men de är inte 100% säkra. Varken min mor eller min syster har haft liknande problem så här kan vi nog inte gissa på ärftligt. Tror jag frågade om det nån gång men då kunde inte svara för det är så pass ovanligt så det finns ingen forskning.
    Jag har aldrig haft problem tidigare så det dök upp väldigt oväntat.

• Trassel

Tjoho!
    Jag är så glad så jag måste skvallra!
    Melinda fick en liten pojke igår!!

• Trassel

MiScHoOo, jadu , allt tar så mycket längre tid nu och går allt väl så lär det inte gå snabbare när bäbisen är här
    Vet du om din skrutt har fixerat sig? Kan vara dte du känner eller så blir det ju mer tryck nedåt ju större de blir, de tar spjärn de små rackarna!

• Trassel
    MiScHoOo,
    men om huvet är nedåt nu och du har ont där så kan det ju vara tryck på fogarna och ljumskarna du känner av! Skönt att dina sammandragningar lugnat sig! Har du kollat det där med TENSen?
  • Trassel

MiScHoOo, jodå det knallar på här, 26+5 här nu. Rör på mej en del och det funkar rätt så ok bara man kortar av stegen och tar allt lite lugnare! Magen växer som attan här och många tror att jag är bra mycket längre gången än vad jag är alternativt att det är två! Men magen ligger en del över kurvan och till och med om man jämför med Sander. Känns det som magen blivit mindre nu när h*n ligger med huvudet nedåt?
    Magen med Sander var smal på sidorna men stor fram men han låg med huvudet nedåt från v tolv typ. Det har verkligen inte denna gjort som far runt på bredden och tvären så magen nu är inte riktigt lika smal på sidorna.

Svar på tråden Cerclage?