• Trassel

Cerclage?

MiScHoOo, har aldrig fått bricanyl i graviditeten så jag vet faktiskt inte där just.

Viola, vi har ca en kvart/20 min ( 2,5mil ) till sjukhuset här och mycket längre bort än så vill jag inte vara heller just nu.

MammaMys, jag ska jaga läkaren imorn och har nog hundra frågor. Cocilanan är fin men jag brukar kräkas av den men den brukar hinna hjälpa, men egentligen borde jag hosta upp slemmet, ja vi får se vad de säger!
    Jag kom på kiwiknepet mot magen som verkar funka! Tjoho!
    Vet inte om jag ska på koll imorn men vi får se.
    Vad roligt med en Chileresa för sonen! Så spännande! Förstår att det är tudelat och hålle såklart en tumme på att han hinner träffa henne nu innan han åker!

Mamma till Gabriel f/d 25/8 2007 & Sander f 4/12 2008 och Snodden i magen BF 15/2 2012
  • Trassel

MiScHoOo, jag har aldrig fått nått för sd faktiskt, de har hållt sig på en normal nivå även om de kommit tidigt. Aldrig gjort ont så jag har inte kännt att jag behövt nått för dom så..

Var på hostkoll på VC, fick hostmedicin, förhöjt inektionsvärde men inte tillräckligt, nya prover onsdag morgon
    Koll imorn på förlossninge, tapp , cerklaget och rubbet.
    Så jag känne rmej rätt övervakad för tillfället om än lite matt...
    Här är ingenting direkt redo för bäbis, vi har ju det mesta sen förr och skulle det komma nån nu skulle vi ändå få köpa nytt för allt skulle vara för stort så jag ska nog bara se till att ha en packad väska till mej snart kanske egentligen...

Mamma till Gabriel f/d 25/8 2007 & Sander f 4/12 2008 och Snodden i magen BF 15/2 2012
  • Trassel

Hej!
    Jomanjano, Å! Hipp hipp hurra och grattis!!!

MammaMys, har du testat riktigt rejäl svart vinbärssaft mot hostan? Och ingefära i teet? Det är kanon det!
    Min hosta väckte mej 05.20 och jag hostade slem en timme innan jag somnade om en stund.

MiScHoOo, hur gick besöket?

jälv var jag på en koll på förlossningen, premiär faktiskt denna gången, och BM som kommer och öppnar är hon som förlöste mej sist så det var ju lite trevligt!
    Hur som haver, nu är jag genomklämd och mätt och det såg faktiskt bättre ut än förväntat! Utifrån så är tappen något öppen och cerklaget sitter rätt långt ner, det har skurit igenom lite på ena sidan men inte särskilt alarmerande. Knuten sitter och det sitter ordentligt runt om. Tappen var nästan 5 cm i helhet, alltså lång och sluten inifrån! Hurra! Han trodde gott att det skulle hålla till planerat klipp vilket känns jättebra!
    Mindre bra var att bilen la av på parkeringen på förlossningen. Förmodligen generatorn... är det inte det ena så...

• Trassel

MiScHoOo, Var och kollade upp hostan idag igen och jag hade bättre infektionsvärden och fick cocilanan ( hostmedicinen utskriven ) men tyvärr hade mina järnvärden droppat till 112. Illa.Då blir det säkert niferex. Typiskt.

Hej Ester!

1, oftast kan man få en försvagnin om man gjort en konisering tidigare eller annan operation. En del har det bara ändå utan att man vet att det finns en risk ( pga av op dylikt)
    I mitt fall så vet man inte varför jag har en försvagning. Troligaste orsaken var den efter vi förlorade vår första son i v 22. Hade ett tyst öppningsskede , kände ingenting förrens allt var försent.

2. Redan innan vi blev gravida igen så togs frågan om cerklage upp och det beslutades om det i v 12 och sattes sen v 13+4. Nu denna gång så var det inget snack om saken utan det planerades och sattes 14+1.

3. Jag har varit helt sjukskriven nu båda gångerna . Har ett fysiskt krävande jobb som inte funkar med att ta det lugnt. Jag ska vila och inte lyfta/bära tungt mm mm.

• Trassel

MiScHoOo,
    Jag tar både lite hemofer och aco kvinna men det har varit lite dåligt med det på sistone. Får ta det dagligen nu...

• Trassel

Becka, jag var förra graviditeten eftersom jag hade sån foglossning, fick lite tips där om det och det var bra men sen tyckte hon jag kunde prova på stavgång... jo tjena liksom...

MiScHoOo, ACO kvinna har jag tagit redan sen innan jag blev gravid men hemoeren kom nu på slutet, jag låg bra i början på järnet , 138, så det har dippat rejält nu tyvärr.
    Vad roligt att din svärmor hinner hit till förlossningen!

MammaMys, bra tips där, mina tabletter är nog snart slut då ska jag testa de istället!
    Å vad jobigt! Känner igen mej i det där. Jag har också hög smärttröskel och klagar inte i första taget heller. Tycker faktiskt de kunde göra nått, du har ju gått länge nog nu!

Jag funderar på om jag kan ha fått uvi. Kisset är så mörkt fast jag dricker rätt mycket ( det kan bero på att det skulle kunna vara blo i ) , det kanske svider lite, lite trängningar jo, spänner i urinblåsan. Hm. Sökte min BM som jag hoppas hinner ringa mej innan dagen är slut.
    De uvi jag hade som ogravid för över tio år sen gick från noll till hundra på typ en timme. Jag kunde knappt hålla mej och kissade blod så det är är lite svaga symptom tycker jag.
    Men å andra sidan med allt annat jag åkt på så skulle väl det inte vara otroligt heller....

• Trassel

Viola,
    det går med hjälp av dagis och lite annat. Nu har jag ju inte behövt ligga ner så mycket förens nu egentligen och tur i oturen så har maken varit arbetslös nu under hösten så det där med att spara lite f-ledighet är nog inte så tokigt. Nu är ju Sander tre år och lite självgående också vilket nästan kändes som en förutsättning för han är verkligen inte den lugna sorten utan honom måste man ha koll på.

• Trassel

Jodå, BM fick tag på mej så jag ska lämna in ett prov imorn så får vi se om det är nått eller inte. Hon tyckte faktiskt lite synd om mej nu med allt som är. Kan instämma. Jag är så trött på hostandet. Känns som jag har ett blåmärke på toppen av livmodern, helt öm och det gör ont varje gång jag hostar.

Idag 31+0, fem veckor kvar till klipp. Alltid nått!

• Trassel

Viola,
    I slutändan skulle det inte förvåna mej om det blev som sist, när jag gick 4 veckor utan cerklage och nästan till full tid! Trodde jag aldrig då!
    Nej jag förstår vad du menade Se upp för hosta verkligen det är ingen höjdare me stor mage! Min svägerska hade kikhosta höggravid, förstår hur hon måste haft det nu....
    F-peng kan du ta ut i hel, halv och kvartsdagar! Och i två olika nivåer. Det finns hyfsat beskrivet på FK.

• Trassel

Viola,
    det tänkte jag ocskå på, om det nu går att planera ( det gör det ju i stort sett aldrig men ändå) så kan man ju se om man kan utnyttja sina semesterveckor också under en kommande graviditet.
    Funkar detta fullt ut så är jag jättenöjd med två barn här på jorden.
    En till sån här gravditet klarar jag inte. I höstas när det kändes rätt ok så fanns en liiiten smygtanke där att kanske kanske. Men nej, sen stänger den här fabriken!

Svar på tråden Cerclage?