• Dallis

Cerclage?

Jag undrar om det finns någon som har erfarenhet av cerclage?
    Jag är gravid med andra barnet och ska få ett cerclage om ca 9 veckor.
    Kommer bli helt sjukskriven efter det. Hur hade ni det? Jobbade ni? Vad fick ni/fick inte göra?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-28 00:07
    Här finns många tjejer som tillsammans har en massa erfarenheter om det mesta som rör cerclage.
    Alla frågor är välkomna, även de med "äckelvarning"

• Svar på tråden Cerclage?
  • Thalis
    MagdaA skrev 2010-06-30 09:28:03 följande:
    har lugnat ner sig nu. nästan ingen molvärk och inget mer färskt blod. hoppas det var falskt alarm.
    Ebba har fått en lillebror! Vår Älskade Alexander är här!
    Det är det nog.
    Kram

Själv ska jag på VUL idag för att jag har så himla ont!!
    Diskutera aldrig med idioter,de drar ner dig till deras nivå och vinner tackvare erfarenhet.
  • PennyJenny
    MagdaA skrev 2010-06-30 08:22:03 följande:
    här är det neg idag. vaknade med rejäl blödning å molvärk känns so det är kört samtidigt som ja försöker att inte kasta in handduken, har ju haft blödningar de andra graviditeterna också. Fått tid för vul kl 13.
    Lycka till idag, jag håller tummarna!!! Vilken vecka är du i?
    Thalis skrev 2010-06-30 09:36:11 följande:
    Själv ska jag på VUL idag för att jag har så himla ont!!
    Diskutera aldrig med idioter,de drar ner dig till deras nivå och vinner tackvare erfarenhet.
    Lycka till du också!!
  • MagdaA

tillbaka från läkaren. har nu sett ett litet pickande hjärta Hon kunde inte hitta nått fel. blödde inte heller nått mer vad hon kunde se. ett litet foster med ett pickande hjärta och en lång livmoderhals! 40 mm. så lång har jag nog aldrig haft, känns lovande att börja så iaf. Hon sjukskrev mig 50% i 2,5 vecka, sen får vi se hur det blir framöver. Ska träffa chefen i morgon fm och diskutera hur jag kommer jobba framöver.

Thalis: hur gick det för dig?

• PennyJenny
    MagdaA skrev 2010-06-30 15:21:57 följande:
    tillbaka från läkaren. har nu sett ett litet pickande hjärta Hon kunde inte hitta nått fel. blödde inte heller nått mer vad hon kunde se. ett litet foster med ett pickande hjärta och en lång livmoderhals! 40 mm. så lång har jag nog aldrig haft, känns lovande att börja så iaf. Hon sjukskrev mig 50% i 2,5 vecka, sen får vi se hur det blir framöver. Ska träffa chefen i morgon fm och diskutera hur jag kommer jobba framöver.

Härligt!!! Grattis :)
  • MagdaA
    Grazila skrev 2010-06-30 17:41:22 följande:
    Vad skönt.... Kunde man se var blödningen kom ifrån? 
    Nej, hon kunde inte se nånting. har inte blött nått mer under dagen heller så det var väl "bara blödningen i natt/morse. men de va så pass mycke att jaghann bli rejält orolig.
  • Thalis
    MagdaA skrev 2010-06-30 15:21:57 följande:

Härligt!!! Hurra!!

Jo, var på VUL igår men det enda som de kunde se var hinnsäcken,det är ju så tidigt men än så länge såg allt normalt ut.
    Men jag måste berätta vad som hände där.
    Jag får träffa en underläkare som inte verkar ha gått läkarutbilningen särskilt läng.
    Hon undersöker mig och kollar livmodertappen och säger jag tror att du har herpes!!!

Jag skriker VA!!!!!!! Och inom mig svor jag åt min man och funderar hur jag ska göra honom fysiskiskt illa!
    "Läkaren" säger då: Det kanske du fick under förlossningen av din mamma,har du sett om hon haft munsår? Nu blir jag ganska irriterad och säger: Jag har känt min mor i 33 år och aldrig sett henne med herpes.
    Underläkaren börjar blir ganska osäker på sig själv och säger vi väntar på min kollega och hör vad hon säger. Det kanske inte alls är herpes.

Kollegan kommer och underläkaren säger att jag har röda prickar som verkar vara herpes.....
    Kollegan undersöker mig och säger: Det där är inte herpes det är så det ser ut när patienten haft cerklage....
    Gissa om jag ville ge underläkaren en stor fet smäll ?
  • Grazila

OMG HERPES!!! *vrider mig av skratt* (Förlååååt, såklart inte kul, men förbaskat kul när du berättar.)

Fasiken vad pinsamt för läkaren som nu säkert får höra om sin "diagnos" hela vistelsen där!!!

Grattis till goda besked iaf :) 

• Thalis
    Grazila skrev 2010-07-01 15:17:59 följande:
    OMG HERPES!!! *vrider mig av skratt* (Förlååååt, såklart inte kul, men förbaskat kul när du berättar.)

Fasiken vad pinsamt för läkaren som nu säkert får höra om sin "diagnos" hela vistelsen där!!!

Grattis till goda besked iaf :) 
    Nu kan jag skratta åt det!
    Men då hon sa ordet HERPES då ville jag ha min mans blod!!! Jag tänkte på hur många pungsparkar jag skulle ge honom....

Men visst var det skönt att höra att det inte alls var herpes, det mest pinsamma för underläkaren var nog att kollegan var lite iskall när hon berättade för henne att det var ärr efter cerklaget och att herpes är blåsor och inte prickar..... dah

Tack, hoppas få se en liten ärta med pickande hjärta nästa vecka
  • MagdaA

Hej flickor. Har jobbat 4 timmar idag men tog det nog inte tillräckligt lugnt, fick en blödning igen, så nu har jag bestämt att det endast blir kontorsjobb för mig framöver. Chefen var tyvärr borta men satte mig ner med 2 kollegor och gick igenom schemat för tiden jag är sjukskriven 50% så nu är schemat löst och jag har inga vanliga arbetspass på min rad. Så nu kan jag jobba "lite som jag vill", skulle tro att jag åker dit 3 dagar/vecka, känns lite drygt att flänga varje dag för 4 timmar åt gången. fixar nog 7 timmar iom att det blir skrivbordsjobb.

Thalis
    : skönt att allt såg bra ut trots herpes-chocken Hade nog också hunnit bli måttligt förbannad på min man i en sån situation Har du ny tid för vul nästa vecka?

Svar på tråden Cerclage?