• Dallis

Cerclage?

Jag undrar om det finns någon som har erfarenhet av cerclage?
    Jag är gravid med andra barnet och ska få ett cerclage om ca 9 veckor.
    Kommer bli helt sjukskriven efter det. Hur hade ni det? Jobbade ni? Vad fick ni/fick inte göra?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-28 00:07
    Här finns många tjejer som tillsammans har en massa erfarenheter om det mesta som rör cerclage.
    Alla frågor är välkomna, även de med "äckelvarning"

• Svar på tråden Cerclage?
  • PennyJenny
    Grazila skrev 2010-07-07 09:52:08 följande:
    Vilket SKRÄPresonemang! Har du fortfarande smdr eller tryck? Jag hade nog blivit en mycket besvärlig patient. Hoppas neoläkarna kan lägga in ett ord för sprutorna! Jag har då aldrig hört att man skulle snåla med det, utan att man hellre motar Olle i grind när du faktiskt kommit så långt, och sen ger igen om det drar igång.
    Ja, jag tycker också det :( Men det känns som förlossningsläkarna tycker att bebisar i v23-24 inte är nåt att satsa på medans neo-läkarna gör allt från full 23 veckor. Känns för j-ligt om det ska hända honom något för att en dr tycker att det är värre att ge nu än att vänta. Blir helt vansinnig på resonemanget. Men jag ska inte ge mig, aldrig i livet att jag tänker "det är en risk man får ta" när "alla andra" får k-sprutor som ligger som jag gör :(
  • PennyJenny
    Thalis skrev 2010-07-07 09:56:50 följande:
    Man blir ganska irriterad!
    Men enligt min läkare så ger de inte koritsonsprutor om man inte gått in i v.24+0.
    Men jag förstår dig,helt klart!
    Mitt råd är: Var en riktig bitch!! Och ge dig inte.
    Min son finns här just pga att jag var en dunderbitch och krävde att få det utlovade cerklaget! I v.22 gav läkaren mig rätt då jag började öppna mig uppifrån .
    Får ta hjälp av sambon också, han är lite tuffare än jag. Men k-sprutor ska jag ha så det så. jag ger mig inte!
  • Thalis
    PennyJenny skrev 2010-07-07 09:59:30 följande:
    Får ta hjälp av sambon också, han är lite tuffare än jag. Men k-sprutor ska jag ha så det så. jag ger mig inte!
    Bra!
    Alltså vissa läkare måste ju förstå att det är människor de har med att göra, oftast människor som förlorat barn och som är livrädda.
    Diskutera aldrig med idioter,de drar ner dig till deras nivå och vinner tackvare erfarenhet.
  • PennyJenny
    Thalis skrev 2010-07-07 10:01:23 följande:
    Bra!
    Alltså vissa läkare måste ju förstå att det är människor de har med att göra, oftast människor som förlorat barn och som är livrädda.
    Ja precis. Jag känner panik inför att inte kunna göra allt för min bebis. Vill inte ta några risker nu alls :( Men ska som sagt försöka få upp en neo-doktor så snart som möjligt och resonera med dom. Känns som dom är mer insatta på just detta ämnet än en obstretiker.
  • Thalis
    PennyJenny skrev 2010-07-07 10:07:24 följande:
    Ja precis. Jag känner panik inför att inte kunna göra allt för min bebis. Vill inte ta några risker nu alls :( Men ska som sagt försöka få upp en neo-doktor så snart som möjligt och resonera med dom. Känns som dom är mer insatta på just detta ämnet än en obstretiker.
    Men få inte panik för allt kommer säkert att gå bra! dessutom är du så långt gången att de måste göra allt för pyret!
    Diskutera aldrig med idioter,de drar ner dig till deras nivå och vinner tackvare erfarenhet.
  • PennyJenny
    Thalis skrev 2010-07-07 10:13:05 följande:
    Men få inte panik för allt kommer säkert att gå bra! dessutom är du så långt gången att de måste göra allt för pyret!
    Känns bättre nu faktiskt. Det var en BM nere från avd 44 (dit jag väntar på att få flyttas så fort plats finns) och hon sa att man alltid ger spruta från v23+0 osv så hon skulle prata med dr. Iaf så kommer jag få flyttas dit så fort de bara kan få fram ett enkelrum till mig. Känns skönt att slippa KK snart :)
  • Thalis
    PennyJenny skrev 2010-07-07 15:55:03 följande:
    Känns bättre nu faktiskt. Det var en BM nere från avd 44 (dit jag väntar på att få flyttas så fort plats finns) och hon sa att man alltid ger spruta från v23+0 osv så hon skulle prata med dr. Iaf så kommer jag få flyttas dit så fort de bara kan få fram ett enkelrum till mig. Känns skönt att slippa KK snart :)
    Jippi!
    Vilka bra nyheter!
    Jag har varit i dina skor och jag bara känner på mig att det kommer att gå hur bra som helst för er.
  • PennyJenny
    Thalis skrev 2010-07-07 16:11:38 följande:
    Jippi!
    Vilka bra nyheter!
    Jag har varit i dina skor och jag bara känner på mig att det kommer att gå hur bra som helst för er.
    Tack, vad gullig du är :)
  • PennyJenny
    Tjoho, 23 fulla veckor idag Äntligen är mitt första riktiga mål på denna mardrömsväg!!! Det trodde jag aldrig i v18 när livmoderhalsen började utplånas :) Hoppas innerligt på minst 3-4 veckor till iaf.
  • MagdaA
    PennyJenny skrev 2010-07-08 09:16:15 följande:
    Tjoho, 23 fulla veckor idag Äntligen är mitt första riktiga mål på denna mardrömsväg!!! Det trodde jag aldrig i v18 när livmoderhalsen började utplånas :) Hoppas innerligt på minst 3-4 veckor till iaf.
    Grattis! Förstår att det känns helt underbart! Här är det 12 fulla veckor som är första målet, en bit kvar tills dess, sen är 21+0 nästa mål.
    Ebba har fått en lillebror! Vår Älskade Alexander är här!
Svar på tråden Cerclage?