Dallis skrev 2010-06-29 18:45:33 följande:
Jag blir så irriterad när jag läser era historier!
Inte på er, utan på läkaren jag hade när vi förlorade vår son. enligt henne, så kunde ja inte få cerklage då, för det gick inte att sätta om man var öppen mer än 1 cm. Det är inte säkert att det hade gjort någon skillnad, men man kan inte låta bli att fundera..
Var en tur in på akuten igår, efter att jag fått jätteont i magen. Det knäppte till nere i magen och efter en stund fick jag så sjukt ont! Kom in jättesnabbt, vilket jag är såå glad för. Tur för oss så såg allt bra ut enl läkaren. Gyn undersökningen gjorde galet ont, men hon kunde se trådarna. Gjorde även ett vul och tappen mätte hela 30mm! Det är en ökning med 9mm sen cerklaget sattes. Tjoho! :)
Fick order om vila och komma tillbaka om det blev värre. Idag har jag och soffan varit bästa vänner. Har fortfarande ont i magen, men det funkar.
PennyJenny: Skickar massor med styrka till dig! Hoppas verkligen att det ska gå bra. Du är trots allt i trygga händer nere i Lund :)
dallis ja vet , så var det när jag kom in med buktande hinnblåsa, allt handlar tyvärr om vilken läkare man får, vilket är så oerhört tragiskt så usch. de är så det absolut inte ska vara. det verkar också bero på vilket sjukhus man hamnar på.
ligger där jag ligger nu trots cerklaget denna gången , känns ändå bra att vara här i fall ngt händer.
här på ks i solna har bemötandet varit toppen. dock me nån nöt till dr , men alla läkare är inte bra. men de finns några riktiga godingar. idag fick jag spruta för lungmognad så en bit på vägen =).
håller tummarna för er allihopa! det SKA gå bra!
massa kramar