• SaraDK

Cerclage?

MagdaA skrev 2011-02-05 18:37:05 följande:
    hej på er alla! har inte hunnit läsa igenom s¨noga men ser att många har det tufft nu. håller alla tummar och tänker på er!!!

vi är äntligen hemma! det blev en omtumlande start kan man minst sagt säga. har Matteus på armen nu så jag berättar mer när jag har båda händerna lediga.

var in på vägning idag, lillebror hade gått upp 40 gram sen igår så jag fick dra ur sonden och nu är vi utskrivna

KRAM till er alla och tack för alla tankar!
    Välkommen hem och ett stort GRATTIS!!!
  • SaraDK
    Niinis skrev 2011-02-08 16:53:02 följande:
    kikar in en snabbis bara då jag inte får sitta så mycket alls. Bebis håller sig i magen fortfarande, v.24+4 idag. Kontroll på torsdag, dagen före v.25. Hoppas det blivit lite bättre. Önskar så att jag kan komma till v.28 iallafall!! Någon här som fått barn runt v.27-28? hur brukar det gå för barn i den veckan? Försöker hålla hoppet uppe....
    Fick min dotter i v. 28+3 och det var för snart 10 år sen... Oddsen att föda runt den tiden är jättebra nu för tiden!
    Vanligt bland för tidigt födda är koncentrationssvårigheter och dylikt, men det är ju också så olika.

Schäfer: Ojdå, nu är det snart dags... Spännande! Stort lycka till!!!
  • SaraDK

Har klarat mitt andra delmål: 30 fullgångna veckor och idag är det dags för mätning av tappen! Ska bli spännande att se om det är oförändrat...

• SaraDK

Schäfer: Stort GRATTIS till pojken! Vad skönt att det gick bra!

• SaraDK

Sitter och väntar på ett samtal från en läkare på KK... Var på ultraljud igår och tydligen var det problem att mäta skallventriklarna. "Räkan" låg snett och långt nere med huvudet, så bm kunde inte få en rak bild till måtten. Det blev över gränsvärdena när hon mätte, så hon ville att en läkare skulle bedömma bilderna idag och se om ventriklarna var för stora pga att bilderna blev lite från sidan eller om vi ska komma in på nytt ultraljud... Så nervös nu av att bara vänta...

• SaraDK

Ska tillbaka till KK för ett ultraljud till på torsdga, så det blir 2 nervösa dygn... Läkaren ville försöka få lite mått rakt uppifrån då...

• SaraDK

Om 3 timmar är det dags för ett nervöst ultaljud... Hoppas på att skallventriklarna inte är över gränsvärdet när/om de får en bra bild denna gången...

Fler som har haft täta sammandragningar (utan smärta) typ med 5-10 min mellanrum i v.33?

• SaraDK

Tråkiga besked...

Så här tredje graviditeten trodde man ju inte att man oxå skulle ha otur. Det var ju tredje gången gillt...
    "Räkan" har något fel på höger hjärnhalva, så imorgon bär det av till magnetröntgen så att de ska få en bättre bild och kanske veta hur mycket som är fel. Om en vecka kommer svaret på fostervattensprovet som jag fick ta igår i samband med ultraljudet.
    Vet inte hur man ska orka...

• SaraDK
    ISSEN skrev 2011-03-04 11:42:08 följande:
    Fy vad tråkigt att få ett sånt besked! Beklagar verkligen och håller tummarna för att det inte är så farligt trots allt! Vilken vecka är du i? Ta hand om dig!
    Jag är i v.32+5... Har ju bara tänkt på att bebisen ska stanna i magen, inte att något annat skulle gå fel...
    Känns extra tungt eftersom vi redan har en flicka som har en cp-skada och sitter i rullstol. Blir tufft om man skulle få två handikappade barn...
  • SaraDK

Tack för era tankar!
    Var på magnetröntgen idag och hör förhoppningsvis av läkaren i början av nästa vecka. Fostervattensprovet är klart senast på torsdag. Nu är det bara att hoppas på det bästa av det värsta...
    Har bestämt mig för att inte spekulera för mycket i vad det kan vara, utan väntar på beskedet från läkaren o sen får man ju göra det bästa av situationen.

Svar på tråden Cerclage?