• SaraDK

Cerclage?

lindaothomas:
    Min "cerklage-läkare" sätter 100% ss tills v 37, för då räknas man som fullgången och kan föda. Men denna gången tänker jag säg att jag kanske bör vara ss tills förlossningen, då jag har ett tungt jobb...

Waris:
    Jag har varit på spec.mv på besök inför cerklage och fick då ett vul. Har inskrivning på "vanliga" mv den 14/11. Nästa besök på spec.mv är op-dagen... Skönt att ha fått op-tiden i god tid. Måste fixa en massa med assisansen till min dotter, eftersom jag inte får hjälpa till att bl a lyfta till toa längre då. Måste ha två assistenter här då, tills mannen kommer från jobb...

• SaraDK

lindaothomas:
    Har för mig att jag gjorde det sist, så blir nog varannan vecka nu också...

• SaraDK

Är lite nervöst här just nu... Fick brunaktiga flytningar i lördags och har sen dess bara blivit värre med klumpar och nu börjar det bli mer rött blod...
    KK säger att sålänge det inte blöder mer, så behöver jag inte komma in. Klarar mig med trosskydd just nu. Har inte blött under mina 3 tidigare graviditeter, så det känns verkligen inte bra just nu. Har fått mensvärk också, så här håller vi bara tummarna just nu. Har fått tid för blödningskontroll nästa onsdag och ska åka in till KK-akuten om det blir värre.

• SaraDK

SofieBerglund:

Stort grattis till pojken! Alltid lite extra skoj när det går bra för oss som har fått vara smått nervösa hela graviditeten!

lindaothomas:

Gick in i v 10 idag... Skönt att höra att man inte behöver ge upp än, när det gick bra för dig!
    Har verkligen inte varit ett dugg inställd på tidigt missfall, eftersom det är de sena som är min risk. Känns jobbigt eftersom jag berättat för familjen och dotterns dagis (för att förbereda dem för sjukskrivningen). Jag berättade för mina föräldrar och systrar ganska tidigt, eftersom min lillebror gick bort för 4 veckor sen och jag kände att de kanske skulle behöva nåt att glädjas över framöver... Hur går det för dig? Uttråkad?

• SaraDK

lindaothomas:
    Tycker det är ganska skönt att slappa o kolla på tv, men när man är tvungen så kryper det i benen och det förlorar sin charm... :-/  Några veckor till, sen är det säkrare i alla fall!

Blöder inte mindre än innan och snarare mer rött nu...  Har ont som svagare mensvärk och känns som ligamenten värker lite. Klarar mig dock med 2 trosskydd/dag. Tja, ber om ursäkt för intim beskrivning... ;-/ 
    Får se om jag pallar vänta tills på onsdag om det fortsätter. Mannen fyller år imorgon och vet inte om jag vill få dåliga besked då bara. Ska överraska honom med bowling och middag med några vänner på kvällen. Försöker ta det lugnt nu för att kompensera morgondagen...

• SaraDK

Har nyss kommit hem från KK. Håller på att få missfall. Embryot var bara 4-5 mm och skulle varit större nu i v 10. Var på vul för 2½ vecka sen och då såg man ett hjärta ticka, men inte nu... :´-(
    Stannar gärna kvar på tråden, eftersom jag förhoppningsvis är aktuell här snart igen...

• SaraDK

Känns ganska oki här, trots missfall...
    Har ju varit med om en del tråkigheter, så har blivit lite av en robot när det händer nåt. Kopplar bara bort liksom...
    Ska vänta en mens och sen på det igen. Man blir ju inte yngre direkt och vill inte ha för långt mellan barnen denna gången. Mina töser har ju 10 års åldersskillnad... Hoppas på resultat fort, för blev gravid på första försöket nu sist och på andra försöket gången innan dess (när jag blev gravid med min 2,5-åring).
    Skönt att det går bra för er andra!
    Här blir man erbjuden kub-test när man fyllt 33, så jag var precis över gränsen och skulle ha gjort det om 2 veckor.    

• SaraDK

lindaothomas: Har inte kikat in på ett tag, men såg nu att jag missat lite som hänt...
    Vad skönt att blödningen slutat! Inte långt till v 30 nu!

Vad skönt att det ser bra ut för alla här!

• SaraDK

Lindaothomas:
    Här känns det ganska ok! Mensen har precis kommit igång, så nu är det bara att på det igen... Hoppas på att snart vara tillbaka här som cerklage-aktuell! Förstår att det är fruktansvärt segt och enformigt när du blivit så begränsad. Håller tummarna för att allt ser lugnt ut framöver, så att du kan å lite friare tyglar.

Waris:
    Vad skönt att allt ser bra ut och spännande att det snart är cerklage-dags!  

• SaraDK

Waris: Vad spännande att det snart blir av! När jag fick cerklage, så fick jag stanna över natten...
    Föredrar också att köpa julklapparna över nätet, pallar inte med stressen ute i affärerna.
    Kollar du på säsong 4? Tittar också på Walking dead, men köper dem på dvd efterhand som de kommer ut.

• SaraDK

lindaothomas: Här är allt bara fint, fast stormigt som sjutton ute... Håller tummarna för att du går tills efter nyår i alla fall. Hade också bara legat ner hela tiden. Men tänk absolut inte att det är ditt fel, du gör ju allt du kan för er lilla bebis!

Waris: Hoppas att op gått bra idag!

• SaraDK

Hej!

Ville bara kika in och önska er ett gott nytt år! Har suttit och läst igenom senaste händelserna och allt verkar ju gå bra här! Vad skoj att se att några nya dykt upp också!
    Ingen bebis än, men jobbar på det för fullt!

Har ansökt om att gå med i gruppen på Facebook. Vilket toppen-initiativ! Inte lika opersonligt som det ändå känns här...

Kram på er!

Svar på tråden Cerclage?