• SaraDK

Cerclage?

Har gått 5 veckor utan cerklage idag och bf imorgon...

Glad påsk allihopa!

• SaraDK

I lördags fick vi världens finaste påskpresent!
    På beräknad födelse kom "lilla" Ellie till oss. Hon vägde 3690 g och var 51 cm lång.
    Vattnet gick kl 06:50 och kl 9 satte värkarna igång. Kl 10:30 var vi inne på förlossningen och kl 14:13 var hon född. Vi fick ligga på BB i 2 dygn för de hörde blåsljud på hjärtat. Blåsljuden är kvar och vi ska bli kallade till u-ljud av hjärtat och även av hjärnan (hon ligger strax över gränsen på vätskan i hjärnan) den närmsta månaden. Men blåsljud är tydligen väldigt vanligt och 10% har det och på de flesta växer det bort... Men vi är så glada att vi har en stor pigg flicka!

• SaraDK

Ville bara säga hej till alla här! Har varit dålig på att kika in sen tösen kom för 2 månader sen... Man är hemma o tycker att man borde ha all tid i världen, men tiden verkar bara flyta iväg. Är mest amning, blöjbyte, bebismys och flyttpackning. Flyttar till en fyra om 2 veckor, så det blir lite kaos med en dotter som har sommarlov, en bebis som ska ammas o bäras och tre katter som springer runt benen och gärna kontrollerar kartongerna innan, under och efter man fyllt dem...

Allt bra med alla här? Nån ny bebis de sista två månaderna?

Här är allt bara fint, trots kaos. Ellie är ett jättesnällt barn, som sover hela nätterna förutom en amning. Storasyster (10 år) är sååå stolt!

Kram till er alla och glad midsommar!!!

• SaraDK

Hej!
    Hoppar in här!
    Har skrivit lite här innan när jag väntade barn nr 3 för ca 3 år sen.
    Har bf 4 juni och är i v 7.

Flicka nr 1 (1999), v 22+0, överlevde bara några minuter.
    Flicka nr 2 (2001), v 28+3, lever. Fick en hjärnblödning och sitter i rullstol, frisk mentalt.
    Flicka nr 3 (2011), föddes på bf, v 39+6, fullt frisk.

Med flicka nr 3 hade jag cerklage...

Var på vul idag på spec.mödravården och det såg bra ut. Fick till och med se ett litet hjärta som fladdrade...
    Kommer att få cerklage denna gången också och det är bokat till den 2/12. Blir spännande denna gången med en vild 2,5-åring här hemma...

Nån mer här som är såhär i början av graviditeten?  

• SaraDK

lindaothomas:

Tror de börjar försöka rädda i v 24...
    Har du barn sen innan och får man fråga varför du har cerklage?    

• SaraDK

lindaothomas:

Jag beklagar! Måste kännas jättesvårt fortfarande eftersom det inte är så länge sedan ni förlorade er dotter. Smärtan försvinner aldrig, men den blir lättare att leva med...
    Vilken tur att du fick cerklage denna gången, speciellt som du redan var öppen. Håller tummarna för dig! Oddsen är ju väldigt mycket högre när man har fått cerklage, så det kommer säkert att gå perfekt denna gången!

Går in i v 8 imorgon, så när jag får cerklaget i december så är jag i v 14 (13+4). 
    Sist tog jag det väldigt lugnt. Inga tunga lyft, inget sex och mycket liggande på soffan o kolla tv-serier. (Skönt att man har Netflix denna gången och en massa serier jag vill kolla...) Försökte lyssna på kroppen bara. Om jag rörde på mig mer en dag, försökte jag kompensera med att ta det lugnare i några dagar efter.

Var bor du och hur gammal är du? (om man får fråga)
    Kram       

• SaraDK

lindaothomas:

Bor i Malmö, är 33 år, mannen är snart 34. Har en flicka på 12 år och en på 2,5 år och en tös i himlen som skulle fyllt 14 år nu...  

Waris:

Stämmer nog att vi pratade här i förra omgången 2010/2011. Känner igen ditt alias... Min dotter föddes i april. Får man fråga, ålder och ort?    

• SaraDK

lindaothomas:
    Vad skönt att allt såg bra ut! Ja, att känna sparkar är myyyys!!

Waris: Ja, men FruHellström känner jag definitivt igen! Måste ha varit nån med nåt alias liknande ditt nya, som funnits på nån av trådarna jag kollat.  Ska på inskrivning hos bm den 14/11...  

• SaraDK

lindaothomas:
    Jag mår lite illa ungefär varannan dag, men inte så farligt. Mådde illa och kräktes med de första två flickorna, men under förra graviditeten mådde jag inte heller så illa... Är annars mest tröttare än vanligt bara. Själv?

• SaraDK

Mannen ska kolla om han kan gå ner i arbetstid och hämta på dagis kl 15:30 istället för kl 17:30. Blir lite väl lång dag från kl 7:30 annars och går det att lösa, så är det ju toppen.
    Det blir klart tuffare denna gången, med en liten som inte riktigt förstår varför inte mamma kan bära och leka så mycket. Känner lite ångest själv för att jag kommer att missa så mycket bl a pulkaåkning, lekland...  Men får göra en massa lugna lekar istället som att göra snölykta, snöänglar, läsa saga, måla, pussla och liknande.

Jag blir sjukskriven från den 2/12 när jag får cerklage. Normalt sett blir man sjukskriven tills v 37 (när cerklaget tas), och man räknas som fullgången. Kommer dock inte ihåg hur jag var sjukskriven sist, eftersom jag har ett jobb som innefattar en massa lyft på ca 35 kg (samordnarassistent till min stora dotter). Är ju inte riktigt bra att lyfta så mycket när man är höggravid direkt... Är det nån föräldrapeng man tar då kanske..?

lindaothomas: När har du bf? 

Svar på tråden Cerclage?