-
-
Jag var oxå nervös för sövningen, men i efterhand var det nog bra att man var nedsövd. Somnade och sen när man vaknade så var det klart... Hade nog inte klarat slappna av om jag varit vaken, då man vet att de ska sy fyra gånger genom tappen. Det kommer säkert att gå jättebra för dig!vixan skrev 2011-04-12 20:47:23 följande:Min tapp ska knytas igen den 27/4 är sjukt nervös vill ju inte bli sövd. Är nu i v11+ 2 så när det är dags är jag i v 13+3. Tappen mätt till 46mm verkar som den har krympt lite. Den har ju mätt 5 cm min förra graviditeti v 20 men den kan ju tydligen variera i längd. -
Jo, han syr genom tappen på fyra ställen runt om och drar sedan åt ordentligt (lite som en gympa-påse...) och knyter. Han sätter stygnen genom ligament/muskler för att det ska sitta bättre. Ligamenten är ju musklerna som håller livmodern på plats... Detta gör att tråden verkligen sitter fast! Tycker inte att du ska oroa dig för mycket över narkosen. Man sover ju genom det värsta och när man vaknar är det klart!vixan skrev 2011-04-13 18:43:06 följande:VAA!! Sy genom tappen??? Det har han inte sagt något om. När han rita för mig så skulle han fästa tråden på ligament och inget om att han skulle sy i tappen.
Jag hade aldrig velat få ryggbedövning den sprutan skrämmer mig merän något annat. Kommer ihåg vilken härlig känsla det var att vakna. Kände mig så avslappnad och lugn. Förstår de som blir beroende av lugnande. -
Jag vill absolut INTE skrämma upp dig! Fråga honom för säkerhetsskull, bara antar att han gör likadant på alla... På mig sydde han fast tråden långt upp i tappen. Jag fick onda sammandragningar efter och blev inlagd i två dygn, men tjejen som jag delade rum med fick bara ont som lite mensvärk... Verkade som att det oftast "bara" blir mensvärkssmärtor. Så min tapp blev nog lite irriterad av operationen.vixan skrev 2011-04-13 20:47:44 följande:Nu oroar jag mig inte för narkosen längre nu oroa jag mig för att han ska sy i tappen. haha
Alltså helt allvarligt när jag frågade var han skulle sy så sa han inget om tappen. Han ritade upp så fint hur den skulle sitta runt tappen och inget om att han skulle sy fast den i tappen. Men det är klart att den sitter bättre då men känns som att det skulle kunna reta tappen rejält. Jag har bara sett det som att desatt dit det och knytit runt det hmmmm.
Laine Är ditt cerklage också dit sytt i tappen`? -
Vixan: Jag opererades på eftermiddagen och stannade över natten. Åkte hem och hade jätteont, men trodde att det var normalt för de hade ju sagt att det kunde kännas olika från person till person... Efter ett dygn hemma, så skrev Schäfer (på denna tråden) och frågade om jag sluppit sammandragningar. Det var det som fick mig att inse att det var det jag hade och att det inte var normal smärta efter den sortens op. Ringde prenatal som ville att jag skulle komma in. Sen var jag inlagd i två dygn med brikanyl, smärtstillande och två sorters antibiotika (eftersom det kunde vara pga en infektion).
Min rumskamrat fick åka hem under min op, för hela dagen hade blivit så försenad, så de hann inte operera henne då. Hon kom tillbaka morgonen efter för sin op och jag tror att hon oxå fick stanna en natt. -
Vill bara säg att det inte är stygn tvärs genom hela tappen utan genom fyra ändar och sedan dras det ihop och knyts åt (gympapåse-stil)...
Har nu 9 dagar till bf och imorgon har jag klarat 4 veckor utan cerklage!
-
Stort GRATTIS till din lille sötnos!!! Ett riktigt charmtroll...Niinis skrev 2011-04-18 00:52:40 följande:här är min lilla prins! 6 dagar gammal!
">
" target="_blank">
-
Då var man i v. 40 (39+1) och har klarat mig 1½ vecka utan cerklage... Första gången på 3 graviditeter som man önskar att det sätter igång snart.
Kroppen börjar strejka eftersom jag gått upp 22 kg och har massa vätska i benen. Hade varit mysigt att kunna gå ut i vårvädret med en bebis, för nu gör det för ont att röra sig...
Vad skönt att det verkar gå vägen för de flesta här!!!
-
Klarat mig 4½ vecka utan cerklage, ska det ju vara...SaraDK skrev 2011-04-18 12:01:12 följande:Då var man i v. 40 (39+1) och har klarat mig 1½ vecka utan cerklage... Första gången på 3 graviditeter som man önskar att det sätter igång snart.
Kroppen börjar strejka eftersom jag gått upp 22 kg och har massa vätska i benen. Hade varit mysigt att kunna gå ut i vårvädret med en bebis, för nu gör det för ont att röra sig...
Vad skönt att det verkar gå vägen för de flesta här!!!
-
Var hos bm idag. Är öppen 2,5-3 cm och tappen är 1,5 cm och mjuk...
Föder troligtvis under de närmsta dygnen. Är i v. 39+3 idag, så det är absolut välkommet nu!
Sååå spännande!!!