Cerclage?
vixan skrev 2011-03-20 12:40:04 följande:
Kan tappen slitas sönder?? Nu blir jag ju rädd då jag öppnade mig på en timme med min dotter. Jag fick värkar och en timme senare var jag öppen 10 cm. Hur ska jag hinna till sjukhuset när det tar 30 minuter för mig att köra dit?? Jag tyckte inte att det gjorde ont att klippa men mitt cerklage satt endast 4 veckor så det hade inte växt in tappen.
Hade egentligen tid för att klippa cerklaget den 5 april, men det var inte Dr P.O som skulle göra det. Han hade inga tider den veckan... Det var läkaren som jag var hos på förra vul som skulle fixa det och han sa till mig redan då att jag skulle vara fastande och komma kl 8:00 för att ibland gjorde det så ont att man fick sövas. Antar att han då såg att det nog hade vuxit fast och skulle vara smärtsamt att ta bort... Har innan dess bara hört att man kan få lustgas om man vill.
Lanie skrev 2011-03-20 12:50:18 följande:
vad skönt!de har inte sagt ngt alls. Jag kan ju tänka mig att jag kanske får vara kvar i linköping fram till v 30, drygt tre veckor till.. sen om allt är lugnt kanske dom skickar hem mig med sängläge.. o skulle ngt hända då så kan ju kalmar ta hand om oss. jag tror inte jag kommer hem innan iaf.. nu när jag är på plats i linköping, skickar dom nog inte hem mig o sen om ngt händer innan v 30 så hamnar jag här igen.. jag har inte frågat heller, men det kanske jag ska fråga om hur planen ser ut...
Schäfer skrev 2011-03-20 12:15:56 följande:
SaraDK: coolt att det håller sig utan cerklage! Förstår att du vill till v.38 även om det skulle kunna vara fritt fram nu
Håller tummarna!!!