• vixan

Cerclage?

Nu efter 20 veckors sjukskrivning har jag vant mig vid detta lataliv. Ser inte framemot att putsa fönster och storstäda som jag gjorde innan. 

Har ju slagit rekord är i v35+2 så länge har jag inte varit gravid tidigare.  Har inte varit så här stor tidigare heller. Denna graviditet har jag expanderat 13kg. Gick bara upp 7 kg med dottern som kom i v 35. =)

• vixan
    MiScHoOo skrev 2011-09-26 14:17:28 följande:
    stort grattis, jag förstår att man blir lat, men inte jag, jag kan ge order fortfarande vad som ska göras, så illa att jag sitter på en stol och gör det på mitt sätt och dessutom få utskällning, jag längar in i bomeben efter ett levande barn och längar att jag en månad efter kejsarsnittet så ska jag stoooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo oooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo ooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooor sstäda oj oj oj vad jag hatar mitt hem just nu
    Så kände jag också innan men inte nu längre =)
  • vixan
    MeOnFire skrev 2011-09-27 17:06:42 följande:
    Idag är det exakt 1 år sedan vår flicka Nellie föddes :( Konstig dag idag minst sagt. Fattar inte var året tagit vägen? Eller jo, man har ju haft en hel del andra problem att tänka på med..
    Ska till kyrkogården strax och tända ljus för vår lilla ängel. Tungt.  
    Tänker på dig och hoppas ni får en fin stund vid graven.
  • vixan

Av de barn som födds v 24 är det 75% som överlever på neo i Lund. Sen säger de att efter v28 så ökar överlevnads chanserna rejält.

• vixan
    mamma mys skrev 2011-09-30 22:33:37 följande:
    tack för svaren..så då ser det ju ändå rätt bra ut för mig som har gått 28 fulla veckor på onsdag....ska på tapp mätning på måndag så hoppas på fortsatt oförändrat...är så trött på det här nu med humörsvängningar, foglossning, halsbränna, ont i revbenen, tungt o andas, stora kroppspulsådern kommer i kläm,o bristen på SEEEEX.....men men BARA ca 12 veckor kvar till bf....sen tas väl cerklaget bort i vecka 35-37 då får man ju iaf ha sex;) då är väl frågan om gubben kan prestera istället;)
    Hehe min sexlust är gone nu så här i v36+1. Här har man gått och längtat men inte fått lov och så berättar du att man får ha sex när cerklaget är klippt. =) Ska klippa mitt cerklage nästa tisdag vilket jag tycker är sent.

V28 är jättebra!!  
  • vixan
    {#emotions_dlg.flower}Slapptapparnas BFlista{#emotions_dlg.flower}
    Trassel BF 15/2 -12  Klipp ???
    Mamma mys bf 27/12-11 klipp??? 
    Vixan BF 28/10 Klipp 11/10
  • vixan
    FruHellström skrev 2011-10-02 19:02:12 följande:
    Sex hade varit trevligt... Längtar tills man kan ta upp det igen ordentligt!! Vi hade lite mys för ca2v sedan, men det va mer mys o inte alls så avancerat som man suktade efter... Rynkar på näsan Det går ju inte... :/

Däremot beställde jag knipkulor o såna där geishakulor för o tajta till o piffa upp. Hoppas de funkar oxåDrömmer
    De funkar säkerligen men det går bra att knipa lite då och då t ex när man sitter och tittar på tv. Ja har häst och det ska vara bra träning för dessa muskler. =)

Hur känner frugan och me on fire sig? Några känningar än? 
  • vixan
    {#emotions_dlg.flower}Slapptapparnas BFlista{#emotions_dlg.flower} 

Vixan BF 28/10 Klipp 11/10

FruHellström BF 4/11 klipp 12/10

MeOnFire BF 4/11 Klipp 11/10

Mamma mys BF 27/12-11 klipp??? 

MiScHoOo Bf enligt rul 9 jan, snitt mitten av december v. 36 

Pupp BF 30/1,Snitt i början av januari

Trassel BF 15/2 -12  Klipp ??? 

Tog mig friheten att snygga till och sortera listan lite. Brist på annat!! Nu är den sorterad efter BF. Hoppas att det inte gjorde något. Oskyldig
  • vixan
    snalmums skrev 2011-10-04 14:06:19 följande:
    heej på er alla!

hinner ju inte med att sitta vid datorn lika ofta nu men kikar in lite då och då bara för att läsa ikapp. skönt att det går bra för er alla än så länge, fru hellström och vixan nu är det väl inte långt kvar för er?! Glad

kul att ni fixat en lista för er lättare för oss som inte följer så noga att ha lite kollFlört

livet här rullar på finfint och lilltjejen är så lugn och snäll om dagarna!

ta hand om er alla!!
    Kul att du hinner titta in lite. Jo snart är det dags! Har väl inte jättemycket känningar än så länge merän att jag känner mig bajsig några gånger om dagen. Hm svårt att förklara det där det trycker liksom på så att man vill krysta lite. =) Är nu i v.36+3
Svar på tråden Cerclage?