• vixan

Cerclage?

Tror inte lustgasen funkar på mig. Fy vad äckligt det är. Eftersom vi tre tagit bort det nu ska jag säga sanningen. Det gjorde svinont då det vuxit in i tappen men det varade inte så länge. =)  Timade nog inte lustgas och draget. Vet att min läkare knyter åt väldigt hårt och tråden satt ju högt upp. 

Me on fire Var du öppen något eller de kollade kanske inte det? 

• vixan
    Mardisch skrev 2011-10-12 12:44:00 följande:
    Hej på er alla :)
    Nu var det ett tag sen jag skrev men jag fäljer och och läser allt ni skriver det kommer behövas för mig senare :)

Har presic kommit hem från gynmottagningen där jag och min sambo har fått träffa en läkare och gått igenom allt om cerclage. om hur allt kommer att bli när jag blir gravid. Så nu vet jag det :)
    Så himla bra läkare vi hade här på vårt sjukhus i Borås. Hon var underbar! Lyssnade på oss och gjorde en gynundersökning och kollade så att allt stod rätt till efter mina 2 sena missfall detta året!! Så allt ser bra ut och nu är det bara att börja igen :) Och sen ringa när jag är gravid så kommer dom lägga upp en plan för mig och det känns ju så himla tryggt.

Tack än en gång till denna tråden med den är så himla bra, man får mycket hjälpa om man har tankar och funderingar.

Lycka till alla.
    Kram
    Denna tråden är super. Läkare skulle nästan läst den så de kunde få ta del av all information vi sitter på.
  • vixan
    FruHellström skrev 2011-10-12 19:49:40 följande:
    Ja jävlar i min lilla låda!!! Vilken pärs!! 

Efter lite fniss så satte han fart o klippa, den satt som bara den, för han fick inte tag i knuten heller, den hade tvinnat sig lr så? Känner under tiden hur han rycker o det känns som ståltråd som dras? 

Under tiden jag ligger där så känner jag hur han tar bort sina händer o säger, Men oj, nu kissar hon på mig! Varpå sköterskan säger: Ja, men det är bara o låta det komma, ingen fara... Tittar på min sambo som ser hur cool ut som helst, vilken kall jävel,  tänker jag. Panik, mer lustgas! Sen hämtar de en till sköterska som får hålla mitt andra ben, för nu kommer den!! Jag krystar för kung o fosterland! Hör sen hur han säger, varför gör hon sådär, samtidigt som han drar för o få ut bebis... Hör mig själv gallskrika när bebis kommer ut...

Saken är den att jag varken kissade på läkaren eller födde.... Men satan vilken trip jag fick av lustgasen,  Jag funderar ärligt på att skippa den på FL, jag blev ju helt kokko!! Hahaha!!!

Men sköterskan garvade gott då jag bad läkaren om ursäkt för jag kissat på honom!  Tungan ute

Fick ligga kvar ngn timme extra för bebis blev nog lite störd, hjärtslagen va uppe runt 200 , på morgonen hos bm så va de på 120... Stackars min lilla snutt!Hjärta Frågade bm oxå om hur lång tid det brukar ta efter klipp, ca en vecka verkade vara det vanliga, så nu ska det putsas fönster o fejjas^^
    Haha vad härligt!

Tänk vad skönt om det varit så lätt att föda. Var allt en dröm eller krystade och skrek du på riktigt. 
  • vixan
    FruHellström skrev 2011-10-12 21:31:52 följande:
    känner mig som värsta idioten, men sambon hävdar bestämt att jag skötte mig o att ev skrik va befogat iom det satt som berget...

Jag tror inte det gör så ont eg, utan mer som ett cellprov... 
    hm jag känner inget när de tar cellprov men det gjorde jag när de drog tråden.
  • vixan
    FruHellström skrev 2011-10-12 21:37:03 följande:
    jag har lyckats en gång med o inte känna... då har jag gjort ett par iom svåra cellförändringar.

det kändes som han ryckte fler ggr, det va nog det som skrämde o gjorde att jag inte kunde slappna av det minsta utan bara sög i mig gas för glatta livet...
    Klippet gick snabbt och med ett drag var tråden borta. Hoppade en bit när han drog. Sen kom tankarna "tänk om jag hoppat till så att han fått hela härligheten i huvudet.".
    Har inte en aning om bebis blev stressad men tror inte det.

Har nu funderat på smärstillande inför förlossningen eftersom det gjorde så ont att dra tråden. Har ni några förslag?  

Nu ska jag baka kanelbullar om jag orkar =)

• vixan
    MeOnFire skrev 2011-10-13 13:33:19 följande:
    nu borde det väl vara lite mer fritt fram med sex/orgasm eller? För oss cerclage klippta tjejer?? :)
    vågar inte =)
  • vixan
    MiScHoOo skrev 2011-10-13 17:22:16 följande:
    ska ställa en fråga.

bebisen ligger säkert med rumpan nere, men när jag var hos läkaren såg han ökad flytning, men nu är flyttningarna mer och segare om ni förstår, känns som jag kissar på mig fast det är flytningar, är detta normalt?  
    Jag hade också vatting flytningar  dessa har faktiskt minskat nu.
  • vixan
    FruHellström skrev 2011-10-13 17:23:05 följande:
    har ringt sjukhuset idag, de skulle kolla med min bm o sen ringa upp?  Har inte hört ngt än så jag får väl ringa imorrn. Annars blir det väl havandeskapspenning.... Är det samma dagar då som FP? Alltså att de minskas?
    GP kan man bara få fram till 11 dagar innan BF. Då tar du inte från din FP-dagar men är kanske lite sent att söka.
Svar på tråden Cerclage?