• vixan

Cerclage?

FruHellström skrev 2011-08-25 14:44:07 följande:
    va läskigt med njurbäcksinfektion, berodde det på graviditeten? lr är det vanligare just då kanske man ska säga?
    Det är vanligare att man får det när man är gravid då bakterierna stormtrivs i den trånga miljön.
  • vixan

Idag har det varit tyst om snabelmusen! Kanske en lite bebis har anlänt....

• vixan

Var hos BM idag och lilltjejen har lagt sig till rätta och var fixerad. Glad

• vixan

Fru Hellström: 

Har inte fått tid än ska inte träffa min läkare förrän den 13 sep först då vet jag. =) Har du fått klipptid? 

• vixan
    FruHellström skrev 2011-08-30 07:40:56 följande:
    Nej, får min klipptid den 14e Sept. =)  
     Undrar om vi föder på samma dag.
  • vixan
    FruHellström skrev 2011-08-31 09:04:13 följande:
    Hörni tjejer, jag måste bara ställa en rätt korkad fråga...Skäms

jag är skitosäker på det här med sammandragningar, jag har känt detta till o från i flera månader. Alltså; Magen blir hård o det känns som om bebis sträcker sig o korvar runt massor i magen o  sen kommer ett uns av illamående, är det sammandragningar eller är det just att bebis korvar o spänner o sträcker på sig....?
    Jag har ju känt det så länge men inget som har gjort ont utan bara lite illamående o hårt på magen, men nu kommer det flera ggr/dag så det kanske är sammandragningar iaf dåra? 

Solig 
    Om magen blir hård så är det nog en sammandragning. Sammandragningar (förvärkar) har jag också men inga smärtsamma. Ofta brukar man ha fler sammandragningar om man är omföderska. Livmodern över inför kommande förlossning.
  • vixan

Är så nyfiken på hur det ser ut där nere nu när bebis är fixerad. Någon som har erfarenhet av hur tappen påverkas när bebis är fixerad?

• vixan
    FruHellström skrev 2011-09-07 11:09:24 följande:
    samma här, längtar!!
    samma här, längtar samtidigt som jag är rädd för det som komma skall. Tänk om jag inte hinner in!!!
  • vixan
    FruHellström skrev 2011-09-07 12:46:16 följande:
    Efter det är klippt sen menar du, det tror jag man gör ;) Jag har oxå lite såna tankar, mannen jobbar uppe i stan o jag ska förda i Nyköping, tänk om värkarna sätter igång kl 16 på em o han måste ta sig genom hela stan o hit, en dålig dag kan det ta över 2 timmar, en bra dag, 45min. Jag hoppas de sätter igång när de klipper, alt på natten/helgen när han är hemma. Vill inte föda ensam!! Har  20-30min (beroende på hastighet o hur laglig/bråttom man/det är) till bb så åt det hållet är jag inte orolig. 
    Däremot så funderar jag på det här med bb väskan, ska man ha med den i bilen när man klipper cerklaget kanske...? Jag är nästan inställd på o föda då, trots att det är en månad kvar...Fast iom sonen är född i v 37 så tror jag det blir en Oktoberbebis iaf...

Har du allt klart till ankomsten?  
    Om det blir en sådan förlossning som jag hade med min dotter blir det svårt att hinna in. Fick ju min första och enda värk (avtog aldrig) 15.15 en timme senare var jag helt öppen. Fattar inte hur jag ska kunna ta mig in till bb som ligger 30 min härifrån om jag är själv hemma. Ska rådfråga med min läkare på tisdag då det är dags för kontroll. Har verkligen börjat hata att ligga i stolen. Det blir bara obehagligare och obehagligare. 

Jag har inte fixat något alls eftersom om bebis kommer nu så blir det neo några veckor. Jag har gått och tänkt på bb-väska ett tag nu och får väl göra slag i saken. 
Svar på tråden Cerclage?