• vixan

Cerclage?

Bläddrade långt tillbaka i tråden och läste om en tjej där cerklaget växt fast i tappen. Inte konstigt att det gör ont då.

• vixan
    MiScHoOo skrev 2011-10-06 22:28:25 följande:
    Hehe så dum jag var. Tre kopior jaja hur som helst. Det jag menade om stygnen var när den sprack. Nackdelen när den sprack eftersom jag fick aldrig bandet klippt.
    Aha nu förstår jag. 
  • vixan

Fin vagn! Själv så kommer jag återanvända min dotters emmaljunga.

• vixan
    Jomajano skrev 2011-10-07 22:41:28 följande:
    Tack alla som delar sina erfarenheter med mig, jag behöver det.. Idag har varit en skit lång kass dag.. Tappmätning i varberg i morse inte bra.. Doktorena beslutar att dom inte vågar ha mig kvar då dom saknar neo avd, östra i Gbg är fullt även i Lund är det fullt, skickas med ambulans till halmstad, dom har väl inget direkt val än att ta emot mig egentligen tar dom ej emot innan 27 hela veckor, ons för mig.. Undersöker mig igen och lyckas övertala Lund att göra plats för mig där så nu ligger jag och sambon här i en förlossnings sal i Lund, än har hag inga känningar men rappen är i kasst skick.. Går se vad detta innebär men jag hoppas för allt i världen att jag kan få några veckor till... Fan jag skall aldrig mer ge mig in i detta!!! Får jag två friska barn kan jag inte önska mig mer..... Tack för att ni finns här och peppar!!!!
    Din bebis är i trygga händer i Lund. Underbara läkare och vårdare på neo-avd. Jag låg inne på avd 44 och det var inget kul. Håller alla tummar och tår på att din tapp växer igen och att bebis stannar ett tag till. Vilken vecka är du i nu?
  • vixan
    Jomajano skrev 2011-10-07 23:42:33 följande:
    27 hela på ons.. så 26+1 idag tror jag.. En annan sak ekonomi... Hur funkar det med sambon?? Jag e ju sjukskriven men min sambo har en timanställning.. Funkar ju inte att pendla mellan Gbg och Lund.. Och jag jan inte tänka mig att va själv.. Kan man ta ut typ vård av anhörig eller nått?? Det rör ju honom minst lika mycket å tänk om han inte e här om det händer nått... Att allt skall va så svårt..
    Jag tror han måste jobba tills bebisen kommer. Om bebis behöver neovård så får ni bägge tillfälligföräldrarpening. 
  • vixan
    jaaaaaaa då är man fullgången nu 37+0 idag och inte längre sjukskriven. Hoppas på att få fortsatt sjukskrivning på grund av mina fogar.

Var är frugan? På bb kanske?? 
  • vixan
    MiScHoOo skrev 2011-10-08 20:10:09 följande:
    grattis grattis =) om jag når så långt som du , då är mitt barn en vecka gammal.

tala om barn, eftersom jag kommer snittas i v 36 tror ni att vanliga babykläder kommer passa eller behöver jag prematurkläder? 
    Min dotter föddes i v35+0 allt var för stort till henne. HM hade stl 46 och det passade.
  • vixan
    FruHellström skrev 2011-10-08 22:59:55 följande:
    tyvärr inget bb än ;) Men jag längtar!!!  Har varit hemma i huset o målat klart fönster o grundat skötbord, så inatt va natten från helvetet, SD o så en förkylning på det, mindre skönt, jag lovar att uppdatera så fort det händer ngt ;) Sj då Vixan? Nervös inför klipp?
    Flitiga du!! SJälv gjorde jag något så ansträngande som att att gå på Ikea. Fy vad ont det gjorde hemska fogar. Jag har nog inte så mycket sammandragningar. Det jag känner är att det gör ont på nätterna i lilla magen.

Jo jag är väl lite nervös inför klippet. Har ju klippt ett cerklage men det hade bara suttit i 4 veckor så det var väl inte så etablerat som ett som suttit 23 veckor. Läste om en tjej i tråden vars cerklage vuxit fast i tappen och fick sövas dagen efter för att kunna klippa det. Då blev jag lite nervös. 
  • vixan
    violatricolor skrev 2011-10-09 13:44:26 följande:
    Mischodo: Varför ville ångrar du igångsättningen? Jag födde min son vaginalt med lustgas. Men det var ett misstag av dem att de inte gav mig mer smärtlindring. Hade fruktansvärt ont. Lustgasen hjälpte knappt alls. Skönt att höra att det kan gå vägen trots sammandragningar.

mamma mys: De verkar vara väldigt restriktiva med bricanyl här så jag vet inte om jag får det. Får se.

Har alla här fått bricanyl i samband med insättningen?

Jag fick inte bricanyl.
  • vixan
    violatricolor skrev 2011-10-09 13:48:42 följande:
    Nej, det är ju inte alls säkert att sammandragningarna påverkar tappen. Det jag tänkte var att jag kanske lätt får sammandragningar och därför kanske kommer att få det av insättningen men det är bara funderingar, givetvis.

Ja, jag vill verkligen ha kontroller minst varannan vecka! Tror de är väldigt hårt belastade men var fjärde vecka lät väldigt glest. Vad är poängen med dem då? Kan hända hur mycket som helst på fyra veckor, känns det som....

Pratade med läkaren i fredags så jag vet ganska väl hur det kommer att gå till men han sa inget om bricanyl.... Och så sa han inget om hur det är efteråt. Jag får väl fråga innan. Antar att jag träffar läkaren innan.
    Jag hade glest mellan mina kontroller denna gången. Var fjärde vecka hade jag kontroll och sista veckan kom alla oro så var tredje skulle jag vilja ha. Jag har ju ett misslyckat cerklage bakom mig. Där såg allt bra ut på torsdagen lång och sluten tapp sen på fredagen satt allt igång så även om man gör kontroller ofta så är det ingen garanti. Det är bara lugnande för patienten att få kontroll.
Svar på tråden Cerclage?