• ebolms

Cerclage?

Än så länge är allt lugnt här hemma! Har legat i sängen hela helgen, och stannar gärna här om det betyder att lillasyster stannar i magen! 23+0 idag, så om något sker så tar Karolinska emot oss nu, men vi vill inte dit! Vi vill till förlossningen på Danderyd i sommar ist! Hoppas vilan har hjälpt tills mätningen på onsdag!

Hur mår ni andra?

Kram!!

• ebolms

Vi vet ju inte om vilan har haft någon effekt på längden på tappen än, men den lär ju inte ha blivit så mkt kortare iaf för då hade jag nog fått väldigt ont där nere, av just cerklaget. Men än så länge har jag inga sammandragningar, inga blödningar och inget läckande fostervatten! Och det är huvudsaken! Aa, från 23+0 försöker dom rädda om bebisen kommer för tidigt! Dock har inte alla sjukhus så tidig neonatalvård men oftast blir man skickad vidare isf. Det är ju bara 2-3 år sen man började rädda så tidigt, innan så var det v.28+0.

Hoppas läkaren ger er någon bra svar på onsdag!

Kram!

• ebolms

Gjorde ny mätning idag efter sängläge i 1 v. Tappen hade ändå blivit kortare! Nu är den 19 mm, förra onsdagen var den 25 mm. Min läkare tog ett test som tydligen kan visa om en förlossning är på gång inom 2 v, det var negativt som tur var! Men jag vet inte..litar inte på något eller någon just nu.. :/ Jag vill bara att hon ska stanna där inne, lilla älsklingen! ?

• ebolms

Giggle

Jag har en kudde under rumpan när jag ligger ner, känns bättre än att inte ha det! Det finns ju inget som säger att det hjälper men jag mår psykiskt bättre om jag vet att jag gör allt jag kan! Och progesteron har jag ju haft sen v. 15 ungefär..

Vet inte vad testet heter, men dom tog en liten topps och stoppade in i slidan och sen tog det en kvart innan man fick svar. Tydligen så utsöndrar man någon protein i flytningarna innan förlossningen ska starta. Visste inte heller att det testet fanns, men nu ska vi ta det varje vecka tror jag! Tycker ju också att vi ned svaga livmoderhalsar borde få göra det testet regelbundet! Jag menar vad kan det kosta sjukvården? Typ inget! Och det kan rädda många små liv!!!

Vad gäller progesteron så fick jag det som extra åtgärd, det skadar ju inte ty di har det sa läkaren till mig. Dom ville ge mig både hängslen och livrem! Och då hade min läkare också tagit fram info från USA och progesteronet. Man har inte använt det så mkt i Sverige på ett tag men nubbar man börjar ta upp det igen. Och det finns inget som skulle skada bebis, vad jag vet!?

• ebolms

Förlåt min fula stavning på inlägget innan, skriver på telefonen. Det ska ju såklart stå att nu börjar man använda progesteron i Sverige igen.

• ebolms

Sofie

Grattis till graviditeten! Hoppas det går hela vägen denna gång! :) och vad skönt att ni slipper kämpa för att få bra hjälp! Jag tycker du ska fråga om progesteron också! Jag fick det i v.15. Och så vill jag bara säga vila mer än du tror!! Ta det lugnt! Och se till så att du blir sjukskriven från att du får cerklaget!

Kram!

• ebolms

Hoppas ni får någon bra info på specen!

Idag åkte vi in till DS för jag fick panik! Vår lilla tjej svarade varken på buffar, kallt vatten, rygg- eller sidläge. Vi fick ctg och UL och allt såg bra ut som tur var! Men fy vad hon skrämdes! Imorgon ska vi tillbaka på tappmätning och notch UL. Så vi får se om ännu en veckas vila har hjälp, hoppas den inte är ännu kortare iaf!!

Kram!

• ebolms

Änglagosse

Åå, jag kommer ihåg den dagen då vår lilla tjej blev lika gammal som Wille blev. Många tankar och känslor den dagen. Ett stort delmål i denna graviditeten och skönt när man har tagit sig förbi det. Men oron försvinner ju såklart inte., heja lillasyster, hon ska komma ut levande!

Kram!

• ebolms

Linda

Det går bra. Tappen hade växt från 19mm till 22mm igår. Och flödet till lillasyster såg bra ut. Vi fick 7 st jättefina 3D bilder på henne också, så himla söt! Hon har storebrors mun <3

Svar på tråden Cerclage?