• ebolms

Cerclage?

Har det kommit några bebisar än? :) <3

• ebolms

Soullight. Å vad jobbigt för dig! Hoppas du är kry snart! Och att bebis kommer snart såklart! :)

Imorgon klipper vi cerklaget!! Hjälp!! Snart är lillasyster här! Å vad jag längtar efter hennes skrik! Vi måste få höra hennes skrik!

• ebolms

Nu är mitt cerklage också borta! Men jag hade tyvärr samma otur som giggle. Det hade vuxit fast på något sätt så hon ville inte plåga mig mer än nödvändigt så jag fick fasta ett par timmar sen blev det lugnande och lustgas på op. Och fy va ont det gjorde! Grät mig igenom hela ingreppet! :( men jag skulle göra om det igen, har väl lustgasen att tacka för det!

Har inte känt av mina sammandragningar alls innan klipper men nu gör jag det. Gjorde det på en gång efter att hon hade lyckats klippa upp cerklaget men inte fått bort det. Det har kommit några droppar blod också, men inte farligt mkt. Skönt! Vi blir kvar på DS under natten för dom vill ha lite koll på mig. Hoppas lillasyster kommer snart! Vill inte behöva bli igångsatt..orkar inte vänta 2 v till för den delen!

• ebolms

Sofie

Ja, dom har verkligen suttit fast! Jag ligger på en BB avd. Lite jobbigt att alla andra har sina bebisar utanför magen men inte jag :( hoppas hon tittar ut snart! Varför ligger du inne? Kort tapp? Sammandragningar? Hoppas du mår okej iaf!!

• ebolms

Giggle

Ja, det gjorde sjukt ont!! Det är typ du och jag som utgör dom där få procenten som råkar ut för det säkert. Man hade ditt cerklage också växt fast eller var det bara svårt att må? Fick ingen eda på op, bara lugnande och lustgas. Men nu vet jag iaf att jag vill ha både eda och lustgas på förlossningen också! Innan ville jag ju bara ha eda. Har gjort två kurvor, en igårkväll efter op och en nu på morgonen. Har fått mer sammandragningar sen klippet men det är nog mest att dom var och retade tappen.

Sofie

Juste, det visste jag ju! Hoppas du kommer över dom mest kritiska veckorna! Och att du kommer mkt längre såklart! :) håller tummarna! Att ligga inne tar på psyket, men det finns ju tillgång till kuratorer! Utnyttja det!

• ebolms

Soullight

Hur lång tid har det tagit mellan cerklageklipp och bebis för dig gångerna innan? :)

Inget hade hänt under natten efter klippet, tappen ar kvar på 17mm. Ska tillbaka för koll imorgon, då har det gått två dagar till och då hoppas jag att något har hänt! :)

• ebolms

Giggle

Jag frågade läkaren om det kunde ha någon betydelse att det var svårt att ta bort cerklaget men hon sa att det inte hade det. Åå, hoppas inte det blir fler komplikationer för oss nu! Vi får se hur det ser ut för mig imorgon helt enkelt. Har du något tid för återbesök och kolla läget? Jag har tvättat fönster, dammsugit och skurat golv här hemma, har knappt suttit still en sekund sen klippet så jag hoppas verkligen att något har hänt! Och som du säger, vi ska ju vara glada att vi här en fullgånget bebis i magen men jag vill så gärna föda vaginalt!

• ebolms

Soullight

Jaha, förlåt! Trodde du hade haft det fler gånger :) hoppas du känner sig lite friskare nu, och att bebis kommer snart! :)

• ebolms

Sofie

Minns tyvärr inte hennes namn, men det var den bästa sa dom. Hon jobbade visst på fler sjukhus. Om jag kommer ihåg ska jag fråga det imorgon på återbesöket! :) vad skönt att det sitter nu, hoppas det stannar också! :) skickar lite styrka till dig så du orkar med att ligga inne!!

• ebolms

Läkarkollen idag visade att jag är öppen ca 3cm och vi får igångsättning på fredag, 37+4! HJÄLP! Ska vi få en levande bebis med oss hem denna gången?! <3

• ebolms

Soullight

Håller tummarna att hinnsvepningen får fart på det! Eller att bebis vill titta ut innan tisdag! :) du är ju mogen för igångsättning annars, men du kanske helst vill att det ska starta av sig själv?

• ebolms

Giggle: hoppas du inte har det! När får du veta det?

Jasså, ska man? Dom ska bara ta hål på hinnorna eftersom att jag redan är öppen så jag kommer ju inte få nått för att få igång själva värkarna. Jag blir igångsatt för att mitt psyke inte orkar längre, jag är så rädd att hon ska dö i magen! Och om min läkare inte hade tyckt att det var bra så hade hon inte gett oss en tid. Och ingen läkare jag har pratat med innan har reagerat på att jag ev. ska bli igångsatt. Och dom kommer ha sån koll på både mig och bebis så jag behöver inte vara orolig. Dom får göra vad som helst, bara hon överlever! <3

Om inte förlossningen startar av sig själv lagom till fredag, känner mer sammandragningar och jag har ont i ryggslutet. :)

• ebolms

12 Juli kl.22.58 kom vår prinsessa! Efter att dom tog hål på hinnorna kom värkarna igång på stört och 6 timmar senare, efter 15 min krystvärkar, föddes världens finaste lillasyster! Och vi alla mår jättebra! <3<3

• ebolms

Det lutar åt att vi fick en liten Livia, vi testkör det namnen lite nu :) och hon kom i v.37+4. Ser så mkt William i hennes ansikte, fina storebror! Han är med oss, jag känner det! <3 dom är lika pappa båda två! :) <3

• ebolms

Giggle
    Vi har vart hemma sen i söndags förmiddag. Allt funkade bra innan vi åkte hem men väl här hemma så fick vi problem med amningen. Krånglade så mkt så vi åkte tillbaka till Hotell BB en natt för Livia hade knappt ätit något. Vi var tillbaka på en extrakontroll också för hon hade gått ner lite mkt i vikt, inte över gränsen men det var nära. Värmen är jobbig för som små, stackarna! Men nu går amningen bättre och bättre iaf, känns skönt! 

Sofie
    Vad skönt att tappen växer! Heja er!! 

Svar på tråden Cerclage?