• ebolms

Cerclage?

Giggle

Jag får flödesmätningar (kallas Notch) nu för att dom vill hålla koll på mig. Jag hade början till moderkakeavlossning med Wille. Så på notch mäter dom flödet från mig till moderkakan och från moderkakan till lillasyster. Dom uppskattar även vikt. Men du får ju snart gå på TUL om du är i v.27.

Har svårt att tro att min kommer bli 40mm igen, med funneling och allt. Första veckan med vila hade den ju krympt 6mm.. Men vi får se! Huvudsaken är att den inte går ner till cerklaget eller att jag får onda sammandragningar, blödning eller börjar läcka fostervatten!

Kram!

• ebolms

Giggle.

TUL får man, det är en rutingrej.

Dock fick vi reda på idag av vår läkare att jag hade lite motstånd i flödet från mig till moderkakan, vilket innebär att jag har en större risk för havandeskapsförgiftning och att lillasyster blir liten till storleken. Så nu om nästa orosmoment ist.. :/ Men tappen var stabil iaf, 22 mm denna veckan också! :)

• ebolms

Här är det lugnt än så länge. Ska till sjukhuset för mätning, ny notch och nya blodprov idag! hua! kommer med en uppdatering i eftermiddag! Hoppas det går bra för er andra!

Änglagosse, hur gick din mätning idag? Och hur har dagarna mellan mätningarna varit?

• ebolms

Min tapp är nere där cerklaget sitter nu, ca. 17mm, och det är större funneling! Och jag som bara ligger ner hela dagarna! Hur ska jag kunna vila mer än vad jag redan gör?! Men jag har inga sammandragningar eller ont av cerklaget än så hoppet är inte ute! Notch-UL var normalt idag och lillan växer på bra! Idag, 26+2, beräknas hon väga 1006g, vår stora lill-tjej! <3

Lycka till på tisdag Sofie! :)

• ebolms

Giggle

Så länge jag inte har sammandragningar så får jag ju inget bricanyl. Det hjälper ju till att minska sammandragningar. Ja, cerklaget sitter som ett stopp just nu, vi har det att tacka för att hon är kvar i magen! Det sa t.o.m. läkaren som gjorde mätningen av tappen igår. Känns bra att han är så ärlig och vågar säga som det är till oss!

Men om du har en olustig känsla så åk in och be dom göra en koll bara. Bättre att du åker in och kan vara lugn än att du är hemma och är orolig!

Änglagosse

Men vad skönt att den är oförändrad! Men väldigt jobbigt att vara själv med en hund på veckorna. Har ni ingen som kan vakta vovven på veckorna?

Tog sista progesteron tabletten igårkväll också, läskigt! Nu är liksom en livlina borta känner jag. Men vi får se hur det går.

• ebolms

Kuren var på 12 veckor så den är slut nu. Hur länge har du tagit det?

• ebolms

Ja, jag började med det i v.15.. 2-3 v efter jag fick cerklaget.

Jag skulle ju gärna fortsätta med progesteronet känner jag själv, men min läkare sa att jag inte behöver det. Men nu känner jag att jag nog måste skicka ett mail och fråga henne! Tack för att du berättade! Nu har jag nått att gå efter.

• ebolms

Ja, det verkar vara väldigt olika från sjukhus till sjukhus och t.o.m. mellan olika läkare. Men nu skickade min läkare nya recept så sambon får åka och hämta ut mer progesteron sen! :) så kan jag vara lite lugnare ett tag till! Skönt! Jag hade ju redan separationsångest när jag hämtade ut det sista paketet för några veckor sen. :P

• ebolms

Jag har en liten fundering.. Ni som har klippt ert cerklage, hur känns det? Gör det ont eller känns det ens?

• ebolms

28+0 imorgon! Så kommer hon nu så behöver vi inte åka till KS längre, utan nu kan DS hjälpa oss igen! Känns bra. Fast hon ska ju stanna inne minst 8 veckor till!! Lillasyster är beräknad till 28/7.

Linda. Nej, skit! Hoppas nästa månad blir bättre för er! Varm kram! <3

Sofie, jag kanske har frågat förut men vem går du till på DS? Jag går ju också där! Ska dit på onsdag igen för spec.ul med mätning och TUL!

Svar på tråden Cerclage?