• ebolms

Cerclage?

Linda
    Jag var fortfarande sjukskriven 50% när jag fick mitt cerklage, hann aldrig gå upp i 100% efter att vi förlorade Wille. Men hade vi blivit gravida med syskon senare så hade jag hunnit och då hade jag jobbat som vanligt. Blev sjukskriven 100% igen direkt efter jag fick cerklaget. Hoppas ett litet frö fäster för er snart!! <3

Sofie
    Vi klipper den 1 Juli, då är jag i v.36+0. fick välja själv när jag ville klippa och jag orkar inte vänta längre! Nu vill vi bara ha ut henne så vi får hålla i henne! Vill bara höra hennes skrik så jag vet att hon mår bra! Gyn undersökningen vi gjorde förra veckan visade att tappen är mjuk och redo för förlossning, så jag tror att det kommer komma igång ganska fort efter att vi har klippt :) Läkaren kunde få in ett finger i "livmoder gången" ;eller vad man ska säga :P, om hon ville! Trodde inte man kunde få det när man hade cerklage men det gick visst. Blev glad när hon sa det för då får vi lillasyster snart! :)
    Denna resan har ju såklart varit jobbig psykiskt, sjukt jobbig! Men för mig har den ändå gott fort. Det har varit väldigt skönt! Men oron kommer ju alltid att finnas! Jag håller tummarna för att ni fixar det nu! Sängläge betyder mkt, så vila vila vila!

Giggle
    Det känns ju när man tar bort cerklaget, man kan få som en svimmingskänsla när dom är och drar i tappen och försöker klippa bort det men det är ingen fara, förhoppningsvis går det fort :) Som du säger, vi ska ju snart trycka ut en unge, då är klippet inte ens i närheten av smärta.

• ebolms

Linda
    Jag mår okej. Har vart hos kuratorn 2 ggr nu sen jag började röra mig mer. Det har varit lite kaos i huvudet..är väl det fortfarande men det är bättre efter att jag fick prata av mig. Nu är jag mest stressad och nervös om vartannat. Svårt att förklara.. Men det bara måste gå bra denna gången!

Änglagosse
    Min tapp har varit 17mm-19mm sen v.24-25. Och att du har kommit till v.32+ är ju superbra! :) Hoppas hon stannar lite till iaf.. från v.34+ stoppar dom ju inte förlossningar längre. Kommer inte ihåg vart du bor men jag tror det gäller i hela landet.

• ebolms

Soullight

Grattis till alla barnen, beklagar att dina 2 döttrar inte fick stanna! <3
    Fick du lustgas?! Jag trodde man klarade sig utan sånt.. det var vad min läkare sa iaf.. Nu blev jag lite nervös. Ska klippa mitt cerklage på måndag. Min läkare sa att man kunde få typ som en svimningskänsla.
    Lycka till imorgon! :)

• ebolms

Giggle
    Å fy vad nervös jag blir nu! Vad jobbigt för dig!! Min tapp var ju mjuk förra veckan så den lär ju vara det på måndag också. Har du ont nu efteråt? Kram på dig! Hoppas det går smidigt imorgon, och att du slipper sövas!

• ebolms

Giggle
    Usch vilken otur du har! Ska hålla tummarna för dig imorgon! <3 

• ebolms

Jag trodde inte man behövde något när man tog bort cerklaget, min läkare har inte nämnt nått om det. Och allt har kommit till mig nu dom senaste 2 veckorna typ.. alla känslor och alla tankar. Har liksom inte vågat hoppas på detta innan. Men nu börjar det bli svårt att undvika. Vi ska få lillasyster denna gången! <3 Jag kommer gråta floder när jag klipper, det kommer vara så känslosamt! Orkar inte med om det ska krångla också. Och det vore väl typiskt om det skulle göra det för oss. :(

• ebolms

Åå, stort grattis till pluset Linda! Håller tummarna för er nu! <3

Gjorde det, förhoppningsvis, sista TUL:et idag. Vår lilla tjockis väger 3065g idag, v.35+5, en riktigt knubbig en :) Känns bra att hon lägger på sig lite extra om hon nu ska komma tidigare :) på måndag klipper vi. Läkaren vi träffade idag lugnade mig lite, hon sa att oftast så klarar man sig utan lustgas och hon förklarade lite mer hur man gjorde.. men jag är ändå nervös. 

Håller tummarna för er Giggle och Soullight idag, att era klipp går bra. Tänker lite extra på Giggle, hoppas du slapp bli sövd. Kram på er! <3 

• ebolms

Soullight, vad skönt! Hade du lugnande och lustgas idag också? Jag vill så gärna ha måndag nuuuu! samtidigt som jag är så nervös! Får man fråga vart du bor, vilket sjukhus du går på? :)

Linda, Kan inte komma på nått speciellt du ska tänka på innan. 

• ebolms

Soullight. 
    Okej. Jag är så rädd för saker jag inte har testat förr så jag är ju såklart rädd för lustgasen.. ska försöka klara mig utan den. Men går det inte så går det inte. Vad skönt att det gick smidigt även denna gång! :) Hoppas bebis kommer snart då! Hur snabbt har det gått dom andra gångerna? 

• ebolms

Giggle. Vad skönt att höra att det är borta nu! Nu är det fritt fram för bebis! :) men usch vilken jobbig erfarenhet du fick :( även om bebis är värd all smärta i världen! Nu får vi se när hon kommer, för visst var det en tjej? :) alltså jag är så nojig över måndag och lustgas, så himla töntigt, jag vet :P förlossningen är jag inte rädd för, det har jag ju gått igenom en gång tidigare, så jag vet ju vad jag har att vänta. Fast denna gången ska jag höra en skrikande bebis komma ut! Det är väl mest alla känslor jag är rädd för tror jag..

3 dagar kvar nu... <3

Sofie. Skönt att det sitter ett nytt cerklage nu, hoppas det stannar där också! :) vilken v. är du i nu?

Svar på tråden Cerclage?