• ebolms

Cerclage?

Sofie. Jag kanske har frågar det innan, men vem går du till på DS? Jag går ju också där. På onsdag ska vi till UltraGyn för mätning och TUL. Vi går dit varannan vecka nu :)

• ebolms

Sofie. Eva Östlund? Henne har jag! :) jag fick mitt cerklage på ds också. 23/5 låter som en bra tid mellan op och nästa titt! :) har du eller ska du få progesteron också? Jag fick det runt v.16 och ska ha det till v.34.

• ebolms

Världen är bra liten! I början hade jag två läkare. Den ena var med när vi förlorade Wille men han är ganska upptagen så jag blev tilldelad Eva och det var dom två som valde att ge mig progesteron. Nu träffar jag bara Eva. Du kan ju alltid maila Eva och höra med henne vad hon tycker, men v.18 är inte försent att börja.. Men det är klart man själv vill börja med det så snabbt det går :) hoppas du känner dig trygg med Eva, jag känner mer och mer för henne för varje gång vi ses..i början var det sisådär för mig men. Nu känner jag att jag kan lita på henne :) hon kan sin grej! :)

• ebolms

Sofie.

Vi mår bra. 29+4 idag, trodde aldrig att vi skulle komma såhär långt! Och hon bökar på duktigt i magen! Och allt är stabilt på våra koller på DS. På TUL:et sist vägde hon 1378g!! +6%, hon får gärna växa på så bra om hon nu ska komma v.36 :) läkarna har sagt att det är cerklaget som gör att lillan är kvar och att det antagligen kommer gå fort när dom väl klipper det.

Den sista tiden har jag dock börjar tänka jättemkt på vår lilla William. Jag saknar honom så det gör ont, riktigt ont i hjärtat! :'( har ju inte kunnat gå till kuratorn nu när jag har vart sängliggandes..

Hur mår du?

Och till dina frågor. Jag har inte känt av när tappen har minskat och jag känner inte av cerklaget heller. Hade lite stickningar för ett par veckor sen men nu har det varit lugnt, peppar peppar! Försökte förklara för Eva och fråga vad det var, men det är ju så svårt att förklara hur det känns! :P men jag tror att det var cerklaget jag kände av lite iaf.

Hoppas allt är bra med dig och att cerklaget gör sitt jobb! Heja dig! :)

• ebolms

Linda.

Håller tummarna för att det går vägen för er snart!!

Sofie.

Fick inte så mkt restriktioner.. Men det "vanliga", alltså inget sex, inget bad och ta det lugnt. Jag levde ganska mkt som vanligt ända fram till v.22+ då tappen hade minskat till 25 mm. Men jag gick inga långa sträckor innan, inga promenader eller så. Sen känner nog kroppen efter själv vad det klarar av att göra. Kommer inte ihåg om du har sagt det men är du sjukskriven? Jag har varit sjukskriven 100% sen jag fick cerklaget. Kuratorn är på DS också, har gått regelbundet sen vi förlorade Wille i september, går hos Carin. Hoppas jag kan gå på ett samtal snart igen!

Hoppas det går bra på torsdag! Det tror jag att det gör! :) vilken v. är det då?

• ebolms

Sofie.
    Vad skönt att allt ser bra ut! Det är ju vanligt att man blir flyttad på RUL. Kollade ni kön på bebis? :)

Vad gäller mig och lugn i denna graviditet så har det typ inte existerat. När man har kommit förbi dom kritiska veckorna (för oss var det v.22-23 när vi förlorade Wille), så börjar man tänka på allt annat som kan hända. Det låter hårt, men jag är bara ärlig. Se till att ha delmål, det är viktigt! Nu har vi bara två delmål kvar, 32+0 och 36+0 :) på måndag går vi in i v.32+0!
    Första klädesplagget köpte vi till lillan efter RUL, sen har det inte blivit något mer. :( Innan jag fick sängläge så kollade jag lite i butiker, men jag vågade inte ta steget att köpa något. Och vagn ska vi beställa denna veckan, då kanske vi köper lite mer kläder och andra grejer vi kommer behöva. Men det är ett stort steg att våga. Jag hade aldrig vågat köpa kläder till lillasyster efter RUL om inte min sambo hade varit med. Det var han som tog kläderna i handen och gick till kassa. :)

• ebolms

Men nej, vad jobbigt att cerklaget inte sitter som det ska!! :(

Jag har också Lutinus. Och som giggle säger så kan man ju få vattniga flytningar och även lätta sammandragningar. Jag har klarat mig från biverkningar. Kanske har fått lite mer flytningar men det är inget jag märker av särskilt mkt, och tabletten ska ju också ut samma väg som den kom in så man får ju gå och byta trosskydd några ggr under dagen.

Jag fick progesteronet v.16-17 och ska ta det till v.34+0.

Men vila på nu Sofie! Vila vila vila! Så håller jag alla tummar och tår att det går så länge som möjligt!

• ebolms

Sofie, vi har ju samma läkare också så vi får nog ganska lika vård. På mig började vi ta fibronetik test i v.24-25 någon gång.. Du kan ju fråga efter det! Det är ett test som visar om kroppen förbereder sig på en förlossning inom 2 veckor. Man tar inte det testet på alla sjukhus så jag tycker du aka utnyttja det när vi får! :) och Eva är ju inte så svår att övertala tycker jag ;) vet iofs inte om man kanske börjar ta testet efter en viss vecka men varför vänta tänker jag, det är ju värt att fråga na' iaf!

• ebolms

Idag träffade vi BM för sista gången! Allt såg bra ut! Och vi fick känna alla delar på lillan, läskigt men häftigt! :) Men nu får jag visst inte få upp mer i vikt tycker hon :P fast jag orkar inte bry mig om det nu, det tar vi när lillan är ute! Fattar dock inte vad jag ska ändra på för att inte gå upp mer, äter samma som innan, inget onyttigt och rör mig ju mer nu, fattar inte vart allt har satt sig heller. Men Lillan står ju för 2,5 kg av vikten så det är väl ingen fara :) 19 dagar kvar tills cerklaget åker och 5 dagar kvar på progesteronet. Sjukt nära nu!!!!!

• ebolms

tid och datum för klipp av cerklage, check! <3

Linda, håller tummarna att det går vägen för er denna gång!

Svar på tråden Cerclage?