mamma mys skrev 2011-12-10 10:12:23 följande:
mischooo o violatricolor: jag har gått upp 8 kg den här graviditeten....första gick jag upp 18 o tredje gick jag upp 20.....en kompis har gått upp 30 med båda sina men har gått ner allt efter förlossningarna...
skönt att du har gått upp så lite. skönt att höra 30kg och man klarar av gå ner dem. helt imponerande.
violatricolor skrev 2011-12-10 10:33:22 följande:
Jag börjar inse att barnet jag bär på troligtvis kommer att överleva och att det ska ut på något sätt. Att detta barn är större än förra och har ganska goda chanser att klara sig. Men nu kommer oron inför förlossningen och framförallt att barnet ska få syrebrist, fastna eller få någon annan typ av förlossningsskador. Hur ska jag kunna föda barn? Litar inte alls på min kropp längre

Och tänk om det går fort, om barnet föds hemma eller på vägen dit, eller om jag inte fattar att förlossningen startat. Och tänk om det skulle ske prematurt - vilken mardröm att föda prematurt på vägen... Så oroar jag mig för infektioner, att barnet ska smittas av någon oupptäckt infektion som jag eventuellt bär på. Sökte ju för symtom i veckan men de hittade inget... Betyder ju dock inte att jag inte har någon infektion. Symtomen finns ju kvar.
Hur ska man förebygga och förhindra allt som kan gå snett?
Jag förstår exakt vad menar... jag är jätte rädd för snittet, rädd det ska vara något fel på barnet eller att dem får panik att söva mig. Eftersom vi har varit med om mycket så tror jag att det får vi leva med varje gång vi blir gravida.
mamma mys skrev 2011-12-10 16:16:57 följande:
violatricolor: jag känner lite samma men vill bara att det ska köra igång sen får man ta det som det kommer...är också lite orolig för att inte hinna in till förlossningen..o har hon inte tittat ut innan onsdag när jag ska på kontroll hos bm så ska jag be om en hinnsvepning o eventuell tid till läkare så man kan diskutera en eventuell igångsättning ..då vet jag att jag iaf är på förlossningen om bebisen behagar vänta tills dess eller vad man ska säga...
usch ikväll måste jag åka in till stan o hämta min sambo som har jobbat hela dagen o det går ingen buss som passar med hans arbetstider....
nu har min barndomskompis fått en dotter, strax före midnatt kom hon ut till världen.... åh vill också..
nu får ni ursäkta men nu har jag försökt mig på en hinnsvepning, men känner inte tappen?! försökt mig på en färdknäpp med mr plast;) o gått en ordentlig promenad...hoppas så att läkaren har rätt att det skulle starta innan den 12..vill ju att stora sonen ska hinna träffa lillasyster innan han åker till chile en månad:(
vad roligt för din vän och hoppas att det är snart din tur. hur kommer det sig att din son ska åka iväg?
ursäkta mig att jag är kortfattad idag, jag mår inget vidare idag. hade massa sammandragningar och tog bricanyl och jag är helt borta och det blir inte lättare med en livlig bebis som jävlas mot mig ex ligger jag på sidan så trycks det mot madrassen känns som jag mosar mitt barn, ligger jag på rygg kommer rumpan och fötter mot magmunnen.
ha en bra dag alla