• MiScHoOo

Cerclage?

mamma mys skrev 2011-12-15 00:35:04 följande:
    mischooo: jo jag har ju gått där hela graviditeten, men eftersom min läkare räknade med att det skulle vara igång snart efter klippet så tyckte hon inte vi behövde boka nån ny tid utan att jag bara behövde gå på kontroll hos min bm...det var väl inte nån som hade räknat med att det skulle vara såhär...nu har vi färdknäppat lite o hopp om att det kan ta mig nåt steg närmre en förlossning...

multivitamin kvinna i brus tablett form är jätte bra...jag tog med mig röret o visade min bm på specen så hon skulle rekomendera dom till gravida istället för nåt annat, då de innehåller bättre mängd järn o folsyra o allt annat man kan tänkas behöva få i sig...

om jag fick bestämma så skulle jag vilja träffa min läkare imorgon o få en rejäl hinnsvepning o boka in igångsättning nästa vecka om det inte kommit igång i helgen....samtidigt är jag lite nervös för en igångsättning, men det brukar ju inte vara några problem när man fött barn tidigare eftersom kroppen fattar vad som händer...men vill absolut inte ha ett snitt utan vill föda vaginalt...men men får se vad de säger imorgon när jag ringer... 
    jag håller tummarna att den bebis kommer snart och att läkaren tar emot dig imorgon
  • MiScHoOo
    Becka81 skrev 2011-12-15 09:53:56 följande:
    Tala om fullt ös. Sjukhuskoll igår som var bra, besök hos BM idag och allt såg bra ut. På måndag blir det besök hos sjukgymnast. Någon av er som varit det med tanke på graviditet och begränsningar i vad ni får göra?
    full rulle... Blir säker tjockare när bebisen kommer. Det enda som stör mig just nu är att det tar tid att komma upp ur soffan hehe
  • MiScHoOo

Så glad idag. Min svärmor har fått besöks visum idag och hon kommer att hinna till förlossningen, något vi inte trodde att hon skulle...

• MiScHoOo
    mamma mys skrev 2011-12-15 11:00:08 följande:
    mischooo: gud vad kul för er att svärmor kan komma tills bebisen kommer:)

becka81: jag har inte vart i kontakt med nån sjukgymnast trots mina krämpor.. är väl lite såm att jag biter ihopp tills jag bryter ihopp...

pratade med spec mvc idag o min läkare var ledig den här veckan o jag vill ju hellst träffa henne...fick tid på måndag morgon till henne.... gör så ont i blygdbenet, känns som ett bowlingklot mellan benen o sen sträcker hon på sig så det ilar i hela magen så jag nästan börjar grina...ska det vara såhär... orkar inte mer... men det känns som att ingen tar en på allvar..alla säger bara det är normalt, det kan vara så här, det kommer igång o bla bla bla..men fatta jag gnäller inte över smärta förens jag har riktigt ont o jag har hög smärt tröskel o det vet min läkare.... kan ju knappt gå som folk längre... 
    tack snälla, det kommer vara jätte roligt och dina symptom känner jag igen. Tänkte på dig för en timme sedan eftersom du var inte inloggad trodde du var på bb
    Becka81 skrev 2011-12-15 11:05:56 följande:
    Mischoo: åh vad roligt!

ja jätte roligt, på tanke på mamma jobbar och hon kommer att komma varje dag och har min svärmor här att hjälpa mig och min man som är ledig så hinner jag vila efter snittet

funderar på mitt hår... Hur hade ni gjort klippt och färgat håret innan förlossningen eller efter?    

• MiScHoOo
    mamma mys skrev 2011-12-15 12:52:54 följande:
    mischooo: jag tycker du ska boka en tid hos frissan innan förlossningen.... då får du lite tid för dig själv o känna dig lite fin....sen kommer du ha fullt upp ändå;) kanske ska du även boka in nån liten behandling..kanske ansikts behandling eller en fot massage för att riktigt rå om dig o belöna dig för ditt jobb denna graviditet.. att du har vart så stark o stått ut med all smärta...

det borde vi alla belöna oss med <3 
    Jag hoppas jag orkar sitta så länge hos frissan så länge. Ska kolla om någon frissa kan ta emot mig på måndaga annars får det bli till efter, men jag är inne på samma spår som dig på tanke på min bebis...
    violatricolor skrev 2011-12-15 14:02:36 följande:
    På tal om frissan ska jag dit på lördag! Ska bli så skönt att få någon frisyr igen. Har inte klippt mig på ett halvår...
    jag har inte gjort något sedan maj månad och mår skit av det på tanke på att jag har några gråa hårstrån.
    Trassel skrev 2011-12-15 15:08:47 följande:

Becka, jag var förra graviditeten eftersom jag hade sån foglossning, fick lite tips där om det och det var bra men sen tyckte hon jag kunde prova på stavgång... jo tjena liksom...

MiScHoOo, ACO kvinna har jag tagit redan sen innan jag blev gravid men hemoeren kom nu på slutet, jag låg bra i början på järnet , 138, så det har dippat rejält nu tyvärr.
    Vad roligt att din svärmor hinner hit till förlossningen!

MammaMys, bra tips där, mina tabletter är nog snart slut då ska jag testa de istället!
    Å vad jobigt! Känner igen mej i det där. Jag har också hög smärttröskel och klagar inte i första taget heller. Tycker faktiskt de kunde göra nått, du har ju gått länge nog nu!

Jag funderar på om jag kan ha fått uvi. Kisset är så mörkt fast jag dricker rätt mycket ( det kan bero på att det skulle kunna vara blo i ) , det kanske svider lite, lite trängningar jo, spänner i urinblåsan. Hm. Sökte min BM som jag hoppas hinner ringa mej innan dagen är slut.
    De uvi jag hade som ogravid för över tio år sen gick från noll till hundra på typ en timme. Jag kunde knappt hålla mej och kissade blod så det är är lite svaga symptom tycker jag.
    Men å andra sidan med allt annat jag åkt på så skulle väl det inte vara otroligt heller....

Du hade verkligen bra värden och att den skönk så pass mycket... Jag startadde på 111 i värde.. Då upplever du en stor skillnad, på tanke på trötthet osv

Var på sista besöket hos bm. Fattar inte sista besöket som en gravid kvinna. Värden har stigit från 94 till 100. Jätte stolt över mig själv. Gud vad jag kommer sakna min privat läkare och min bm..

från besök en gång vecka till två veckor och sedan ingenting... Har vissligen återbesök om två månader i feb. både hos läkare för kontroll av läkningen och tid hos bm. Ooooh en vecka kvar innan belöningen kommer, tror jag drömmer        

• MiScHoOo
    mamma mys skrev 2011-12-15 17:55:17 följande:
    viola tricolor: jag har löst det med att ha sonen på dagis på dagarna, men sen har jag nära till dagis så jag har kunnat hämta o lämna, sen har min stora son hjälpt mig på kvällarna när min sambo jobbar..men sen har lillen förstått att jag inte kan göra allt pga bebisen i magen.. jag har sagt att jag får ont i magen om jag lyfter honom o har jag lagt mig ner o vilat har han frågat om jag har ont i magen..så det har funkat..sen har jag vilat extra mkt varannan vecka när han är hos sin pappa...

mischooo: måste vara underbart att veta när det är slut på livet som gravid... hoppas så att läkaren förstår mig på måndag eller att det sätter igång snart... 

trassel: hoppas det går bra o att bm kontaktade dig innan arbetsdagen var slut...

sambon jobbar kväll idag o fick hoppa in extra o göra natten också...jag är helt slut..är väl både fysiskt o psykiskt..o måste  duscha o handla innan ica stänger kl 20... har legat på soffan hela dagen... hade lite sd förut o lite molvärk i rygg o under magen... men det har minskat nu... känna som jag ska bli galen o funderar på om jag kommer kunna ta till mig bebisen pga att jag mår så dåligt över det här o ingen verkar fatta.... funderar på om jag ska dra på mig en mössa o gå ner o handla o sen städa lgh för det kommer vi inte kunna göra imorgon eftersom sambon måste sova..o kanske kanske kan det göra att det hoppar igång.. just nu känna det som att jag gör vad som hellst bara det startar.... 

jag längtar tills allt är färdig, jag är fortfarande rädd för snittet, du verkar har fullt upp, tråkigt att mannen ska jobba kväll och natt. Min älskling är sjukanmäld idag, Han har feber och mandlarna är svullna och ena studen fryser han och andra studen så kokar han av heta. Tur att jag har inga halsmandlar, vi har delat på sakerna, mina och hans så jag eller bebisen slipper bli smittade.
    Becka81 skrev 2011-12-15 20:14:05 följande:
    26+2 och haft mycket lätta och korta sd på kvällen, hoppas det inte blir med än så just nu. Däremot håller jag verkligen tummarna för er mamma mys och Mischoo att ni inte ska behöva vänta så länge till.

tack snälla, tror när söndag är över kommer det kännas jätte snabbt
  • MiScHoOo

När jag kom hem efter mannens läkarbesöket hittade jag denna fina blombud utan för dörren. Min kära chef och gruppledare hade fixat denna för att önska mig god jul av hela hemsjukvården. Gladare än så kan jag inte vara och min svärmor fick sin besöksvisum och hon kommer måndag eller tisdag lagom till förlossningen.
  • MiScHoOo

Tack snälla. Helt underbar bukett och så glad och chockad jag blev. Har fått buketter vid mina tre sena missfall. Så första gången är det inte och lika förvånad blir jag varje gång och glad att dem inte har glömt mig. Jag har nog blivit smittad ligger här och mår skit.

• MiScHoOo

Tack snälla. Han har halsfluss symptom ( svulla halsmandlar, feber, frossa, hosta) och det vissade sig att det är virus då bara panodil och halstab och massa dricka som hjälper.

• MiScHoOo
    mamma mys skrev 2011-12-16 22:48:04 följande:
    mischooo: hoppas du slipper bli smittad nu när du snart ska snittas..kan inte vara skönt o hosta när man är ny snittad...hoppas du klarar dig ifrån hosta...

tack snälla, det hoppas jag också. Inga känningar idag?
Svar på tråden Cerclage?