• MiScHoOo

Cerclage?

Du är vaken mammamys ... Någonting på gång? Jag är nog så utvilad det bara går. Sov hela dagen igår. Va upp kanske Max tre timmar från kl åtta till 23

• MiScHoOo

Ooh hemskt med hosta. Jag hoppas det går snart för dig och du får din bebis. Kommer ihåg vixan när hon var förkyld. Då ville inte bebisen komma tills mamman blev frisk. Sista gången jag kommer se min bebis på ul.

• MiScHoOo
    mamma mys skrev 2011-12-13 04:55:34 följande:
    mischooo: ja det är tiktigt jobbigt med stor mage o hosta:( jo har tänkt på det också att bebisen kanske väntar tills jag är lite bättre....mysigt med ul...ja tänk snart får vi träffa våra små... inte lång tid kvar egentligen....jag har 14 dagar kvar till bf o du har 9 ? dagar kvar till snittet...snart är vi i mål o har glömt bort den här jobbiga tiden av oro, uttråkning, smärta.... bara hoppas att du har njutit lite av att vara gravid ändå..är ju rätt mysigt när man får kontakt med bebisen i magen o kan känna hur den pillar med fingrarna, känna knän o fötter sticka ut o armbåge svepa över magen....

imorse fick min andra kompis träffa sin son..med akut snitt i vecka 34, pga havandeskapsförgiftning o sedan upptäckte de att det var dåligt med fostervatten så då bestämde de om akut snitt..dagen innan hade de pratat om att de skulle få åka hem pga värdena var bättre, men sen upptäckte de då att det var lite fostervatten...allt har gått bra o han har endast en liten slang i naveln....  

Hemsk för din vän faktiskt. Det är en av anledningarna jag är rädd för akut snitt. Jag är en kontroll freak och rädd för dramatiska äventyr. Men samtidig va det skönt för din vän att hinna i tid och skönt att båda mår bra.

14 dagar går fort ska du se. Jag har nio och känner mig inte redo. Känns lite som jag kan vara gravid lite till.

Peppar peppar har jag inte haft ont igår. Och som du säger är det härligt när bebisen sparkar/ sträcker på sig osv.

Skrämde livet av mannen idag. Sa till honom imorgon på undersökningen ringer jag dug akut och säger kom nu är det dags och jag började skratta. Han sa inga problem. Hehe. Hoppas bara som du säger att jag kan njuta dessa dagar fast jag har jätte ont i bandet ju mer bebisen trycker ner.
  • MiScHoOo
    mamma mys skrev 2011-12-13 05:12:39 följande:
    mischooo: jo väldig dramatisk vändning från att kanske få åka hem till akut snitt... men båda mår bra o det är huvudsaken...

det är ju skönt att ni kan skratta o skämta om det  ni går igenom...snart är det över o då kommer du säkert undra vad du var så orolig för...

tycker bebisen tar upp hela magen numera.... magen ser helt sne ut o så sticker det ut knän eller fötter på vänster sida:) så ser det oftast ut om den inte sträcker på sig..då har jag en numpa uppkörd i revbenet i stället;) 

Haha. Ja exakt. Kallar min bebis för Messi är nästan aldrig still. Blir spännande att få träffa våra barn snart. Jag längtar tills jag dör. Finns det inget du kan ta till hostan? Kommer ihåg för ett par veckor sedan när jag var förkyld och hade massa slem i halsen och hade jätte svårt att få upp så snärjde jag olivolja i näsborrarna innan jag la mig för att jag var så torr och konstigt nog blev skemet mycket mindre och mindre än en vecka var jag frisk. Skadar inte om du provar det.
  • MiScHoOo
    mamma mys skrev 2011-12-13 05:12:39 följande:
    mischooo: jo väldig dramatisk vändning från att kanske få åka hem till akut snitt... men båda mår bra o det är huvudsaken...

det är ju skönt att ni kan skratta o skämta om det  ni går igenom...snart är det över o då kommer du säkert undra vad du var så orolig för...

tycker bebisen tar upp hela magen numera.... magen ser helt sne ut o så sticker det ut knän eller fötter på vänster sida:) så ser det oftast ut om den inte sträcker på sig..då har jag en numpa uppkörd i revbenet i stället;) 

Haha. Ja exakt. Kallar min bebis för Messi är nästan aldrig still. Blir spännande att få träffa våra barn snart. Jag längtar tills jag dör. Finns det inget du kan ta till hostan? Kommer ihåg för ett par veckor sedan när jag var förkyld och hade massa slem i halsen och hade jätte svårt att få upp så snärjde jag olivolja i näsborrarna innan jag la mig för att jag var så torr och konstigt nog blev skemet mycket mindre och mindre än en vecka var jag frisk. Skadar inte om du provar det.
  • MiScHoOo
    violatricolor skrev 2011-12-13 05:27:41 följande:
    Becka: Håller med. Vi har verkligen tur som inte behöver betala för all hjälp och vård (utöver skatten och lägre avgifter då). Ja, det är svårt att njuta av nuet, särskilt under graviditeten. Visst, stundtals njuter jag, men ofta är jag uttråkad och livrädd.

Mamma mys och mischooo: God morgon? Ser att ni också är uppe tidigt. Inte många dagar kvar för er nu. Underbart!

God morgon. Hur mår du idag. Jag ligger intill min man som snarkar. Han kom hem för lite stund sedan pga jobb. Vill så gärna krama honom och sova lite men är rädd att väcka honom. Han har lätt att vakna och det är en fördel när bebisen födds.
  • MiScHoOo
    mamma mys skrev 2011-12-13 05:31:10 följande:
    tar hostmedicin o näsdroppar.... nu får jag iaf upp nåt..först var det bara torr hosta..så nu ska jag bara få upp allt slem o fräsa ut allt snor så är det nog bättre sen... ska din bebis heta Messi?? min ska heta Malwa.... nä gå på toa igen o sen se om jag kan somna om....ska snart upp o fixa sonen till skolan.. sen ska jag nog försöka lägga mig igen...passa på o vila nu medans man kan;)

hehe min ska inte heta Messi men jag kallar bebisen så för två saker min man hatar Barcelona och han är en real Madrid fans och Messi gör så många mål att han är alltid i farten och min krabbat är en vilde. Har Hänt för många Gånger läkaren få jaga lårbenet eller något annat för att ta mått. Sov gott och ha en bra dag.
  • MiScHoOo
    violatricolor skrev 2011-12-13 06:14:08 följande:
    Mischooo: Jo, det är hyfsat. Lite trött, skulle behöva sova mer. Får väl ta en middagslur sen. Ja, det är svårt att låta bli att krama om den som ligger bredvid, men man vill inte väcka. Du har rätt, det är en fördel om han är lättväckt när bebben kommit! Nu ska jag titta på nyhetsmorgon! Önskar dig en bra dag!

ha en bra dag. Jag ligger kvar en timme till och somnar jag inte få jag springa in i duschen och göra mig i ordning för läkarbesöket. Hoppas du slipper se massa elände på nyheterna. Kram
  • MiScHoOo

Nu ska jag hitta krafter att duscha. Raka mig. Platta håret inför läkarbesöket. Vi ska handla och även besöka min syster som akut opererad idag. Tänk er att inom ett år har fyra av oss gallopererades. Jag tar nog priset. Det tog kirurgen två år att bekräfta mina anfall. Glömmer aldrig under dessa två år när jag fick stoppa mina fingrar i munnen för att kräka så trycket lugnade sig. De enda dem misstänkte var magkatarr. Glad att mammas anfall tog endast tre månader och min syster två veckor. Kände direkt igen deras symptom. Jag är familjens lilla rådgivare. Nu får jag flytta på fläsket. Ha en underbar dag allihop.

• MiScHoOo

Ursäkta för sent uppdatering

Min sista läkarbesöket. Här i Helsingborg får man ligga på bb eller gyn ( har några bb platser) och eftersom jag känner personalen på gyn hade jag sett framemot att vara där, men det fick jag inte eftersom jag kommer inte förlösas normalt. Lite tråkigt men dem tänk på min hälsa.

Min älskade tjockis är nästan 2700 kg blir nära 3 kgs bebis och dagens undersökning var helt underbart och konstigt. Läkaren sa kommer du ihåg när jag sa till dig att detta kommer gå bra och målet trodde ni var endast till v 28. Läkaren i Lund gjorde ett bra jobb med bandet och ett kgs bebis kommer att bli tre kg. Mer stolt över mina läkares jobb och min oro och vilande har tydligen hjälpt.

Bricanylen gör inget om jag tar den, men jag skippa dem och det tänker jag inte göra eftersom ni säkert vet vill jag inte ha akut snitt och vill behålla min planerade snitt.

Idag var det tjockt på schemat..
    Vaknade kl nio. Duschade, rakade mig, fixade håret, åt frukost och åkte till barnens hus och köpte en amningsbh och sedan åkte vi till rusta där jag köpte rengöring sedan lämnade mamma min syster och sedan hjälpte mamma mig handla lite grejer hem och vi hämtade min andra systerson.

Vi åkte till dr kl 15.00 och sedan hälsade vi på mon lilla syster som är nyopererad för gallsten och hon hade många äckliga gula "stenar" dem var en blandning av sten och grus jätte äcklig. Min och min mammas var stenar riktig stora och fast fast min systers var riktig äcklig. Huvudsaken är att hon kommer må bättre och vi hade med hennes son med som hälsade på mamman utkläd till tomte så hon var jätte glad att se honom.

Kom hem fick ont i ryggen och i magen. Huset såg upp och ner så jag plockade undan lite och ner ont fick jag så satte jag en stol vid diskbänken och diskade och skalade mina grönsaker och satt på en stol när jag lagade mat och smärtan blev värre så tog jag mina mediciner och efter vi åt och fixade köket så däckade jag i soffan från ca kl 21- 02.35.

Trassel skönt att höra att allt såg bra ut och jag håller tummarna att du står ut till klippdagen och skönt att du fick träffa en där du kände dig trygg och grattis till första förlossnings besöket.

Mammamys tråkigt att sonen har lämnat dig och jag önskar han får en trevlig tid tillsammans. Men det positiva i det hela har du nu mer tid till förlossningen och ta hand om ditt barn i lugn och ro utan att tänka på andra.

Viola. Tror det är bandet du känner och tyvärr efter egen erfarenhet är det ingen fara. Du får stå ut och har du jätte ont får du tyvärr ta endast smärtstillande och vila.

Ursäkta det blev ett långt inlägg. Är fortfarande påverkad av medicinen och hjärnan kunde inte sammanfatta dagen.

Svar på tråden Cerclage?