• Luscinia

Glada sidan 7

Så var det dags för en ny tråd!

Nu fortsätter tråden för oss som vill dela med oss av glada nyheter i adoptionsvärlden!

Länk till de förra "Glada sidan"
    www.familjeliv.se/Forum-13-253/m35605475.html

www.familjeliv.se/Forum-13-253/m38706225.html
    www.familjeliv.se/Forum-13-253/m44353329.html
    www.familjeliv.se/Forum-13-253/m46867967.html
    www.familjeliv.se/Forum-13-253/m41888504.html

www.familjeliv.se/Forum-13-253/m49125371.html

• Svar på tråden Glada sidan 7
  • Qermit

Idag är jag glad för jag ska på anställningsintervju för ett spännande jobb nästa vecka. Fast om det är så smart att byta jobb mitt i bb-väntan det vet jag ju inte förstås

Poppinella, härligt att ni är tillbaka igen!

• skogstjejen19
    Poppinella skrev 2011-01-03 20:12:31 följande:
    Nämen vad gulligt sagt Maja T! DET gjorde mig glad!
    Jag trodde jag kom ihåg "alla", men ingen mig... grå mus som jag brukar vara på forum

Jag har allt varit inne och kollat här så helt borta har jag inte varit, man vill ju hålla koll på alla barnbesked och annat. Dock har jag inte skrivit pga att adoptionen har legat på is det sista året. Nu hoppas jag dock att vi snart är igång igen!
    Håller  mina tummar.
  • Zabka

Lycka till Qermit och Poppinella!

Idag är jag glad för att julhelgerna äntligen är slut och att alla borde vara på plats i Colombia och förhoppningsvis skicka oss de blanketter som vi väntar på

• Namaste72

Jag är glad för alla som väntar BB och väntar på att skicka papper och de som precis ska starta upp! Tänk, snart är ni föräldrar!

Själv är jag glad för att vår syskonutredning är igång och vi kanske är klara tidigare än vi trodde! Jippi! Kan det bli syskon redan till vintern 2011! Åhhh jag hoppas!

{ Mamma till världens finaste dotter }
  • morgonsolan

Men WOW!! Ja, det kan det ju säkerligen bli då! (för ni var liiite inne på Kina va? ) Härligt!!!

Namaste72 skrev 2011-01-14 13:51:20 följande:
    Jag är glad för alla som väntar BB och väntar på att skicka papper och de som precis ska starta upp! Tänk, snart är ni föräldrar!

Själv är jag glad för att vår syskonutredning är igång och vi kanske är klara tidigare än vi trodde! Jippi! Kan det bli syskon redan till vintern 2011! Åhhh jag hoppas!

• Namaste72
    morgonsolan skrev 2011-01-14 14:38:13 följande:

Men WOW!! Ja, det kan det ju säkerligen bli då! (för ni var liiite inne på Kina va? ) Härligt!!!

Yes! Om Indien krånglar blir det Kina...

Hur känns det själva, har ni fått LOA?
  • morgonsolan

Låter som en BRA plan!!

Vi har inte fått ngt LOA ännu.. Skickade stora ansökan för en dryg vecka sedan och som tidigast får vi LOA fyra v efter det. Känns lite drygt nu.. men men, det var ju för att allt gick i en sådan rasande fart från början . Om vi hade samlat papprena innan vi blev matchade med vår son hade det ju gått snabbare nu.. Men då hade det å andra sidan inte blivit just honom, och det är ju han som är meningen Hjärta.

Namaste72 skrev 2011-01-14 14:42:07 följande:
    Yes! Om Indien krånglar blir det Kina...

Hur känns det själva, har ni fått LOA?

• Namaste72

Aha! Då förstår jag Men då är det bara 3 v kvar, går fort

Men visst hade ni kunnat bli matchade innan med sonen? Jag förstod det som att man kunde börja sammanställa akten i samma veva som man sätter upp sig på listan, vi får nog räkna med minst 6 månaders väntetid iaf eftersom dottern är så liten, och så små bebisar inte finns på listan...

• morgonsolan

Jag menar, att om vi hade blivit matchade med ett barn senare i processen, efter att vår ansökan var sammanställd, så hade det ju inte blivit han. Är du med?

Väntetiden på att åka och hämta honom blir ju väldigt lång för oss som inte ens hade någon ansökan till Kina när vi fick samtalet om honom, menar jag. Vi fick ju börja samla papper då! För par som redan har samlat papper till Kina, och blir matchade med ett barn efter det, tar det ju kortare tid till resan eftersom ansökan redan är ihopsamlad

Namaste72 skrev 2011-01-14 14:51:21 följande:
    Aha! Då förstår jag Men då är det bara 3 v kvar, går fort

Men visst hade ni kunnat bli matchade innan med sonen? Jag förstod det som att man kunde börja sammanställa akten i samma veva som man sätter upp sig på listan, vi får nog räkna med minst 6 månaders väntetid iaf eftersom dottern är så liten, och så små bebisar inte finns på listan...
    .
  • Namaste72
    morgonsolan skrev 2011-01-14 14:58:19 följande:
    Jag menar, att om vi hade blivit matchade med ett barn senare i processen, efter att vår ansökan var sammanställd, så hade det ju inte blivit han. Är du med?

Väntetiden på att åka och hämta honom blir ju väldigt lång för oss som inte ens hade någon ansökan till Kina när vi fick samtalet om honom, menar jag. Vi fick ju börja samla papper då! För par som redan har samlat papper till Kina, och blir matchade med ett barn efter det, tar det ju kortare tid till resan eftersom ansökan redan är ihopsamlad .
    Okej, då förstår jag Jag pratade med BV och enligt dem så kunde vi börja samla akten i stort sett direkt när vi satte upp oss på 72-timmars. Så då borde iaf tiden mellan bb och resa bli lite kortare?

Vad kul att det blev Kina ändå, tänk vad det svänger fort!
Svar på tråden Glada sidan 7