Varför får barn konstiga namn?
Varför får barn konstiga namn? Tänker föräldrarna inte på barnen i framtiden utan bara på sig själva.
här är några konstiga namn jag kommer på nu på rak arn Ninja, sol, månstråle, petter-niklas.
Varför får barn konstiga namn? Tänker föräldrarna inte på barnen i framtiden utan bara på sig själva.
här är några konstiga namn jag kommer på nu på rak arn Ninja, sol, månstråle, petter-niklas.
Jag säger bara en sak- tänk på vad ni ger barnen för namn.
Vilka namn är konstiga idag?
Jag kan erkänna att jag reagerar på wt namn som Mercedes och Al Capone, Diamanta och Leeeroy, men annars är väl de flesta namn inte så konstiga. I det nya Sverige har vi ju fått namn som Waffa och Houtan, Guk , Kung och Mohammed...så inget är konstigt längre i mina ögon...
Världen krymper och namn får ny genomslagskraft!
Hur många hette te.x Birk och Ronja innan Astrid Lindgrens bok kom?
ja vuxna är själviska när de väljer sådana namn som du talar om TS för då handlar det om att vara så udda som möjligt inte att ge barnet ett namn man faktiskt gillar.
Någonstans måste man även kunna skilja på hela namnet och tilltalsnamnet i diskussionen.
Tycker jag iaf.
Och det är väl främst tilltalsnamnet som är av intresse här egentligen.
Jag vill dock minnas någon som döpt sin son till Teo Traktor och något mer...Det tyckte jag var lite coolt ![]()