• MammaVeronika

Bebisar i Borås hösten 2010

Hej!

Då har vi nu blivit några som ska ha bebis i borås hösten 2010. Så nu är det dax att slå ihop våra trådar till en då det började bli rörigt med alla trådar.

Ja nu är vi som sagt några med bf hösten 2010 som dragit igång en egen mammagrupp. Dem flesta har bf i augusti/september så vi tänkte hålla ihop nu och längta, vänta, tjata, och gnälla av oss ihop

Vi tänkte försöka hålla ihop och lära känna varandra lite bättre så man kan fortsätta umgås även när dem små har anlänt. Så en hel del fikastunder och kanske lite pysseldagar hoppas vi få ihop. Försöka ses lite regelbundet.

Vi är ju ett gäng som precis har börjat löra känna varandra men vi hoppas ju på att fler hittar hit såklart

Så alla med bf i höst, kom igen, nu tjatar vi på

Home is where my heart is
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-11 21:19
    Här är vår bf-tråd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-11 21:20
    Länken då med ja www.familjeliv.se/Forum-11-263/m51317715.html
  • Svar på tråden Bebisar i Borås hösten 2010
  • sofia charlotta

Nej det blir nog för stressigt på tisdag för mig, kommer på nästa istället då!

Ja jag har faktiskt gjort 2 ultraljud redan. Men ska på det stora om en månad =)

Jobbar på McD på Hulta. Jobbar bara 3 dagar/vecka. har varit mammaledig resten..

Huset är stort ja, exakt hur stort kommer jag faktiskt inte ihåg, men det finns 4 sovrum+1 badrum uppe, kök, toalett, matsal och vardagsrum på mellanvåningen och källare med 2 förråd, en gillestuga och en stor tvättstuga+bastu..

• s fia

hej hej tjejjer! JAg kan inte komma till nästa veckas fika, har inte hunnit flytta tillbaka till Borås ännu då, men efetr 1april blir de annat *längtar*

• cizza
    sofia charlotta skrev 2010-03-12 13:59:09 följande:
    Nej det blir nog för stressigt på tisdag för mig, kommer på nästa istället då!Ja jag har faktiskt gjort 2 ultraljud redan. Men ska på det stora om en månad =)Jobbar på McD på Hulta. Jobbar bara 3 dagar/vecka. har varit mammaledig resten..Huset är stort ja, exakt hur stort kommer jag faktiskt inte ihåg, men det finns 4 sovrum+1 badrum uppe, kök, toalett, matsal och vardagsrum på mellanvåningen och källare med 2 förråd, en gillestuga och en stor tvättstuga+bastu..
    Nej vad tråkigt =( man behöver ju inte vara prick 5 kan ju komma in senare =) om du känner att du orkar med?

Mysigt hus  verkar det vara i vilket fall =)
  • cizza
    ulrika1986 skrev 2010-03-12 13:56:48 följande:
    Hej Allesammans :) Jag heter Ulrikaär 23år och bor här i borås på Norrmalm. Jag har läst eran tråd och blivit tipsad av Cizza att nivar ett gäng som skulle fika på tisdag.Jag hänger gärna med !!Är i ca. vecka 15 nu och det är vårt första barn. ska bli såå skoj! Längtar til 8/4 då vi ska göra första ultraljudet.Hoppas de inte flyttar bak oss för mycket i tide då utan jag vill komma framåt, få börja känna sparkar och få en babykula .VI SOM SKA MED PÅ FIKA TISDAG 16/3!Ulrika
    Hej =) kul att du kom till denna tråden också nu =)
    Då säger jag jag som jag gjort till andra "Grattis och välkommen ;)"

Vi har nämligen slått ihop 2 trådar till en då vi höll på att växla från den ena till andra =)
  • cizza
    s fia skrev 2010-03-12 14:47:03 följande:
    hej hej tjejjer! JAg kan inte komma till nästa veckas fika, har inte hunnit flytta tillbaka till Borås ännu då, men efetr 1april blir de annat *längtar*
    Tråkigt att du inte kan komma =( men förstårligt med flytt och så.
    Men ser fram mot när vi träffas nästa gång då fler hänger på =)
    Vart flyttar du i från just nu, om man får fråga?
  • s fia
    cizza skrev 2010-03-12 16:04:35 följande:
    Tråkigt att du inte kan komma =( men förstårligt med flytt och så.Men ser fram mot när vi träffas nästa gång då fler hänger på =)Vart flyttar du i från just nu, om man får fråga?
    Ahh attans JAg flyttade ifrån Norrköping i början av mars, flyttade dit p.g.a jobb men även då pojkvännen bodde där, men barnens pappa bor kvar i Borås så efter massa åkande fram o taebax i 6mån, o rättegångskrångel så bestämde ja o pojkvännen att vi skulle flytta tillbaka till Borås, för barnens skull.. SÅ just nu har jag mellanlandat o  bor hos mina föräldrar i som bor en bit ifrån Falkenberg .... mitt ute i skogen.. blir tokig.. men som sagt 1april flyttar vi till Druvefors.. tebax till civilisationen!

vart bor ni??
  • cizza
    s fia skrev 2010-03-12 16:15:14 följande:
    Ahh attans JAg flyttade ifrån Norrköping i början av mars, flyttade dit p.g.a jobb men även då pojkvännen bodde där, men barnens pappa bor kvar i Borås så efter massa åkande fram o taebax i 6mån, o rättegångskrångel så bestämde ja o pojkvännen att vi skulle flytta tillbaka till Borås, för barnens skull.. SÅ just nu har jag mellanlandat o  bor hos mina föräldrar i som bor en bit ifrån Falkenberg .... mitt ute i skogen.. blir tokig.. men som sagt 1april flyttar vi till Druvefors.. tebax till civilisationen! vart bor ni??
    Hör att det vart fullt upp för eran del :S verkligen.
    Men skönt att det snart är 1 april ;)
    Vi bor på sjöbo sen i somras innan var det en lägenhet i dalsjöfors.
    Men vill så gärna ha hus =D men får vänta :(
  • s fia
    cizza skrev 2010-03-12 16:23:49 följande:
    Hör att det vart fullt upp för eran del :S verkligen.Men skönt att det snart är 1 april ;)Vi bor på sjöbo sen i somras innan var det en lägenhet i dalsjöfors.Men vill så gärna ha hus =D men får vänta :(
    JAså på Sjöbo, där bodde ja innan ja flyttade, så mina barn går fortfarande på dagis där, letade lya där nu oxå men hittade inget bra.... åhh hus hade inte varit så tokigt! har inte kikat igenom tråden ordentligt, jobbar du?
  • cizza
    s fia skrev 2010-03-12 16:26:39 följande:
    JAså på Sjöbo, där bodde ja innan ja flyttade, så mina barn går fortfarande på dagis där, letade lya där nu oxå men hittade inget bra.... åhh hus hade inte varit så tokigt! har inte kikat igenom tråden ordentligt, jobbar du?
    Jag är tyvärr arbetslös , därav min rastlöshet kommer smygandes:)
    Om jag fatta rätt så går dina barn fortfarande på dagis på sjöbo?
    Felicia går på trollgården 15 timmars.
    Vi bor vid vattenverket på sjöbo och trivs väldigt bra =)
    Men hus hade som inte vart fel ;D
Svar på tråden Bebisar i Borås hösten 2010